کد مطلب: ۵۳۲۹۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز واکسیناسیون افراد ۶۰ ساله / ثبت‌نام واکسن کرونا حضوری است؟

آغاز واکسیناسیون افراد ۶۰ ساله / ثبت‌نام واکسن کرونا حضوری است؟

برخی اخبار حاکی از این است که  افراد بالای ۶۰ سال برای ثبت‌نام واکسن کرونا به صورت حضوری به مراکز بهداشت مراجعه کرده‌اند. اما وزارت بهداشت این خبر را تکذیب کرده و گفته هنوز هیچ محلی برای ثبت‌نام واکسن کرونا اعلام نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکسیناسیون گروه‌های مختلف آغاز شده و خبرها می‌گوید احتمالا به زودی نوبت به واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال می‌رسد. اما روند ثبت‌نام این افراد چگونه است و آیا باید آنها حضوری برای ثبت نام واکسن مراجعه کنند؟

برخی خبرها بیانگر این است که این افراد باید حضوری به پایگاه سلامت و یا مراکز بهداشتی مشخص شده بروند و نام خود را در لیست وارد کنند تا در موعد مقرر واکسینه شوند.

اما اکنون روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرده «هنوز هیچ محلی برای ثبت نام واکسن کرونا اعلام نشده است. بنابراین از همواطنان عزیز تقاضا داریم از حضور و تجمع بی‌مورد در مراکز بهداشتی خودداری کنند.»

روزنامه همشهری امروز در گزارشی از پایگاه‌های سلامت اعلام کرد که ثبت‌نام گروه‌های بالای ۶۰ سال در مراکز بهداشت در حال انجام است و در برخی مراکز، حتی صف‌های طولانی از متقاضیان ایجاد شده است. برخی از ثبت‌نام‌ها حضوری است و برخی تلفنی. اگرچه براساس این گزارش از میان ۲۰ پایگاه جامع سلامت، تنها ۲پایگاه به‌صورت تلفنی ثبت‌نام انجام می‌دهد و بقیه حضوری است.

همین مساله سبب شده که در مقابل برخی از این مراکز صف‌های طولانی تشکیل شود. آن هم برای افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند و جزو گروه‌های حساس قرار دارند و بسیاری دچار بیماری‌های زمینه‌اند و حضور در این مراکز می‌تواند منجر به ابتلای آنها به ویروس کرونا شود.

همشهری در این گزارش اعلام کرده که ثبت نام این مراکز از چهارشنبه گذشته آغاز شده. اما وزارت بهداشت می‌گوید که هنوز لیست مراکز را اعلام نکرده و ثبت نام آغاز نشده است.

آنچه از مجموع این اخبار بر می‌آید این است که هنوز وزارت بهداشت درباره ثبت نام واکسیناسیون این افراد به نتیجه نرسیده و نوعی بی برنامگی در برنامه آنها دیده می‌شود.

زمان انجام واکسیناسیون

اما سوال دیگری که وجود دارد این است که افراد بالای ۶۰ سال چه زمان واکسینه می‌شوند و این واکسن ایرانی است یا خارجی؟

هنوز زمان دقیق واکسیناسیون مشخص نیست و ممکن است یک تا دو ماه دیگر انجام شود. دلیل آن هم این است که نه واکسن داخلی در دسترس است و نه واکسن خارجی وارد شده است.

آنگونه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده تاکنون فقط دو میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده و اولویت واکسیناسیون با کادر درمان است که واکسیناسیون آنها همچنان در حال انجام است.

بر این اساس باید منتظر محموله جدید واکسن بود و یا تولید واکسن داخلی.

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه اختصاصی کرونا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بابك

    اعلام ثبتنام حضوری در اوج موج چهارم کرونا، تشکیل صف متقاضیان، عدم خبر رسانی درست، عدم امکان ثبتنام اینترنتی، اجبار افراد به سفرهای طولانی درون شهری به مناطق دیگر بخاطر عدم معرفی مرکز در بسیاری مناطق شهرداری، به همه اینها اضافه کنید سر درگمی بسیاری از افراد بالای شصت سال را در یافتن خبر موثق .و این اشفته بازار یک هفته است که بدون هیچ نظارت و مدیریتی تداوم داره. این اگه اسمش حکمرانی با تدبیر و امیده باید لغتنامه دهخدا رو بازنویسی کرد! همین الان “واکسیناسیون افراد بالای شصت سال” را در اینترنت جستجو کنید تا متوجه شوید با چه سیرکی مواجه هستید! تجارت نیوز کامنتم رو حدف نکن. بذار مردم حرفی که حقه رو بزنند و دردشون رو بگویند. حتی اگه گوش شنوایی نباشه.