کد مطلب: ۴۲۴۷۷۲

حکم قطعی سلطان قاچاق سوخت صادر شد

حکم قطعی سلطان قاچاق سوخت صادر شد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اخیرا با همکاری اطلاعات سپاه توانسته‌ایم حکم قطعی برای سلطان قاچاق سوخت صادر کنیم و حکم قطعی برای این فرد جریمه حدود 150 میلیارد تومانی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی مویدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی با هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها با بیان اینکه در دو سال گذشته با رویکرد دانش‌محور و بومی کردن تخصص‌ها برای کاهش قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کرده‌ایم، گفت: با همکاری 26 دستگاه عضو در ستاد مبارزه با قاچاق کالا دستاوردهای خوبی داشتیم که البته تحریم‌ها هم عملکرد ما را تحت تاثیر قرار داده اما تلاش ما این بوده که از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: از این رو آیین‌نامه‌های جدی و قوی به استان‌ها برای جلوگیری از خروج کالا صادر و ابلاغ شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه با صراحت در بحث خروج کالاهای اساسی از کشور ورود کرده‌ایم و کمترین میزان قاچاق کالاهای اساسی را شاهد هستیم، گفت: اجازه خروج سرمایه از کشور را نمی‌دهیم.

مویدی خرم‌آبادی اظهار کرد: اخیرا با همکاری اطلاعات سپاه توانسته‌ایم حکم قطعی برای سلطان قاچاق سوخت صادر کنیم و حکم قطعی برای این فرد جریمه حدود 150 میلیارد تومانی بوده است. وی در قاچاق صدها میلیون تن سوخت نقش داشته است.

وی درباره پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری در حوزه قاچاق گفت: در سال جاری 86 هزار پرونده به ارزش 9 هزار و 950 میلیارد تومان تشکیل شده که نسبت به سنوات گذشته رشد 7 درصدی داشته است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه باید ظن قاچاق کاهش یابد و افزایش پرونده‌ها جای خوشحالی ندارد، گفت: اما این افزایش پرونده‌ها از جهت رویه مبارزه با قاچاق مناسب به نظر می‌رسد.

مویدی خرم‌آبادی تاکید کرد: در کاهش زمانی اطاله دادسری پرونده‌های قاچاق هم اقدامات قابل توجهی انجام داده‌ایم و توانسته‌ایم مدت‌زمان را تا 50 درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به پدیده‌های جدید قاچاق اظهار کرد: امروز با پدیده جدید تحت عنوان شوتینگ مواجه هستیم که دستورالعمل‌های جدی برای جلوگیری از این نوع جدید قاچاق به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

مویدی خرم‌آبادی با اشاره به جلوگیری از قاچاق سوخت با اجرای برنامه‌های ویژه درشش سال گذشته گفت: توانستیم در 18 ماه گذشته جلوی 9 میلیارد لیتر سوخت را بگیریم که این یک شاهکار محسوب می‌شود. سیاست ما این است که اندیشه توسعه قاچاق در کشور را بخشکانیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد: با همکاری دستگاه‌ها و اصناف مختلف توانستیم با جلوگیری از ورود کالای قاچاق در بحث پوشاک تولید پوشاک در کشور را تا 30 درصد افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: همان طور که در ابتدا عرض کردم میزان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده 9500 میلیارد تومان است که نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مویدی خرم‌آبادی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر قاچاق سوخت به صورت سازمان یافته از طریق ایجاد خطوط انتقال سوخت به کشورهای دیگر گفت: گلوگاه‌های شکل‌گیری قاچاق سازمان یافته را توانستیم بخشکانیم و خوشبختانه برنامه‌ای ما در این حوزه تحقق پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: هنوز هم در بحث قاچاق سوخت شاهد فعالیت باندهای سازمان یافته در اداره مرزها هستیم که تلاش می‌کنیم این باندها شناسایی شود و تمهیدات قابل توجهی برای مبارزه با قاچاق سازمان یافته در استان سیستان و بلوچستان و شرق کشور در حال انجام است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر میزان قاچاق ارز پس از ارز 4200 تومانی اظهار کرد: از آنجایی که بیان این موضوع می‌تواند بر قیمت ارز تاثیر بگذارد در جلسه دیگری در این باره صحبت می‌کنم چرا که اعداد و ارقام در این حوزه باید دقیق باشد.

وی همچنین درباره میزان قاچاق در بخش دخانیات تاکید کرد: 90 درصد میزان مصرف دخانیات در داخل تولید می‌شود و قاچاق در این زمینه بسیار کم است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.