کد مطلب: ۴۱۹۷۱۰

جهان در سال ۲۰۲۰ به روایت اکونومیست

جهان در سال 2020 به روایت اکونومیست

تحلیلگران و کارشناسان نشریه انگلیسی اکونومیست در سلسله گزارش‌هایی به پیش‌بینی مسائل مختلف در سال 2020 پرداخته‌اند. در این گزارش به خلاصه‌ای از این رویدادها اشاره شده است.

از نگاه تحلیلگران و اقتصادانان اکونومیست 2020 سالی بسیار متفاوت خواهد بود. کارشناسان در این نشریه انگلیسی در سلسله‌گزارش‌هایی مسائل مختلف از اقتصاد و تکنولوژی گرفته تا ورزش را در سال آینده مورد بررسی قرار داده‌اند.

در این گزارش تجارت‌نیوز به خلاصه‌ای از این رویدادها اشاره شده است.

  • بر اساس تحلیل‌های صورت‌گرفته، سال آینده سالی سخت برای دونالد ترامپ خواهد بود. ابتدا دموکرات‌های کنگره برای برکناری او تلاش می‌کنند، اما این تلاش‌ها با قدرت اکثریت جمهوری‌خواه سنا نافرجام خواهد ماند. پس از آن در ماه نوامبر، ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند. داده‌های بررسی‌شده از سوی سیستم هوش مصنوعی اکونومیست نشان می‌دهد که ترامپ در انتخابات 2020 پیروز نخواهد شد.
  • بریتانیا از اتحادیه اروپا جدا می‌شود؛ برگزیت اما تبعات خوبی برای این کشور نخواهد داشت.
  • نرخ‌های بهره منفی به‌ویژه در اروپا چالش بزرگ بانک‌های مرکزی خواهد بود. وقوع رکود همچنان آمریکا را تهدید می‌کند. اما غافلگیرکننده نیست اگر فاجعه‌ای رخ ندهد و بازارها بار دیگر احیا شوند.
  • چین مدعی شده که هدف‌گذاری این کشور برای رونق اقتصادی و دستیابی به «رفاه متوسط» احتمالا تا سال آینده محقق می‌شود. سایر کشورها ناچار خواهند بود مواضع خود را در زمینه تجارت و تکنولوژی میان قلمرو نفوذ چین و آمریکا مشخص کنند.
  • 2020 سال مهمی برای ورزش خواهد بود. توکیو با برگزاری المپیک مخاطبان بسیاری را جذب می‌کند. 12 کشور میزبان رقابت‌های فوتبال یورو خواهند بود. علاوه بر آن، در سال آینده کریکت بیستمین جام جهانی را در استرالیا و رقابت‌های سطح پایین‌تر «هاندرد» را در انگلیس بریتانیا و ویلز برگزار خواهد کرد.
  • نگرانی‌ها در مورد سلاح‌های اتمی افزایش می‌یابد. 75 سال از بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی می‌گذرد و و دوره پنج ساله بازبینی پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی با چالش‌هایی مواجه است. با منسوخ شدن توافق‌های مربوط به کنترل سلاح‌های اتمی، نگرانی‌ها از رقابت‌های هسته‌ای جدید افزایش خواهد یافت.
  • در خاورمیانه هم اتفاقات مهمی می‌افتد. نمایشگاه جهانی «اکسپو» امسال در امارات متحده عربی برگزار می‌شود و دوبی امیدوار است با موفقیت در گرفتن این میزبانی سود قابل توجهی کسب کند. این اولین بار است که نمایشگاه اکسپو در یکی از شهرهای خاورمیانه برگزار می‌شود. این نمایشگاه به دلیل تاثیرگذاری قابل توجهش در زمینه تجارت، گردشگری، علمی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک سومین رویداد بزرگ دنیا محسوب می‌شود. جالب‌تر اینکه عربستان سعودی میزبان اجلاس گروه 20 خواهد بود.
  • سفرها به مریخ افزایش می‌یابد. سازمان‌های فضایی آمریکا، چین، اروپا و امارات متحده عربی همگی برای پرتاب پهبادهایشان به مریخ برنامه‌ریزی می‌کنند.
  • از کاتالونیا گرفته تا کشمیر و از هنگ‌کنگ گرفته تا اسکاتلند، جنبش‌های جدایی‌طلبانه در سال 2020 سرفصل خبرها خواهند بود. این اتفاقات در بهترین حالت منجر به آشفتگی و تنش سیاسی و در بدترین حالت منجر به خشونت می‌شوند.
  • صنعت تکنولوژی هم با فراز و فرودهای خاص خود مواجه است. تاکسی‌های پرنده، خودروهای برقی و پزشکی شخصی‌شده از مهم‌ترین فناوری‌های سال 2020 خواهند بود. غول‌های تکنولوژی اما باید خود را برای موانع مقرراتی، مالیاتی و بازرسی‌های گسترده‌تر آماده کنند. اینستاگرام در مرکز توجه جدال‌های انتخابات آمریکا خواهد بود.
  • 2020 دویستمین سالگرد مرگ فلورنس نایتینگیل بنیانگذار پرستاری مدرن است. سازمان بهداشت جهانی 2020 را سال پرستاری نامیده است. در سال جدید همچنین 500 سال از مرگ رافائل (نقاش دوره رنسانس) 400 سال از ورود اولین انگلیسی‌ها به آمریکا، 300 سال از ماجرای حباب دریای جنوب (بحران مالی مربوط به ترکیدن حباب سهام شرکت دریای جنوب)، 100 سال از اعلام قانون مقابله با استعمال مشروبات الکلی در آمریکا و 75 سال از تاسیس سازمان ملل می‌گذرد. اعضای گروه موسیقی بیتلز هم 50 سال پیش از هم جدا شدند.
  • رقابت سرویس‌های پخش تلویزیونی آنلاین تشدید می‌شود. در عین حال این سرویس‌ها در تلاشند تا چشم‌انداز جدیدی به روی گیمرها بگشایند. با این حال، طرفداران جیمز باند، بیست و پنجمین نسخه فیلم محبوبشان را در همان سینماهای سنتی تماشا خواهند کرد. موزه ملی جدید در قاهره هم نشان خواهد داد که هنوز حضور فیزیکی از اهمیت خاصی برخوردار است.
  • در سال 2020 برای اولین بار در طول تاریخ جمعیت بالای 30 سال در جهان بیشتر از جمعیت کمتر از 30 سال خواهد بود. به‌دلیل دوره پُرزادوولد پس از جنگ جهانی دوم هم تعداد میانسالانی که 65 سالگی را آغاز می‌کنند رکورد خواهد زد.
  • در دهه جدید ونزوئلا شاهد تحولات بزرگی خواهد بود و گذار به دموکراسی در نهایت آغاز می‌شود.
  • به‌نوشته اکونومیست ، دهه 2020 سال خوبی برای وارثان حکومت در آفریقا نخواهد بود. دهه‌ای مملو از اخلال‌گری برای کشورهایی که تحت فشار جدایی‌طلبان قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، دهه جدید دهه‌ای پرهیجان برای محققان زمین‌شناسی است که برنامه‌ریزی کرده‌اند طی 10 سال آینده میزان کربن‌دی‌اکسید جو را کاهش دهند.

جدیدترین مطالب این نشریه انگلیسی را می‌توانید در سلسله گزارش‌های اکونومیست ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مثل این سریال‌ها که آخرش یه تیکه از قسمت بعد رو پخش می‌کنندآنچه در قسمت بعد (سال ۲۰۲۰) خواهیم دید

  • فتا

    همش یه مشت حرفه. تا بیاد بشه کلی وقت هست