کد مطلب: ۱۵۲۵۰۲

حمایت رئیس اتاق ایران از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

حمایت رئیس اتاق ایران از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با حضور محمد شریعتمداری که به عنوان گزینه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم معرفی شده، این سه‌پایه به صورت متوازن حرکت خواهد کرد.

غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: از سال 1375 تا 1385 پنج میلیون و 900 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که در تاریخ ایران تکرار نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه به توسعه اتاق‌های مشترک بین ایران و کشورهای دیگر اشاره و بیان کرد: اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در حال تشکیل است و تمرکز فعالیت این اتاق بر خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: زمینه تشکیل اتاق‌های مشترک ایران-تاجیکستان، ایران-سوئیس و همچنین ایران-ایتالیا فراهم شده که به زودی تشکیل می‌شوند. از فعالان بخش خصوصی انتظار می‌رود در جلسات این اتاق‌ها شرکت کرده و در جریان امور قرار گیرند.

وی افزود: ظرف چهار ماه گذشته شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در خراسان رضوی فعال‌تر از گذشته شده و امید است بتواند برای چهار سال آینده دولت همیار و کمک‌کار باشد.

شافعی ادامه داد: ضروری است دولت برنامه اقتصادی را برای چهار سال آینده مشخص و تصدی خود را در برخی بخش‌ها به بخش خصوصی واگذار کند و در جایگاه سیاستگذاری قرار گیرد. توسعه متوازن کشور با افزایش اختیارات بخش خصوصی محقق می‌شود و در این راستا سازمان‌های دولتی باید بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها تفویض کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بر مساله تولید و رونق اشتغال تاکید دارند و برای تحقق این امر در شرایط فعلی به‌هم‌ریختگی در رابطه بین عرضه و تقاضا یک مشکل اساسی است. توسعه صادرات باعث تحریک تقاضا می‌شود، لذا در شرایط فعلی باید صادرات نوک پیکان حرکت کشور در مسیر رونق تولید و اشتغال قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: سیاست‌های پولی و ارزی نیز یک مشکل کهنه در بخش اقتصادی کشور است که در این زمینه نیز باید بخش خصوصی در کنار دولت قرار گیرد.

وی موضوع مالیات و عدالت مالیاتی در جامعه را نیز بسیار مورد توجه مردم و فعالان اقتصادی توصیف و بیان کرد: بهبود فضای کسب‌وکار یک اصل اساسی برای آینده کشور است. باید فضایی مطلوب برای حرکت راحت و ایمن چه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و چه در توسعه سرمایه‌گذاری داخلی ایجاد کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.