کد مطلب: ۱۷۲۵۵۳

جمعه سیاه و تلاش خرده‌فروشان برای ارتقای سطح فروش

جمعه سیاه و تلاش خرده‌فروشان برای ارتقای سطح فروش

خرده‌فروشان سراسر اروپا به ویژه در انگلستان با ارائه تخفیف‌های بزرگ و با جذب خریداران زیاد سطح تقاضای مصرف‌کنندگان را در جمعه سیاه مورد آزمایش قرار دادند.

خرده‌فروشان سراسر اروپا به ویژه در انگلستان با ارائه تخفیف‌های بزرگ و با جذب خریداران زیاد سطح تقاضای مصرف‌کنندگان را در جمعه سیاه مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها سعی می‌کنند به واسطه استفاده از این روز مخصوص خرید که سنت آن از آمریکا به این منطقه وارد شده است رکورد فروش سال گذشته خود را ارتقا دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، خرده‌فروشان انگلیسی پس از این‌که ماه گذشته دچار شدیدترین افت در حجم فروش خود در ۴.۵ سال گذشته شدند امیدوارند توانسته باشند به وسیله ارائه تخفیف‌های بزرگ خریداران این کشور را که تحت فشار تورم و افزایش ناچیز دستمزدها قرار دارند دوباره به سوی خرید زیاد ترغیب کنند.

این رویداد سالیانه برای تشویق به خرید در انگلستان، تا به حال با تمرکز بر کالاهای الکتریکی صورت گرفته است و پس از سال ۲۰۱۴ که خریدهای داخل فروشگاه به علت ازدحام جمعیت با کشمکش‌هایی همراه شد گرایش بیشتری به خرید آنلاین ایجاد شده است.

طبق اعلام بارکلی‌کارد که ارائه کننده بیش از نیمی از تراکنش‌های کارت اعتباری و اینترنتی انگلستان است، تا ساعت ۳ بعد از ظهر جمعه سیاه خرید با کارت اعتباری بیش از ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و تراکنش‌های اینترنتی هم شاهد ۳۲ درصد افزایش بودند.

پائولت روه از بارکلی‌کارد می‌گوید: مصرف‌کنندگان بیشتر علاقه دارند تعداد کالاهای بیشتری با قیمت پایین خریداری کنند تا اینکه تعداد انگشت‌شماری کالاهای گران‌قیمت‌تر بخرند.

شرکت تحقیقاتی گلوبال‌دیتا پیش‌بینی کرد هزینه‌کردها در انگلستان در بازه ۲۰ تا ۲۷ نوامبر با ۳.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۰.۱ میلیارد پوند برسد.

جمعه سیاه، روز پس از تعطیلی عید شکرگزاری آمریکا به این دلیل این‌گونه نام‌گذاری شده است که معمولا در این روز هزینه‌کردهای مصرف‌کننده به شدت افزایش می‌یابد و خرده‌فروشان را در پایان سال از لحاظ مالی به محدوده سیاه (محدوده سوددهی، بر خلاف محدوده قرمز که به معنای ضرر است) می‌برد. تاثیر این سنت در اروپا هم مشهود است.

طبق بررسی مشاور تجاری اچ‌دی‌ای انتظار می‌رود در آلمان تشویق به خرید در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری (۲۷ نوامبر) حدود ۱.۷ میلیارد یورو به درآمدهای خرده‌فروشان اضافه کند. که این برابر با نرخ سال گذشته است.

طبق یک مطالعه انجام‌شده با کانتارتی‌ان‌اس بر روی شرکت تجارت الکترونیک ای‌بی، انتظار می‌رود حدود ۸ میلیون مصرف‌کننده فرانسوی در محدوده بین جمعه تا دوشنبه دست به خرید بزنند که باعث افزایش ۹۴۵ میلیون یورویی درآمد خرده‌فروشان خواهد شد.

تشویق به خرید در این‌روزها در ایتالیا هم رو به افزایش است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مهم تا ۵۰ درصد تخفیف را تبلیغ می‌کند. فروشگاه بزرگ لارینا سنته در جمعه سیاه تا پاسی از شب به کار خود ادامه ‌داد.

اما در بین اسپانیایی‌ها جمعه سیاه با طرفداران زیادی همراه نشد. طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط متروسکوپیا برای روزنامه ال‌پایس تنها ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در جمعه سیاه خرید کرده بودند.

شرایط در یونان از این هم آرام‌تر بود. اقتصاد این کشور در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ تا بیش از یک‌چهارم، آب رفته است. جورج کریستوپولوس یک خریدار ۳۲ ساله در آتن می‌گوید مردم پولی برای خرج کردن ندارند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.