کد مطلب: ۳۰۹۸۰۱

حذف دکل از فرایند استخراج نفت و گاز

حذف دکل از فرایند استخراج نفت و گاز

متخصصان ایرانی در شرکت پترو دانیال کیش موفق شدند علاوه بر تولید برخی از قطعات و تجهیزات صنایع نفت و گاز، با حذف دکل از برخی فرایند‌های مهم استخراج چاه‌های نفت و گاز، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی را به ارمغان آورند.

مدیر پایگاه کیشِ شرکت پترو دانیال گفت: در گذشته صد در صد فعالیت‌های مربوط به حفاری و استخراج چاه‌های نفت و گاز می‌بایست از طریق دکل‌های نفتی و تاسیسات آن انجام می‌شد که هزینه های سرسام آوری را متوجه پیمانکاران و شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امین یوسفی افزود: متخصصان جوان کشورمان در این شرکت توانستند با رویکردی نوین و تغییر بر روی پلتفرم‌های موجود، شیوه ای را برای عملیات های مهمی همچون، تمیز کاری و چاه آزمایی طراحی کنند که دیگر نیازی به دکل و تاسیسات آن نیست و این شیوه توانسته روزانه بیش از 100 هزار دلار از هزینه های مربوط به دکل را حذف کند.

وی بیان کرد: دیگر دستاورد این شرکت، انتقال فرایند اسید کاری و تست چاه‌های نفت و گاز بر روی بارج یا شناوری به نام هیلا عنوان کرد که بار دیگر برای انجام این خدمات، نیاز شرکت‌ها را به دکل و تاسیسات آن از بین برده و نزدیک به 100 هزار دلار دیگر صرفه جویی ارزی به ارمغان آورده است.

مدیر پایگاه کیشِ شرکت پترو دانیال با اشاره به اینکه با افزایش تحریم‌ها و خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از کشور، یکی از حوزه‌های نفت و گاز کشور که بیش از پیش برای استخراج بدون برنامه مانده بود، منطقه مشترک لایه نفتی با کشور قطر بود که پیش از شروع به استخراج نیازمند کسب اطلاعات و داده های قابل اعتماد از چاه های آن بود.

یوسفی گفت: پیش از این برخی از شرکت های خارجی با حضور در این منطقه اطلاعات و آماری را کسب و ثبت کرده بودند که از اعتماد، کیفیت و اعتبار کمی برخوردار بود، اما با اعتماد به جوانان کشورمان در شرکت پترو دانیال کیش، این شرکت توانست با ارائه شیوه‌ای نوین، اطلاعات و آمار قابل اعتمادی را کسب و به متولیان امر تحویل دهد.

این مدیر حوزه نفت و گاز کشورمان یکی دیگر از فعالیت های شرکت خود را تلاش برای بی‌نیازی کشور به قطعات و تجهیزات صنایع و نفت گاز عنوان کرد و گفت: با همکاری شرکت های داخلی توانستیم قطعات حساسی همچون مشعل های دریایی، دستگاه جرقه زن، پایپ‌های چاه آزمایی، گلوله‌های مشبک کاری و تفنگ های مشبک کاری را در داخل کشور تولید کنیم.

مدیر پایگاه کیشِ شرکت پترو دانیال با اعلام اینکه حاصل تلاش‌های جوانان متخصص ایرانی در این شرکت صرفه‌جویی ارزی نزدیک به 100 میلیون دلار در سال است افزود: در آینده ای نزدیک این دانش و توانمندی های بومی قرار است به کشورهایی همچون عراق، عمان، امارات، بحرین و قطر صادر شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.