کد مطلب: ۱۸۴۶۵۴

جزئیات قرض ۲۰ میلیارد تومانی هما

جزئیات قرض ۲۰ میلیارد تومانی هما

یک مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲۰ میلیارد تومانی که هما از این سازمان قرض گرفته، به‌صورت وام نبوده و قرار است این شرکت یک‌جا آن را تا قبل از پایان سال مالی برگرداند.

یک مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲۰ میلیارد تومانی که هما از این سازمان قرض گرفته، به‌صورت وام نبوده و قرار است این شرکت یک‌جا آن را تا قبل از پایان سال مالی برگرداند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی که خواست نامش ذکر نشود؛ درباره جزئیات استقراض ۲۰ میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: موضوع استقراض برخی دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی موضوع تازه‌ای نیست و در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در گذشته برخی از دستگاه‌های تابعه وزارت راه مانند شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای برخی امور اجرایی خود مبالغی در همین حدود از بنادر قرض می‌گرفته‌اند ولی تا پیش از پایان سال مالی، مبلغ دریافتی را عینا به سازمان بنادر برمی‌گرداندند.

به گفته این منبع آگاه، از آن‌جایی‌که وجوه موجود در دست سازمان بنادر، متعلق به دولت است، این سازمان نمی‌تواند قرض‌های خود را به‌صورت تسهیلات به سایر دستگاه‌های دولتی بدهد از همین رو هیچ سودی به این وجوه تعلق نمی‌گیرد و دستگاه قرض‌گیرنده همان مبلغ را بدون تغییر تا پیش از زمان بازرسی و حسابرسی سالانه، یک‌جا پس می‌دهد.

وی تاکید کرد: البته سازمان بنادر در صورتی این مبالغ را قرض می‌دهد که مطمئن باشد دستگاه قرض گیرنده، توانایی بازپرداخت مبلغ را دارا باشد؛ به همین دلیل عمدتا به نهادهای هم‌تراز سازمان بنادر قرض داده می‌شود.

روز شنبه در مراسم ورود ۲ فروند ای‌تی‌آر به ناوگان هما، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از ناتوانی هما در تامین هزینه‌های جاری خود انتقاد کرد و از تامین برخی هزینه‌ها از محل دیگر نهادهای تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

در پی این اظهارات، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هما؛ در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تشریح جزئیات این استقراض، گفت: هما از آن‌جایی‌که در تهیه حقوق بازنشستگان این شرکت در ماه گذشته ناتوان بود، از سازمان بنادر و دریانوردی ۲۰ میلیارد تومان استقراض کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.