کد مطلب: ۱۱۲۲

جدول محاسبه قیمت گاز در گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام شد

سخنگوی شرکت ملی گاز از تعیین جدول محاسبه قیمت گاز در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: حداکثر متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی طی ماه‌های سرد سال به ازای هر متر مکعب ۱۸۰۰ ریال است.  به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با

سخنگوی شرکت ملی گاز از تعیین جدول محاسبه قیمت گاز در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: حداکثر متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی طی ماه‌های سرد سال به ازای هر متر مکعب ۱۸۰۰ ریال است.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شیب ملایم تغییر قیمت گازبها از اول فروردین ماه سال جاری طبق قانون هدفمندی یارانه ها گفت: بر اساس قانون بودجه سال 93، مقرر شده است برای مصارف خانگی به میزان 20 درصد و برای مصارف عمومی (دولتی،کسب و خدمات) به میزان 30 درصد افزایش یابد.

مجید بوجارزاده با تشریح جزئیات اصلاح قیمت گاز و نحوه محاسبه گازبهای بخش خانگی تصریح کرد: همزمان با آغاز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها، بر اساس قانون بودجه سال 93، مقرر شده است، در بخش خانگی علاوه بر نرخ های موجود، به صورت متوسط 140 ریال به ازای هر متر مکعب دریافت و عوارض دریافتی از مشترکان نیز با افزوده شدن 30 ریال، به 130 ریال تغییر یابد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، هزینه گاز مصرفی فصل سرد برای اقلیم 1 که شامل استانهای سردسیر کشور می شود در پله اول با مصرف (تا 300) متر مکعب، به ازای هر متر مکعب 44 تومان گازبها به علاوه 13 تومان عوارض برای هر مترمکعب و 3100 تومان ارزش افزوده و آبونمان که برای همه مشترکان ثابت است، حدود 20 هزار تومان و برای ماههای گرم گازبها به علاوه 13 تومان عوارض و همچنین ارزش افزوده و آبونمان حدود 7 هزار تومان خواهد شد.

بوجارزاده خاطرنشان کرد: حداکثر متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی طی ماه های سرد سال به ازای هر متر مکعب 1800 ریال و حداکثر متوسط قیمت در ماه های گرم سال 1500 ریال به ازای هر مترمکعب است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، افزود: محاسبه قیمت گاز برای اقلیم های 1 و 2 (خیلی سرد و سرد) از اول آبان هر سال، لغایت 31 فروردین ماه سال بعد و برای اقلیم های 3 و 4 (معتدل و گرم) از 16 آبان هر سال تا 15 فروردین سال بعد محسوب شده و تعرفه خانگی گاز مصرفی بر این اساس محاسبه می شود.

همزمان با اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها به منظور محاسبه گازبها، محل سکونت مشترکان از نظر آب و هوایی به چهار اقلیم (سرد یک، دو، معتدل و گرمسیری) تقسیم بندی شده و 12دامنه مصرف گاز هم دراین بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال شده است.

همچنین براساس اعلام شرکت ملی گاز ایران محاسبه گازبهای واحدهای تجاری و صنعتی براساس جدول زیر اعمال خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.