کد مطلب: ۴۷۸۰۰۷

جزئیاتی از اولین معامله مسکن در بورس

جزئیاتی از اولین معامله مسکن در بورس

روز گذشته یک قطعه زمین واقع در بندرعباس که از املاک مازاد بانک اقتصاد نوین بود، به قیمت ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: برمبنای تاکیدات مقام معظم رهبری، بانک‌ها موظف به واگذاری املاک مازاد خود هستند. از این رو در بازار املاک و مستغلات بورس کالای ایران که پیش از این شاهد عرضه یک واحد تجاری از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس در این بازار بودیم، با همان مدل پذیرش ملک از سوی بانک اقتصاد نوین انجام شد.

اطلاعیه عرضه این ملک ۱۰ روزکاری قبل از زمان معامله منتشر شد و در این مدت متقاضیان خرید امکان بازدید از ملک را داشتند. در نهایت روزگذشته متقاضیان در ساعت ۹:۳۰ صبح در حراج شرکت کردند. خریدار نهایی روی قیمت پایه که توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص شده بود، این ملک را خریداری کرد. طی مدت ۱۰ روز کاری که عرضه‌کننده در اطلاعیه عرضه مشخص کرده، خریدار موظف است ۹۵ درصد ارزش ملک را به شکل نقدی پرداخت کند. پس از آن مبایعه‌نامه از سوی طرفین امضا خواهد شد و در آخر سراغ تنظیم سند رسمی خواهند رفت که ۵ درصد الباقی مبلغ ملک مورد معامله در این زمان تسویه خواهد شد.

عرضه‌های بعدی در این بازار مربوط به ۷ ملکی است که درخواست پذیرش آن از سوی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به بورس کالا آمده است که فرآیند پذیرش آن درحال سپری شدن است.

همچنین شرکت شهر عمران جدید سهند که در اطراف شهر تبریز است نیز درخواست پذیرش چند ملک را دارد. علاوه بر این مذاکرات با سایر بانک‌ها همچنان ادامه دارد از این رو دورنمای مثبتی برای رونق این بازار در بورس کالا قابل ترسیم است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    تخم مرغ شده ۱۵۰۰ دوستانی که میگن بازار بورس رشد نمیکنه در جریان باشن