کد مطلب: ۵۷۵۵۸۵

رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور حذف می‌شود

رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور حذف می‌شود

معاون فنی گمرک ایران گفت: با تشکیل کارگروهی، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرداد ارونقی در مورد اصلاح فرآیند طرح رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی، اظهار داشت: فرآیند کنونی طرح رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی موجب سردرگمی زیادی بین مسافران شده بود؛ به عنوان نمونه مسافر ساعت ۴ صبح به ایران می‌رسید و بدون اطلاع داشتن از لزوم رجیستری حضوری، پس از مدتی متوجه می‌شد که موبایل وارده قطع شده است. پس از اینکه برای حل مشکل به گمرک مراجعه می‌کرد باز هم موبایل وصل نمی‌شد چراکه گمرک در مبادی ورود اطلاعات را احراز نکرده بود.

معاون فنی گمرک ایران با بیان اینکه ماسفانه این فرآیند نارضایتی و معطلی زیادی را برای مسافران به وجود آورده و موجب قطع شدن موبایل‌های زیادی شده بود، گفت: امروز وزیر اقتصاد در محل انجام فرایند رجیستری گوشی تلفن همراه مسافران ورودی حاضر و در جریان مسائل مربوطه قرار گرفت و مقرر شد ضمن هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه، فرآیند رجیستری به طور کامل از مبادی وروی گمرک حذف شده و کاملا غیرحضوری انجام شود؛ به شکلی که مسافر پس از مراجعه به کشور از داخل منزل به صورت برخط فرآیند رجیستری را انجام دهد.

ارونقی افزود: در همین راستا مقرر شد تا فردا کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و با بررسی ابعاد موضوع، سازوکار حذف رجیستری از مبادی ورودی تعیین شود.

وی ادامه داد: پس از تشکیل کارگروه و بررسی ابعاد موضوع تا پایان هفته و تایید وزیر اقتصاد، این طرح از هفته آینده اجرایی می‌شود.

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: طرح رجیستری حذف نمی‌شود بلکه این طرح در مبادی ورودی حذف می‌شود و مسافران از صفر تا صد موضوع را به صورت برخط این فرآیند را در داخل کشور انجام می‌دهند و آن صف اولیه در مبادی ورودی دیگر ایجاد نمی‌شود.

وی یادآورد: با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، مانند رویه قبلی، یک ماه فرصت دارد تا با ورود به سامانه نسبت به رجیستری اقدام کند.

معاون فنی گمرک ایران گفت: همچنان هر مسافر می‌تواند یک گوشی با خود آورده و با هر پاسپورت و کد ملی فقط یک گوشی رجیستر خواهد شد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهران

    شما دیگه چه آدمایی هستین محتوای خبر چیز دیگس دارن بهتر و راحترش میکن شما یجوری تیتر زدی که انگار کلا حذفه این چکاریه آخه.
    معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: طرح رجیستری حذف نمی‌شود بلکه این طرح در مبادی ورودی حذف می‌شود و مسافران از صفر تا صد موضوع را به صورت برخط این فرآیند را در داخل کشور انجام می‌دهند و آن صف اولیه در مبادی ورودی دیگر ایجاد نمی‌شود.

    • Abhdabi

      ?

  • ناشناس

    از چه لینکی می‌توان کار رجیستر دا عیر حضوری انجام داد؟

  • NEGAR*****

    سلام خسته نباشین ، عذرخواهی میکنم میشه راهنمایی بفرمایین تکلیف رجیستری گوشی من و‌امثال من که واسمون هدیه اوردن و مسافرمون داره برمیگرده به کشورش چی میشه ؟؟؟

    • AGGO

      سلام. برای منم همین اتفاق افتاده بود رفیقم گوشی برام هدیه اورده بود رفتم توی سامانه همتا گوشی رو به صورت رایگان ریجستری کردم و الان دارم استفاده میکنم.

  • ناشناس

    شهریور هم تموم شد و اینا هنوز دارن حضوری انجام میدن

  • ناشناس

    امروز 28 شهریور 1400 و به صورت حضوری انجام میشه

  • Hod

    خواستم ببینم ک زمینی هم میشه رجیستری گوشی انجام داد یا خیر؟؟؟؟

  • فاطمه ناطری

    آیا در این تاریخ یعنی ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ میشه از طریق سامانه همتا گوشی رو ریجستر کرد گوشی اوردن برامون اظهار نکردن حالا چه کنیم

  • فاطمه ناطری

    واقعیت داره