کد مطلب: ۲۹۷۲۱۵

حمایت روسیه از ایجاد سیستم مشابه سوئیفت

حمایت روسیه از ایجاد سیستم مشابه سوئیفت

رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنایع روسیه گفت از پیشنهاد وزیر خارجه آلمان برای رها شدن اروپا از سلطه مالی آمریکا حمایت می‌کنیم.

الکساندر شوخین گفت: برخی از شرکای ما در پروژه نورد استریم ۲ گفته‌اند تحریم‌های ثانویه آمریکا بر ضد روسیه باعث شده تا آن‌ها از این پروژه عقب نشینی کنند. وی افزود که اروپا هنوز مسیر خود را نیافته و وابستگی آن به آمریکا به ویژه در مورد مساله ایران مشهود است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر آن‌ها سیستمی مشابه سوئیفت طراحی کنند اما به جای دلار از یورو استفاده کنند نیاز است تا به آن‌ها ملحق شویم. شاید چینی‌ها نیز بخواهند سیستم مشابهی طراحی کنند که بر مبنای یوان کار کنند.

هایکو ماس- وزیر خارجه آلمان- چند هفته پیش اعلام کرد اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تلاش خود برای حفظ برجام در حال کار بر روی طراحی سیستم مشابه سوئیفت است. آمریکا تهدیدات مشابهی را در خصوص کشورهایی که در پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا مشارکت کنند، مطرح کرده است. در پروژه نورد استریم ۲ قرار است گاز روسیه از طریق دریای بالتیک در شمال شرق اروپا به آلمان منتقل شود.

در سال ۲۰۱۴ و به دنبال تهدید آمریکا برای قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت، بانک مرکزی این کشور سیستم مشابه سوئیفت را برای امور بانکی داخلی این کشور طراحی و راه‌اندازی کرد. هم چنین برخی از منابع گفته‌اند که سیستم سوئیفت روسی تا پایان سال ۲۰۱۹ به فناوری بلاک چین مجهز خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.