کد مطلب: ۵۵۱۹۹۷

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند:

حقوق کارکنان سازمان بورس چقدر است؟ / دستمزد ۶ برابری نسبت به حداقل حقوق

حقوق کارکنان سازمان بورس چقدر است؟ / دستمزد ۶ برابری نسبت به حداقل حقوق

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده از سوی سازمان بورس، میانگین دستمزد ماهانه کارکنان سازمان بورس و شرکت‌های فرعی آن در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارشنبه هفته گذشته صورت‌های مالی سازمان بورس و شرکت‌های فرعی وابسته به آن ( شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، شرکت رایان بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در حالی منتشر شد که این نخستین باری است که متصدی بازار سرمایه اقدام به انتشار صورت‌های مالی سالیانه خود به منظور شفافیت بیشتر کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش میانگین کارمندان گروه سازمان بورس و شرکتهای تابعه در سال گذشته ۱۲۲۶ نفر بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۴ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد از این کارکنان قراردادی هستند. همچنین تعداد کارمندان سازمان بورس هم ۵۱۷ نفر در سال ۱۳۹۹ بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد بیشتر شده است.

2 1 1

در جای دیگری در این گزارش هم هزینه‌های پرسنلی گروه و سازمان بورس منتتشر شده است. بر این اساس مجموع حقوق و مزایای کل کارکنان گروه در سال ۱۳۹۹ به حدود ۳۰۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۵۸ درصد بیشتر شده که البته بخشی از آن به دلیل افزایش تعداد کارکنان بوده است. پرداختی‌های سازمان بورس هم در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱۴ میلیارد تومان بوده که رشدی ۴۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

2 2 1

با یک حساب سرانگشتی و تقسیم هزینه‌های پرسنلی بر تعداد پرسنل می‌توان محاسبه کرد که میزان پرداختی‌های سازمان بورس به هر یک از کارکنانش در طول سال به طور میانگین ۲۲۰ میلیون تومان در سال بوده است که معادل حقوق ماهیانه ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی می‌شود. این دستمزد برای گروه سازمان بورس و شرکت‌های فرعی حتی بیشتر هم شده و به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. این در حالی است که در سال ۹۸ میانگین دستمزد کارکنان گروه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است یعنی در سال ۱۳۹۹ دستمزد کارکنان گروه بورس ۴۰ درصد افزایش داشته است. کارکنان سازمان بورس هم در سال ۹۸ به طور میانگین ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه داشتند که حقوقشان در سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد بیشتر شده است. این ارقام در حالی محاسبه شده‌اند که حداقل دستمزد سال ۹۹ برای یک فرد متاهل با یک فرزند کمتر از ۳ میلیون تومان بوده است. این یعنی هر کارمند بورس به طور میانگین شش تا هفت برابر بیشتر از حداقل حقوق، دستمزد می‌گرفتند.

IMG 20210613 162849 342

با توجه به افزایش دستمزد ۲۶ تا ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۰، برآورد می‌شود میانگین دستمزد ماهانه کارکنان سازمان بورس و شرکت‌های فرعی چیزی حدود ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان باشد.

البته لازم به ذکر است که این محاسبات نشان‌دهنده میانگین دستمزدهاست و مطمئنا بسیاری از کارمندان کمتر و برخی مدیران بیشتر از این مبالغ حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مريم

    دادن حقوق های بیشتر به کارکنان توسط سازمانهای پولساز تر عین رانت خواری و بی عدالتی است ….و منفعت بردن عده کمی از مردم از ثروت ملی میباشد …!!!

  • سام

    این مبلغ نیست..یک کارشناس بدون اضافه کاری در سال 99 با کل مزایا و پاداشها 10 میلیون تومن میگرفته..امسال شده 12 تومن..این صورت مالی از روی غرض ورزی و تسویه حساب منتشر شده و به هیچوجه واقعیت نداره..کاش حداقل مالیات و بیمه رو کم میکردن و خالص دریافتی رو منتشر میکردن.

  • ناشناس

    ما نظامی ها پدرمون درمیاد توبیابون و مرز و….. توی گرما و سرما بعد بهمون کلا 5 میلیون میدن ولی متاسفانه بعضی ها خوب حالی میکنن اینه عدالت؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    شما به درامد سازمان نگاه کنین، این حقوق کارمندان یه بخش کوچکی از درامدش هستش، اصل مطلب پولهای سازمان در بانکهاست که متاسفانه هیچکس بهش دقت نمیکن…

  • ناشناس

    تمام حقوقهای عنوانی تماما دروغ وغیر قابل باور است دوستی میگفت ناظر بستگی به عملکرد ماهانه میتواند بالای یک میلیارد درآمد داشته باشد بله درست است یک میلیارد فردی که بتواند ببهانه معامعلات را قبول یا رد کند یا دریک مبلغ بازی را تمام شده بداند

  • یاس

    این مدل خبر نوشتن بی انصافیه! اولا خالص پرداختی رو در نظر نگرفتید. ثانیا اصلا این اعداد نیست و در ضمن حقوق در سازمان و کلیه سازمان های زیر مجموعه به صورت اقساطی پرداخت میشه یک سال باید منتظر بمانید تا سر مجمع سالیانه بعد از تصویب پاداش سالیانه این عدد پرداخت شه اون هم به صورت میانگین سالیانه! شما برید شرکت خدمات انفورماتیک رو هم بررسی کنید ببینید مدیرهای اونجا چقدر حقوق میگیرن!!! در ضمن الان کارمندان معمولی دولت حداقل دریافتیشون سه برابر حقوق پایست

    • یاس تو ام

      چه اول سال چه ته سال ۲۰ تومنو میگیری، حالا چون حلالت نمیشه پاس میدی شرکتای انفورماتیک، از بنیاد خرابه???

  • ناشناس

    خوب این یعنی دزدی ، کارمند ساده برا چه باید قد استاد تمام دانشگاه پول بگیره؟ همشون باید اخراج بشن، ۵۰۰ نفر دزد رشوه گیر رانتی فدای ۵ میلیون سهامدار

  • ناشناس

    این چه وضع خبر نوشتنه؟؟ چرا جامعه رو گمراه میکنید؟ کجا ۲۰ میلیون به یه کارمند حقوق دادن؟؟ بنده کارمند سازمانم با اضافه کارم زور بزنم خالص دریافتیم میشه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون

  • ناشناس

    در مورد کارمندان بورس خبر ندارم. اما من کارشناس حقوقی یکی از بانکهای خصوصی هستم.بامدرک فوق لیسانس.۵ سال سابقه بیمه.بخدای احد و واحد حقوقم ۶ تومنه.اما روسا و مدیرا از ۲۰ میلیون شروع میشه.از هر صدنفر شاید یه نفر رو مثل من توی کارمندای بانک پیدا کنید که بدون پارتی جذب شده باشه.منم با کلی توانایی و صداقت و تعهد توی کار استعفامو دادم.ان شااله امروز فردا جوابش .یاعلی

  • ناشناس

    یکی از آشناها در سازمان بورس بدون هیچ سابقه و انتقال از دانشگاه به سازمان با تعارف ی آدم دقیقا 20 میلیون حقوق گرفت به اون خدا به اون که می پرستیم نیاز آنچنانی هم نداشت مجرد پولدار لاکچری چه الفاظی در این دوره به زبون می یاد خیلی ها از خیلی چیزهای معمول دورند!!!