کد مطلب: ۷۸۹۲۲۲

جزئیاتی از طرح اصلاح قانون سربازی/ ۵ سال تعهد با دریافت حقوق درجه‌داری

جزئیاتی از طرح اصلاح قانون سربازی/ 5 سال تعهد با دریافت حقوق درجه‌داری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر شود. تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهریار حیدری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس شو مبنی بر اینکه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی هستیم تا بتوانیم در مورد شیوه سربازی تجدیدنظر انجام دهیم، گفت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما به دنبال آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود.

وی بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که خدمت سربازی حرفه‌ای می‌شود و در بسیاری از کشورها از این گونه است. اگر قرار باشد خدمت سربازی حرفه‌ای شود، افراد ۵ سال تعهد می‌دهند اما حقوق آنان مانند یک درجه دار خواهد بود و اگر در آن پنج سال اثبات کردند که شرایط یک فرد نظامی را دارند و خودشان هم تمایل به این موضوع داشته باشند، در صورت طی کردن مراحل لازم می‌توانند نیروی رسمی نظامی شوند و به کار خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً باید اصلاحاتی در شیوه خدمت سربازی انجام شود و ما به وضعیت فعلی سربازی نقد داریم. از آنجایی که خدمت سربازی در کشور ما حرفه‌ای نیست، از آن به سربازی اجباری تعبیر می‌شود و اما زمانی که سربازی حرفه‌ای شود، مشمولان با علاقه و رغبت خدمت سربازی را انجام می‌دهند، حقوق خوبی دریافت و تلاش می‌کنند که درجه دار و افسر موفقی شوند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس طرحی که در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس است، ما به دنبال آن هستیم که سربازی حرفه‌ای شود و تغییراتی در حقوق سربازان هم اعمال شود. طرح اصلاح قانون نظام وظیفه الان در مرحله بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است و تلاش می‌کنیم این موضوع در مجلس یازدهم بررسی شود و به سرانجام برسد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کاپیتان

    خیلی عالی هست ، بالاخره ارتش ایران نیز حرفه ای می شود و نیروهای لازم قبل از استخدام رسمی غربال و جدا می شوند تا کار خود را با علاقه و نه از روی احتیاج به امرار معاش انجام می دهند

  • فرشاد

    یعنی واقعا خدایا میشه به واقعیت بپیونده این رویا یا فقط حرفه

  • محقق متون مقدس

    در دوران سربازی تلاوت قرآن با من بود. در صبحگاه. سنی ام و برادران شیعه بودند. جاوید جمهوری اسلامی ایران.

  • ناشناس

    سئوال این است که آیا با این طرح خدمت سربازی اختیاری میشود؟ یا اجباری می ماند و با این ترفند طول خدمت سربازی افزایش می یابد؟

    • ناشناس

      اختیاری می‌شود

  • ناشناس

    سرباز حاضرنیستی دوسال خدمت باحقوق انجام بده اونوقت میاد 5سال خدمت انجام می ده هرچقدر هم بخواهیدحقوق بدهید به این نمی گویند حرفه ای سربازی را اختیاری کنید وطوری تمهیدات واقعی اعمال کنید که فرد بارغبت واختیار وارد بشه نه بااجبار وقتی شخصی به دلخواه وعلاقه وارد نظام شد قطعا سربازمفید وارزشمندی خواهد بود

    • ناشناس

      مرد حسابی درست بخون چی نوشته، سربازی حرفه‌ای یعنی دو ساله حذف میشه و کاملا اختیاری میشه ، فقط احتمالا اون دو سه ماه آموزشی اجباری بمونه برای همه

    • ناشناس

      اصل اون آموزشی هست که!

  • tavanaki

    اینجاست که نشون میده مجلس نظرات مردم براش مهم نیست

  • ناشناس

    سلام.الان یعنی باید ما ۵ سال بجای ۲ سال خدمت کنیم ..
    اجباریه ۵ سال یا اختیاری ؟؟اگه این طرح تصویب بشه کلا چند سال خدمت داریم اگه نخواییم بریم نظام؟؟

  • Yas

    دراین صورت مگه بازم اجباری نیست! خب الان چه فرقی داشت چه دو سال اجباری چه پنج سال اجباری!!!!!!!!/:

  • ناشناس

    بیگاری جدید دولت از قشر جوان.کدام دیوانه ای پنج سال طلایی از بهترین عمر خودش را با ناچیز آرین حقوق ازبین میبرد.دولت نباید یه همچین طرحی را اجرایی کند اگر است میگوید جوانان را استخدام کند دوسال حرفه ای آموزش بدهد رایگان سرمایه مملکت افزایشی و کیفی میشود

  • ناشناس

    ان شاء الله که این بیگاری اجباری حذف شود