کد مطلب: ۴۶۸۹۶۹

عرضه اولیه «ثبهساز» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «ثبهساز» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه ثبهساز در حالی فردا انجام می‌شود که این شرکت در سال مالی گذشته به ازای هر سهم سود نقدی 958 تومانی میان سهامدارانش تقسیم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،صبح روز چهارشنبه عرضه اولیه سهام شرکت بهساز کاشانه تهران با نماد ثبهساز انجام خواهد شد. این شرکت 20 درصد از سهام خود معادل (4 میلیارد و 26 میلیون و 157 هزار و 400 سهم) را به عنوان پانصد و چهل و چهارمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و در بخش فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات به شیوه ثبت سفارش عرضه می‌کند. از این میزان سهم، تعداد 3 میلیارد و 422 میلیون و 233 هزار و 790 سهم به عموم و مابقی ( 603 میلیون و 923 هزار و 610 سهم) در روز شنبه صرفا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص داده خواهد شد.

معرفی شرکت

شرکت بهساز کاشانه تهران در شهریور ماه سال 1382 به صورت سهامی خاص تاسیس و از همان زمان فعالیت خود را در تهران شروع کرد. این شرکت در مجمع عمومی فوق العاده شهریورماه 97 خود با شرکت‌های توسعه آینده پارس ادغام شد و در حال حاضر یکی از شرکت‌های فرعی گروه شرکت توسعه ساختمان تدبیر است. ثبهساز در بهمن ماه 98 فرایند پذیرش در سازمان بورس را آغاز کرد و در تاریخ 10 خرداد 99 موفق به اخذ تاییدیه پذیرش از هیات پذیرش شد.

بهساز کاشانه در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت در کلیه فعالیت‌های عمرانی، امور ساختمانی، آماده‌سازی زمین، ساخت و ساز و گسترش واحدهای مسکونی، ادارای، تجاری و خدماتی و … فعالیت می‌کند و تا پایان خرداد ماه 99 تعداد کارکنان آن 46 نفر است.

همچنین بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره شش ماهه منتهی به 31 خرداد 99، کل سرمایه شرکت 2 هزار و 310 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده و گروه توسعه ساختمان تدبیر و گروه توسعه اقتصادی تدبیر به ترتیب با 93 و 7 درصد سهامداران این شرکت بوده‌اند.
البته در تاریخ 7 تیر ماه امسال افزایش سرمایه 17 هزار و 820 میلیارد ریالی این شرکت به تصویب رسید تا کل سرمایه ثبهساز به 20 هزار و 130 میلیارد و 787 میلیون ریال برسد.

عملکرد مالی

تا پایان خرداد ماه 99 جمع دارایی‌های ثبهساز به 27 هزار و 183 میلیارد ریال رسیده که نسبت به پایان آذر ماه رشدی 26 درصدی داشته است. همچنین میزان کل بدهی‌های این شرکت نیز تا پایان خرداد ماه امسال 5 هزار و 885 میلیارد ریال بوده که افت قابل توجهی نسبت به پایان سال مالی ( پایان آذر ماه 98) داشته است.

همچنین کل درآمدهای عملیاتی ثبهساز در پایان خرداد ماه (نیمه نخست سال مالی 98)، یک هزار و 379 میلیارد ریال بوده است. البته میزان در آمد این شرکت در سال مالی قبل 6 هزار و 132 میلیارد و 420 میلیون بوده که نسبت به سال مالی قبل از آن 14 درصد رشد داشته است. همچنین این شرکت تا پایان خرداد ماه توانسته 69 میلیارد تومان سودآوری داشته باشد. این در حالی است که کل سود این شرکت در سال مالی قبل 2 هزار و 136 میلیارد تومان بوده است. تکته جالب در خصوص عملکرد مالی سال گذشته این شرکت سود نقدی 958 تومانی به ازای هر سهم بوده که از بیشتر از سود محقق شده بوده است.

3

ارزشیابی سهام ثبهساز

با استفاده از روش‌های خالص ارزش روز دارایی‌ها، جمع کل دارایی‌های شرکت بهساز کاشانه تهران در صورت مالی حسابرسی شده 27 هزار و 183 میلیارد و 393 میلیون ریال و ارزش جاری آن 64 هزار و 206 میلیارد و 685 میلیون ریال محاسبه شده است. با توجه به جمع حقوق صاحبان سهام، و تعداد سهام 20 میلیارد و 130 میلیون و 787 هزار تایی، خالص ارزش روز دارایی‌های هر سهم 2855 ریال برآورد شده است. بنابراین با توجه به سقف قیمتی 2200 ریالی عرضه اولیه که 77 درصد قیمت ارزشیابی شده است، می‌توان انتظار رشد خوبی را در کوتاه مدت از این نماد داشت.

2

در عرضه اولیه فردا که از ساعت 7 و 30 تا 11 و 30 دقیقه انجام می‌شود، هر نفر می‌تواند 1000 سهم در بازه قیمتی 209 تا 220 تومانی ثبت سفارش انجام دهد. البته با توجه به مشارکت بالای 5 میلیون و400 هزار نفری در عرضه‌های قبلی احتمالا به هر نفر بیش از 645 سهم تخصیص داده نشود که حدود 142 هزارتومان نقدینگی لازم خواهد داشت.

1 8

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بخریم یا نخریم؟

  • ناشناس

    چرا ایزی تریدر کارگزاری مفید بازنمیشه هرروز همین مشکل دارم چراهیچ کس نیست رسیدگی کنه

  • امیرعلی قرقانی

    ببخشید دوستان من تازه واردم خودم رو خرید خودکار گذاشتم خودش برام میخره تو‌کارگزاری مفید هستم میگم اونای ک بیشتر از ما اطلاع دارین این سهامی ک‌میخرن خودشون برامون احتمال ضرر خیلی داره لطفا یکی راهنمایی کنه ممنون

  • ناشناس

    این عرضه اولیه ها مثل گلهای فوتبال شده 6و8واحتمالا ثبتهساز هم خیلی مالدیو ی عمل کند 12 سهم بده

  • ناشناس

    شایان میگه هرچی ثبهساز میزنم نمیاد خوب معلوم نباید بیاد چون هنوز تو بورس نیومره معمولا دوشنبه ساعت4 میاد که برای سه شنبه خرید کنید خدایی تازه واردا دیگه خرید بلدنیستنعلی رو میگه ثبهساز کجایی اوه اوه خیلی باحالی اومدی درموردش تحقیق کنی و…. مقاله رو خوندی و…. تازه میگی کجایی خواهش می کنم خرید نکن شما ها با این روندی مه میرید جلو ضرر می کنی

  • ناشناس

    تمام سرمایه ام تو بورس از بین رفت

  • ناشناس

    شما خیلی کارتون درسته

  • ناشناس

    واقعا سهم مزخرفیه از روزی که خریدم فقط منفی داده توسبزیهای بارار هم فقط چند روز سبز بود اونم با درصد پا یین

  • ناشناس

    خیلی سهم آشغالی هست من۱۰۰هزار خریدم۴۹میلیوون الان۲۱میلیوون توضررم

  • ناشناس

    ادرس غلط نده.بعداز افزایش سرمایه سود هر سهم کمتر 1 ریال رسیده