کد مطلب: ۴۸۶۳۹۵

حکم احتمالی دادستانی اوکراین برای مسئولان سقوط هواپیمای اوکراینی

حکم احتمالی دادستانی اوکراین برای مسئولان سقوط هواپیمای اوکراینی

دفتر مطبوعاتی دادستانی اوکراین اطلاعیه‌ای درباره دریافت اطلاعات تکمیلی علل سقوط هواپیمای اوکراینی از ایران ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ دفتر مطبوعاتی دادستان کل اوکراین در پی وعده ایران به اوکراین در پایان دور دوم مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی مبنی بر این که به کی‌یف تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما بوئینگ اوکراینی در ماه ژانویه و همچنین یکی از شواهد مادی در پرونده را می دهد، اطلاعیه‌ای ارائه داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس توافق‌های بدست آمده توسط طرفین طی یک هفته، کارشناسان اوکراینی باید اطلاعات مفصل تری درباره رسیدگی به پرونده‌های کیفری در ایران و از جمله تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما تقدیم کنند. ضمنا تا پایان اکتبر ایران قول داده است که به اوکراین یکی از شواهد مادی را نیز بدهد که بر اساس اطلاعات اولیه تبلت خدمه پرواز در روزهای اول پس از فاجعه توسط گروه امداد و نجات اوکراینی پیدا شده است.

در جریان مذاکرات دفتر دادستانی کل افزود که طرفین همچنین اسنادی را تایید کردند که طی ده ماه توسط اوکراین و در چارچوب کمک‌های حقوقی بین‌المللی به ایران فرستاده شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: از ژانویه ۲۰۲۰ دفتر دادستانی کل پنج درخواست فرستاد که تنها پاسخ‌های کلی دریافت کرده است و یکی از آنها که در ارتباط با شش مظنون در ایران است به طور کلی نادیده گرفته شد.

در ادامه این متن مطرح شد که «معاون دادستان کل اوکراین توجه دادستانی نظامی ایران را به لزوم مجازات عادلانه مسئولین جلب کرد، چرا که بر اساس اتهامات مجازات حداکثر تا سه سال زندان در نظر گرفته می‌شود.»

دادستانی اوکراین تاکید کرد که بررسی فاجعه هواپیمای میهنی نمی‌تواند یک راز نظامی باشد، آنچه که ایران دائما با توجیه عدم ارائه اطلاعات به آن متوسل می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.