کد مطلب: ۷۳۰۳۰۰

حذف پیمانکاران جدی شد؟

حذف پیمانکاران جدی شد؟

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: حذف پیمانکاران می‌تواند از بزرگ‌شدن دولت جلوگیری کند. برخلاف تصور برخی افراد این می‌تواند به چابک‌سازی دولت کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس در رابطه با برنامه جدید مجلس برای اخراج پیمانکاران گفت: لازم نیست پولی به پیمانکاران داده شود. این پول می ‌تواند مستقیما به نیروهای شاغل پرداخت شود. پیمانکاران کمکی به بهروه‌وری و ارتقای تولید نمی‌کنند؛ بلکه فقط جلوی کولر می‌نشینند. این خواسته در قالب یک طرح در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. در این رابطه با رئیس مجلس صحبت کرده‌ایم.

به نقل از فردای اقتصاد، وی افزود: درست نیست که بپنداریم شرکت‌های واسطه‌ای به سیستم کمک می‌کنند. در حالی که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت چند مزیت دارد. به بهبود وضعیت معیشتی دولت کمک می‌کند و باعث ارتقای بهروری تولید کالا و خدمات می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: طرح می ‌تواند از ورود بی‌رویه و دستوری پرسنل جلوگیری کند. پس از تصویب این طرح استخدام تنها از مجرای آگهی عمومی ممکن خواهد بود. برای استخدام آزمون درنظر گرفته می‌شود. نیرو باید 30 سال کار کند و از امنیت شغلی برخوردار خواهد شد. در حال حاضر حجم عظیمی از نیروها در سایه بروکراسی پنهان شده‌اند؛ کسی هم پاسخگو نیست.

افزایش امنیت شغلی با حذف پیمانکاران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی گام اولِ «عدالت در پرداخت» است: «حالا با این طرح تا اندازه‌ای پرداختی‌ها ترمیم می‌شود ولی عدالت در پرداخت نیاز به گام‌های بعدی دارد و باید با گام‌های بعدی به سمت پرداخت هماهنگ برویم، چیزی که همه شعارش را می‌دهند از دولت گرفته تا مجلس، ولی اقدام عملی تا امروز صورت نگرفته؛ پرداخت هماهنگ احتیاج به قانون گذاری و همراهی دولت دارد که انشالله تصویب طرح ساماندهی فتح بابی باشد برای این مساله.»

گودرزی در پاسخ به این سوال که چه دستگاه‌ها و نهادهایی دقیقاً در شمول طرح ساماندهی استخدام قرار می‌گیرند؛ می‌گوید: در مورد اینکه چه گروه‌ها، شرکت‌ها و نهادهایی در شمول طرح قرار می‌گیرند الان نمی‌توان دقیق و با جزئیات کامل اظهارنظر کرد؛ طرح باید اول به صحن بیاید و موارد مختلفی که دیگر نمایندگان به طرح اضافه می‌کنند، مشخص شود و بعد به تایید شورای نگهبان برسد، آنگاه دقیق مشخص خواهد شد ولی چیزی که مشخص است، این است که دستگاه‌های ماده ۲۹ که مخابرات نیز یکی از آن‌هاست، شامل این طرح می‌شوند؛ همچنین عناوین مشابهی نیز در طرح هست که قطعاً قابل بحث و بررسی خواهد بود.

وی در پایان گفت: طبیعتاً برای این طرحِ کمیسیون اجتماعی که در سامانه ثبت کرده‌ایم ده‌ها پیشنهاد از طرف نمایندگان مجلس ثبت شده است که باید یک جمع‌بندی انجام شود و انشالله طرح در صحن علنی به تصویب برسد؛ سعی ما و اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس بر این بوده که دامنه شمول این طرح گسترده باشد و عناوین بیشتری را شامل شود تا کارگران بیشتری زیرمجموعه‌ی این طرح قرار بگیرند و از امنیت شغلی و ثبات شغلی بهره‌مند شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.