کد مطلب: ۴۷۸۷۶۷

سقوط هفتگی گاز و جهش قیمت بنزین

سقوط هفتگی گاز و جهش قیمت بنزین

گاز طبیعی در بازار نایمکس آمریکا طی هفته گذشته ۶۹/ ۹ درصد معادل ۲۲ سنت کاهش قیمت را تجربه کرد تا پایان هفته با بهای ۲ دلار و ۵ سنت برای هر یک میلیون بی تی یو معامله شود. توفان باعث بسته شدن ۲۵ درصد تولید گاز و ۵۰ درصد تولید نفت خلیج مکزیک شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گاز طبیعی در بازار نایمکس آمریکا طی هفته گذشته ۶۹/ ۹ درصد معادل ۲۲ سنت کاهش قیمت را تجربه کرد تا پایان هفته با بهای ۲ دلار و ۵ سنت برای هر یک میلیون بی تی یو معامله شود.

توفان باعث بسته شدن ۲۵ درصد تولید گاز و ۵۰ درصد تولید نفت خلیج مکزیک شده است. به گفته کارشناسان، یک سطح مقاومتی در محدوده ۲ دلاری وجود دارد که ممکن است از کاهش شدیدتر این حامل انرژی جلوگیری کند.

با این حال، پیش بینی روند حرکتی گاز در آمریکا دشوار است چراکه این سوخت از دینامیسم منطقه خلیج مکزیک تبعیت می‌کند. همزمان، بنزین نزدیک به ۱۳ درصد معادل بیش از ۱۴ سنت در هر گالن افزایش یافت.

به نظر می‌رسد این سوخت از یک سو از رشد نفت اثری مثبت گرفته و از سوی دیگر بسته شدن تاسیسات پالایشی در آمریکا به این موضوع کمک کرده است. با رسیدن توفان جدید که سومین آن در یک ماه گذشته است، ممکن است وضعیت اضطراری در خلیج مکزیک ادامه پیدا کند. در هفته گذشته، نفت گرمایشی، نفت سفید و گازوئیل پس از بنزین بهترین عملکرد را رقم زدند.

999

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.