کد مطلب: ۷۱۴۸۸۶

رشد ۲۰ درصدی تولید فولاد در کشور

رشد 20 درصدی تولید فولاد در کشور

تولید فولاد در شش ماه نخست سال ۹ تا ۲۰درصد رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید فولاد در نیمه نخست سال جاری افزایش یافت.

به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، تولید آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را معادل ۲۰درصد داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع طویل فولادی آن‌ هم به میزان ۹درصد به خود اختصاص داده‌ است.

در مجموع طی این مدت مقاطع طویل فولادی تولید شده معادل ۵میلیون و ۷۹۰هزار تن ثبت شده که نسبت به ۵میلیون و ۳۱۴هزار تن تولیدی طی نیمه نخست ۱۴۰۰، رشد ۹درصدی داشته است.

پس از آن ۱۰میلیون و ۳۱۷هزار تن محصولات فولادی و ۴میلیون و ۵۲۷هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که به‌ترتیب تولید محصولات فولادی ۱۱درصد و تولید مجموع مقاطع تخت فولادی ۱۴درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در شش ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ است. در نیمه نخست سال گذشته به‌ترتیب ۹میلیون و ۲۸۱هزار تن محصولات فولادی و ۳میلیون و ۹۶۷هزار تن مقاطع تخت فولادی به تولید رسیده بود.

محدودیت برق در تابستان مانع تولید نشد

شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش ۱۹درصدی تولید از ۱۲میلیون و ۹۹۴هزار تن در مدت شش ماهه ابتدایی سال گذشته، به ۱۵میلیون و ۳۹۵هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در نهایت نیز تولید آهن اسفنجی با بیشترین میزان افزایش تولید از ۱۴میلیون و ۷۸۷هزار تن طی مجموع شش ماه نخست ۱۴۰۰ به ۱۷میلیون و ۶۹۲هزار تن در نیمه نخست ۱۴۰۱ رسیده است که نشان از رشد ۲۰درصدی تولید این محصول معدنی/ فولادی دارد.

همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده است، مدیریت توزیع و محدودیت برق صنایع طی تابستان سال جاری موجب شد تا همچون تابستان سال گذشته، قطعی برق صنایع بزرگ همچون فولادی‌ها و سیمانی‌ها بر روند تولید تاثیرگذار نباشد و خللی از این حیث ایجاد نکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.