کد مطلب: ۶۷۵۶۸۵

جزئیات برگزاری دومین روز کنکور/ قطع اینترنت تلفن‌های همراه

جزئیات برگزاری دومین روز کنکور/ قطع اینترنت تلفن‌های همراه

دومین روز برگزاری کنکور سراسری با رقابت ییش از ۵۶۳ هزار نفر از داوطلبان دو گروه آزمایشی ریاضی و فنی و همچنین علوم انسانی از صبح امروز پنج‌شنبه ۹ تیر ماه در بیش از ۴۱۷ حوزه امتحانی آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات برگزاری دومین روز کنکور چیست؟

به نقل از ایسنا ، رقابت داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ از روز گذشته چهارشنبه هشتم تیرماه جاری با رقابت بیش از ۱۶۱ هزار داوطلب گروه آزمایشی در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف آغاز شد.

تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون سراسری طی چهار روز یعنی چهارشنبه ۸، پنج شنبه ۹، جمعه ۱۰ و شنبه ۱۱ تیرماه به رقابت می‌پردازند و داوطلبان کنکور امسال، در مقایسه با سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ داوطلب(حدود ۹.۲ درصد) بیشتر شده‌اند.

کنکور ۱۴۰۱ در ۱۷ حوزه آزمونی ۱۵ کشور خارجی نیز برگزار می‌شود و با احتساب حوزه‌های فرعی مجموعا ۲۹۱۱ حوزه امتحانی، کنکور امسال را برگزار می‌کنند.

صبح روز پنج‌شنبه ۹ تیرماه آزمون گروه ریاضی و فنی و گروه انسانی، صبح فردا جمعه ۱۰ تیرماه آزمون گروه داوطلبان علوم تجربی و در نهایت صبح روز شنبه ۱۱ تیرماه نیز آزمون داوطلبان گروه زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

امسال در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ داوطلب، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ داوطلب، شرکت کننده خواهند کرد و در نهایت در زبان‌های خارجی نیز ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ داوطلب شرکت کردند که پس از چند سال متوالی آمار داوطلبان گروه انسانی افزایش و به تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی نزدیک شده است.

به طور کلی تعداد داوطلبان زن در کنکور امسال ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر و تعداد داوطلبان مرد ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر می‌باشد که بر این اساس ۶۱ درصد کنکوری‌های امسال را زنان و ۳۹ درصد را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

آزمون امروز، ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و درهای حوزه‌های امتحانی ساعت ۷ و نیم بسته شده‌اند و داوطلبان می‌بایست قبل از این ساعت در جلسه آزمون حاضر می‌بودند.

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ اواسط مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی همراه اول و بنا به درخواست سازمان سنجش، اینترنت اپراتورهای تلفن همراه تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه در مناطقی که آزمون سراسری برگزار می‌شود قطع است.

همچنین رئیس سازمان سنجش از بازداشت فروشندگان سؤالات جعلی کنکور خبر داد و گفت: برخی داوطلبان کنکور به دلیل همراه داشتن گوشی تلفن همراه از کنکور محروم شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.