کد مطلب: ۶۳۲۳۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ آغاز تحریم نفتی روسیه/ تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین

اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ آغاز تحریم نفتی روسیه/ تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین

آغاز جنگ روسیه و اوکراین و به ویژه تحریم‌های کشور مهاجم، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. آخرین اخبار از بازارهای طلا، انرژی و رمزارزها و رویدادهای اقتصادی مربوط به این جنگ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شش روز از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد. در این مدت بازارهای مختلف تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین اخبار مرتبط با موضوع را در ادامه می‌خوانید.

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

آمریکا و کشورهای اروپایی یکشنبه بر سر قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت، توافق کردند. بازارها، دیروز دوشنبه به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش صعودی نشان دادند. با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا و نفت افزایش یافت.

اونس روز گذشته وارد کانال ۱۹۰۰ دلاری شد. امروز، سه‌شنبه نیز همچنان در همین کانال نوسان دارد اما در لحظه تنظیم این خبر روند آن نزولی است. طلای جهانی اکنون ۱۹۰۵ دلار معامله می‌شود.

قیمت نفت ، اما همچنان صعودی است. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت به قیمت ۹۹٫۵۸ دلار معامله می‌شود. البته روز گذشته قیمت نفت در مقطعی از مرز ۱۰۰ دلار گذشت.

همچنین بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۴۳۲۷۳ دلار معامله می‌شود.

اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین

- کانادا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد. نخست وزیر کانادا دوشنبه شب گفت: عزم و اراده خود برای تحریم تمام واردات نفت خام از روسیه را اعلام می‌کنیم ( عصر ایران ).

-شرکت نفتی اکسون از همکاری با روسیه کنار کشید. مدیر اجرایی و رئیس هیات‌مدیره شرکت نفتی آمریکایی اکسون موبیل پس از بریتیش پترولیوم و شل امروز دوشنبه اعلام کرد که در پی بحران اوکراین قصد دارد پروژه های خود را در روسیه متوقف کند ( عصر ایران ).

- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، انتقال ارز به خارج از کشور را ممنوع کرد. این حکم ریاست جمهوری در پایگاه اطلاع‌رسانی کرملین منتشر شده است. در این حکم آمده است، به حساب‌هایی که در خارج از کشور گشوده شده‌اند نیز کسی اجازه انتقال پول ندارد. این حکم از روز سه‌شنبه اول مارس (۱۰ اسفند) اجرایی می‌شود (DW).

-رئیس هیات مذاکره‌کننده روسی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مذاکرات میان روسیه و اوکراین در گومل بلاروس باید راس ساعت ۱۲ به وقت مسکو آغاز شود ( ایسنا ).

-اتحاد جهانی علیه پوتین به دلیل جنگ روسیه و اوکراین ادامه دارد. نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو تحریم‌هایی را علیه سه بانک دولتی و شش شخصیت روسیه از جمله رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع وضع کرده است (اسکان‌نیوز).

-سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مجبور به لغو سفر خود به ژنو برای شرکت در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل شد. لغو این سفر به علت ممنوعیت سفر هواپیماهای روسیه به اتحادیه اروپا بوده است (اعتمادآنلاین).

- رئیس‌جمهور اوکراین گفت: زمان اعمال «منطقه پرواز ممنوع» در آسمان کشور ما رسیده است؛ از متحدان غربی خود می‌خواهم این امر را اجرایی کنند. اما سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: منطقه پرواز ممنوع مستلزم حضور نیروها برای اجرای آن است و این امر منجر به جنگ با روسیه می‌شود که خواستار آن نیستیم (همشهری).

تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به اوکراین رسید

وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفت: تجهیزات استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس به این کشور رسیده است.

میخائیل فدوروف، در توییتی همراه با عکس جعبه‌های در یک کامیون از ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس برای تجهیزات تشکر کرد.

ماسک نیز در توئیتی به این پیام با تشکر پاسخ داد.

این میلیاردر آخر هفته گذشته گفته بود که استارلینک هم اکنون در اوکراین «فعال» است و تجهیزات بیشتری برای استفاده از آن در راه است.
استارلینک یک سیستم اینترنتی مبتنی بر ماهواره است که شرکت اسپیس‌ایکس برای دسترسی به اینترنت در مناطق محروم جهان ساخته است ( یورونیوز ).

اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین

تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به اوکراین رسید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ص‌هیچگاه‌دولت‌روسیه‌صلح‌طلب‌ودوست‌نیست‌۲اعتماد‌به‌غربومتحد‌شدن‌انها‌علیه‌روسیههیچ‌سودمند‌نیست‌دولتهای‌غربیمتحد‌ودوست‌کشورها‌علیه‌روسیه‌نمی‌شوند‌وحاضر‌به‌جنگ‌با‌روسیه‌نمی‌شوند‌داستان‌جنگهای‌دوره‌قاجار‌ایران‌وروسیه‌تزاری‌شاهد‌این‌ادعا‌است‌ورها‌کردن‌دوستی‌واتحاد‌دول‌فرانسه‌وانگلستان‌از‌ایدان‌باعث‌شکست‌واز‌دست‌دادن‌سرزمینهای‌پهناوری‌از‌ایران‌شد.باید‌در‌روابط‌با‌روسیه‌وجین‌خیلی‌مواظب‌باشیم‌که‌فریب‌این‌دو‌کشور‌را‌نخوریم