کد مطلب: ۴۱۹۲۵۴

خبری درباره مذاکرات جدید و احتمالی ایران

خبری درباره مذاکرات جدید و احتمالی ایران

روزنامه کویتی «القبس» در شماره دیروز (چهارشنبه ) خود به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مذاکرات سه جانبه میان کویت و عربستان از یک سو و جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر در خصوص توافقنامه دریایی برگزار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزنامه بدون اشاره به جزییات بیشتر در این خصوص ، اضافه کرد که در این نشست که به زودی برگزار خواهد شد سه کشور به بررسی جزییات توافق برای همکاری های دریایی خواهند پرداخت.

خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت پیشتر اعلام کرد که کشورش نامه ای از رییس جمهوری اسلامی ایران به مقامات سعودی تحویل داده است که موضوع آن مسایل منطقه ای بود.

رئیس جمهوری ایران نیز در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد پویش"صلح هرمز" یا اختصارا "HOPE"را مطرح کرد تا در این تنگه که حمل و نقل تجاری حدود یک پنجم نفت جهان از آن صورت می گیرد،‌ شرایط به سود همه طرفها باشد.

این پویش بر پایه تعریف مسولیت و تشریک مساعی برای هر کدام از کشورهای منطقه به منظور برقراری صلح، ثبات و بهروزی برای ملت های منطقه و بهره برداری از آن است و با این فرض طراحی شده که منطقه و کل دنیا در بهره مندی از آزادی کشتیرانی و عبور و مرور دریایی و امنیت انرژی برای همه نفع مشترک و حیاتی دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.