کد مطلب: ۵۷۰۷۲۴

ماجرای حقوق ۳۵۰ میلیون تومانی روحانی چیست؟

ماجرای حقوق ۳۵۰ میلیون تومانی روحانی چیست؟

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس، از حقوق ۳۵۰ میلیون تومانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین خبر داده بود اما حالا دفتر رئیس‌ دولت دوازدهم، این رقم را تکذیب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن نوروزی، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با ایلنا اعلام کرده بود که روسای جمهور ایران و از جمله حسن روحانی، بعد از دوره بازنشستگی ماهانه ۳۵۰ میلیون حقوق می‌گیرند و این غلط است. میزان حقوق آنان اگر بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان باشد اشکالی ندارد.

اما دفتر رئیس‌ دولت دوازدهم امروز ادعای مطرح شده از سوی این نماینده مجلس را درباره حقوق بازنشستگی حسن روحانی، تکذیب کرد.

این دفتر در اطلاعیه خود تاکید کرده که عدد ۳۵۰ میلیون تومان حقوق ماهیانه که نماینده مورد نظر ادعا کرده، چنان بزرگ و اغراق‌آمیز است که بعید است کسی در کذب بودن آن تردید کند.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که ادعاهای قبلی در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهور نیز فاقد صحت است و پیش از این روابط عمومی ریاست‌جمهوری در این باره توضیحاتی را منتشر کرده است؛ عدد ۳۵۳ میلیون تومان که در آن زمان در یک مکاتبه اداری مورد توجه قرار گرفته و سبب برخی سوءتفاهمات شده بود، نه پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهور سابق بلکه مابه‌التفاوت حق بیمه‌ای بود که ایشان می‌بایست برای تغییر صندوق بازنشستگی خود به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد ( ایسنا ).

ادعاهای پیشین در مورد حقوق روسای جمهور

به گزارش تجارت‌نیوز، اعداد و مبالغی که پیش از این در مورد میزان حقوق رئیس جمهور در ایران اعلام شده بود نیز با آنچه نوروزی نماینده مجلس گفته، تفاوت فاحشی دارد.

۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۵، غلام‌رضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه دولت، سقف حقوق مدیران کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است که برای شخص رئیس‌جمهور،‌ این رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همان زمان و در سال ۹۵ هم احمد توکلی گفته بود یکی از وزرای دولت ماهیانه ۳۵ میلیون حقوق می‌گیرد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی وقت دولت هم در پاسخ به این سوال که حقوق حسن روحانی چقدر است گفته بود: من عضو هیات علمی هستم. حقوق من، دریافتی عضو هیات علمی است و آقای رئیس‌جمهور نیز عضو هیات علمی است و همان حقوق را می‌گیرد.

بر این اساس اگر بنا را بر اظهارات نوبخت بگذاریم،سقف حقوق اعضای هیات علمی در ایران با درجه استادی حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در ماه است.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیاوش

    جالبه که این دومین باره تجارت نیوز ظرف چند روز گذشته این خبرو بولد میکنه. چطور در زمان استقرار دولت قبل نگفتید ؟ کار شما غیر از نفرت پراکنی در میان اقشار آسیب پذیر نتیجه دیگری ندارد. من به شخصه طرفدار هیچ کدام از آقایان قبلی و کنونی نیستم ولی این موضوع نوعی بی اخلاقی رسانه ای به حساب میاد.

    • تالا

      خب پس بشین سر جات چیزی نگو

    • مهدی ازکرمان

      سیاوش عزیز:اینم نظریه که میشه روی اون تآمل بشه که چرا تجارت نیوز این رویه را درپیش گرفنه ؟!!

  • حسین

    دولتی که ادعا میکنه حقوق رئیس و اعضای کابینه زیر ده ملیونه دروغ میگه و این ادعا رو فقط برای پایمال کردن حق کارمندان و کارگران زحمتکش میکنه نمیدونم چرا با رفاه مردم مشکل دارن و برای این موضوع اینقد چک و چونه میزنن. اگر به مردم برسید مردم پولشون رو در همین کشور سرمایه گذاری میکنن و گردش پول بیشتری میشه و کسی فقیر نمیمونه چرا از این کار ناراحتید خدا بهتون عقل بده تا مملکت سروسامون بگیره .

  • ناشناس

    این پول ملت بدبخت است که دارید بالا می کشید کوفتتان بشه

  • ناشناس

    بعید هم نیست وقتی یه مدیر زپرتیشون صد میلیون حقوق و پاداش میلیاردی میگیره از رییس جمهور بعید نیست

  • ناشناس

    واویلا .من بخدا گدا هستم گ ا

  • ناشناس

    ۳۵۳ میلیون معوقه بیمه خودش نشون میده چقدر حقوق بالا ست!!!

  • امین

    من بد بخت ۳۰ سال تو آموزش و پرورش خاک خوردم ماهی ۶میایون با دو دانشجو ومستاجری خدایا خودت قضاوت کن

  • ناشناس

    آملی لاریجانی آنم بنده خداحقوقش پایین است همش پنج میلیونبایارانه میگیره دوران ریاستش

  • ناشناس

    سی ساله زحمت میکشم نمیتوانم برای پسرم زن بگیرم ای کاش حقوق یک ماه حسن روحانی رابه مامیدادتابرای پسرم زن بگیرم

  • ناشناس

    آقا دروغه حسن روحانی ماهانه من دیدم دو میلیون دویست هزار تومان حقوق میگیره حاج خانم خیاطی میکنه سه میلیون هن اون میگیره کفاف نمیده زندگی آیت بنده خدا رو نمیخواستم بگم از کمیته امداد هن ماهانه میلیون تومان میگیره چشم ندارید یه آدم سالم ببینید اح