خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۵۶۳۶

نظرسنجی کیتکو ۱۲ آپریل؛ اختلاف‌نظر کارشناسان در مورد روند قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو 12 آپریل؛ اختلاف‌نظر کارشناسان در مورد روند قیمت طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در دوازدهم آپریل منتشر شده، تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد قیمت طلا در هفته پیش رو اختلاف نظر دارند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در دوازدهم آپریل منتشر شده، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین هستند، نیمی از تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به روند صعودی و و نیم دیگر به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نظرسنجی کیتکو، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 6 نفر، معادل 38 درصد، افزایش قیمت و همین تعداد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، 4 نفر یا 25 درصد هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند.

همچنین از میان 568 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 299 رای‌دهنده، معادل 53 درصد افزایش قیمت طلا و 170 نفر، معادل 30 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 99 رای‌دهنده یا 17 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را برای هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند.

قیمت طلا که روز پنج‌شنبه بیشترین کاهش دو هفته اخیر را تجربه کرده بود، در معاملات روز گذشته هم تغییر چندانی نکرد و با 0.01 درصد کاهش به هزار و 290 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس معامله شد.

به عقیده برخی از کارشناسان حوزه طلا، انتظار نمی‌رود که شاخص دلار در برابر سایر ارزها کاهش قابل توجهی داشته باشد و به این ترتیب، قیمت جهانی طلا نیز در هفته جاری افزایش نمی‌یابد.

به نظر می‌رسد اکثریت تحلیلگران در مورد کاهش نوسانات بازار، کاهش ریسک‌های ژئوپولتیک و بهبود رشد اقتصادی خوش‌بین هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.