کد مطلب: ۴۵۶۷۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییری که این هفته در بورس کلید خورد / حذف ریال از معاملات بورس به چه معناست؟

تغییری که این هفته در بورس کلید خورد / حذف ریال از معاملات بورس به چه معناست؟

یکی از اصلاحات ایجاد شده در معاملات بورس، افزایش دامنه نوسان ثبت سفارش از یک ریال به ۱ تومان بوده که مورد استقبال فعالان بورسی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای هفته برخی معامله‌گران در ثبت سفارش در خرید یا فروش نمادهای خود دچار مشکل شده بودند البته نه به علت فنی یا اختلال بلکه به این دلیل که از تغییر در نحوه سفارش‌گذاری و اصلاح دامنه نوسان سفارش از یک ریال به ۱۰ ریال بوده است.

اگر چه هنوز در نمادهای فرابورسی می‌توان با دقت یک ریال سفارش‌ها را به ثبت رساند اما از روز شنبه ثبت سفارش در نمادهای بورسی با نوسان ۱ تومانی (۱۰ ریالی) امکان‌پذیر است. به عنوان مثال معامله‌گران در نماد فولاد که در معاملات امروز دامنه نوسانی بین ۱۰۹۰۰ و ۱۲۰۴۰ دارد، می‌توانند سفارشاتی نظیر ۱۰۹۱۰، ۱۰۹۲۰ و … را ثبت کنند در حالی که پیش از این سفارش‌ها یک ریال، یک ریال قابل تغییر بود. هدف سازمان بورس از این اقدام کاهش تعداد سفارش‌های ممکن و در نتیجه کاهش فشار بر سامانه معاملاتی بوده است که به نظر می‌رسد در این امر موفق عمل کرده است.

a1

انتظار می‌رود با توجه به بازخورد مثبت فعالان از این تغییر، مدیریت فرابورس نیز به زودی این تغییر را در دستور کار خود قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ثروت رویایی با سهامداری یکساله در بورس

  • ناشناس

    احسنت به این مدیریت
    اما اگر زیر ساخت هسته معاملات هم تقویت کنن بسیار عالی میشه
    ممنون از آقای قالیباف با این مدیریت از مدیریت آقای شاپور که خیری ندیدیم و استرس هر 4شنبه را داشتیم

  • دكتر كمال

    بورس اوراق بهادار ایران تا انتهاى ماه تیر به ٢/۵٠٠/٠٠٠ خواهد رسید

  • ناشناس

    همه رو گذاشتن سر کار هر روز یه حرف میزنه آقای فهیمی داداش مردم گرفتارن بدهکارن وگرنه نمیفروختن

  • بابک

    بهترین بازار سال بورسه و سود هیچ مارکتی به اندازه بورس نیست. در صورت هر گونه اصلاحی اصلا نگران نباشید اصلاح نمک بازاره و جایگاه شاخص را تثبیت میکنه. در روزهای منفی بازار فروشنده نباشید و فریب دلالان سود جو را نخورید که میخوان داغ حسرت و پشیمونی رو بهتون بزنن.

  • علی

    بابا این بنده خدا دکتره کی هست که تارگت فضایی می دهد بورس طی ۵۳ ساد ۱۲۳۰۰۰۰ واحد رشد کرده ایشان می خواهد در یک ماه راه ۵۳ ساله بورس رابرود با با تورخدا چی زدی به ما بگو حداقلی بزنیم بی خیال شویم

  • ناشناس

    انصافا انقدر سهام خریده این یارو بهترین سودشو سهام فارس داره میده بهش