کد مطلب: ۵۰۸۵۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید درباره ارزهای بلوکه شده ایران در کره / منتظر ارزهای جدید باشید

خبر جدید درباره ارزهای بلوکه شده ایران در کره / منتظر ارزهای جدید باشید

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید که دلارهای بلوکه شده تا پایان سال از کره جنوبی آزاد می‌شود؛ این در حالی است که به گفته دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی ۸۰ درصد شرکت‌هایی که عضو اتاق بودند، مبادلاتشان با کره جنوبی قطع و بیشتر مبادلات تجاری متوقف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار در بازار دچار نوسان شده است. برخی از گمانه‌زنی‌ها از آزاد شدن ارزهای بلوکه شده در کره جنوبی حکایت دارد. حسین تنهایی، رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی به تجارت‌نیوز گفته است: «خبرهای خوب در راه است. به آزادسازی منابع بلوکه شده از کره جنوبی امیدوار هستیم. دلارهای بلوکه شده تا پایان سال از کره جنوبی آزاد می‌شود!»

در حالی برخی از فعالان بازار از آزاد شدن پالت‌های دلار از کره جنوبی خبر می‌دهند که به گفته دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی «۸۰ درصد شرکت‌هایی که عضو اتاق بودند، مبادلاتشان با کره جنوبی قطع و بیشتر مبادلات تجاری متوقف شده است.»

تجار معتقدند ممکن است با روی کارآمدن دولت جدید آمریکا ارزهای بلوکه شده از کشورهای دیگر خارج شود.

امروز هم عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت از آزادسازی برخی منابع ایران که در کشورهای دیگر مسدود شده خبر داد. هر چند که تاکنون اسمی از این کشورها بُرده نشده است اما باید دید که زمزمه‎ آزاد شدن دلارهای ایران چقدر جدی است؟

چندی پیش حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفته بود: «قیمت فعلی دلار واقعی نیست و اگر منابع بلوکه شده ایران در کره‌ جنوبی در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، قیمت دلار در آینده وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت.»

صادرات کالا به کره جنوبی متوقف شد

به گفته دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی، بابت آزاد شدن ارزهای بلوکه شده مذاکراتی بین وزارت امور خارجه ایران و کره جنوبی در حال انجام است. بخش‌خصوصی در این مذاکرات حضور نداشته است. امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد.

پویا فیروزی به بدهی کره جنوبی به ایران اشاره کرد. او در این باره به تجارت‌نیوز گفت: بدهی کره جنوبی به ایران حدود ۷٫۵ میلیارد دلار تا هشت میلیارد دلار است. سطح مبادلات تجاری میان ایران و کره جنوبی همانند گذشته نیست اما هنوز ارتباط جزئی وجود دارد.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی اظهار کرد: همچنان تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی از کره جنوبی به ایران وارد می‌شود اما رقمشان ناچیز است. صادرات کالا به کره جنوبی عملا متوقف است. در گذشته بیشتر مواد پتروشیمی به کره جنوبی صادر می‌شد.

هر چند که گفته می‌شود با حضور بایدن در کاخ سفید ممکن است تحریم‌ها کمتر و منابع بلوکه شده به ایران باز گردد حال باید منتظر ماند و دید که بایدن در سیاست خارجه با ایران چه تصمیم تازه‌ای می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخ اخ دلار کره ای به سمت بازار بورس تا فرصت هست فقط بخرید البته اگر چیزی مونده باشه که بخریم اون موقع تو ریزش گفتم بخرید هیشکی حرفمونو گوش نکرد حالا از شنبه همتون برید تو صف خرید

  • ناشناس

    دلار همه جا آزاد شه به ماچه مگه ما جز این دولتیم که منتفع شیم چیزی به ما نمی رسه والسلام

    • ناشناس

      قشر کارگر جز ایران محسوب نمیشه فقط دولتی ها سود میبرند خوش به سعادتشان…

  • محمد

    چرا ما باید منتظر باشیم؟ مگه توی جیب ما میره که باید خودمونو آماده کنیم

  • حسن

    منتظر بمانیم یانمانیم سودی به حال مانداره ونداشته

  • ناشناس

    هیچ فرقی به حال ما نداره واسلام ما دیگه عادت کرده ایم به نداری

  • ناشناس

    روحانی یه کاری کرده که ازاسمان هم دلارببارد به جای باران بازم گرانی درست بشونیست یک زلزله ده ریشتری میخواد که گرانی را حل کند