کد مطلب: ۳۸۴۵۳۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خبر جدید درباره واردات خودروهای هیبریدی / خرید خودرو ایرانی بهتر از چینی است

خبر جدید درباره واردات خودروهای هیبریدی / خرید خودرو ایرانی بهتر از چینی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: برای لغو تعرفه خودروهای هیبریدی مسیر طولانی را در پیش داریم. به نظر می‌رسد در شش ماه نخست امسال قانون لغو تعرفه شامل حال این خودروها نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا قانون لغو تعرفه خودروهای هیبریدی اجرا نمی‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: لغو تعرفه خودروهای هیبریدی منوط به این است که مصوبه مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان تائید شود. چنانچه بر این مصوبه ایرادی گرفته نشود بعد از تائید مجلس تعرفه خودروهای هیبریدی لغو خواهد شد.

محمدرضا فیاض افزود: برای لغو تعرفه خودروهای هیبریدی مسیر طولانی را در پیش داریم. البته ما به عنوان نماینده وزارت صمت نقشی در تصویب قوانین نداریم. اما به نظر می‌رسد که در شش ماه نخست امسال قانون لغو تعرفه شامل حال این خودروها نشود.

مشاور وزیر صنعت در واکنش به خبر ترک خودروسازان چینی از ایران هم این طور گفت: خودروهای چینی در ایران تولیدی نداشتند که حالا بخواهند این بازار 80 میلیون نفری را ترک کنند. بخشی از این خودروها هم به کشور وارد می‌شدند که با ممنوعیت‌ها واردات‌شان سخت‌تر شده است.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که خرید خودروهای داخلی بهتر از خارجی و چینی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • mahdi

    سلام خودرو در ایران تولید نمیشه که صد درصد ساخت ایران باشه که بعد نظر بدهیم که که کدام بهتر است قبلاً میگفتن مثلاً این خودرو صددرصد یا ۹۸در صد ساخت ایران است یعنی اینکه تمامی لوازم و قطعات و مواد اولیه آن داخل ایران تولید می شود و نباید روی نرخ ارز اثر داشته باشد ولی معلوم شد که ۹۸در صد خارجی ودو درصد ایرانی است.اونم قطعات درجه ۳چینی که خود چین این قطعات روی خودرو استفاده نمیکنه والا نمی تواند استاندارهای اروپا را بگیره…متاسفانه ایران در صنعت خودرو ده سال عقب است از چین و خودرو های چینی که در ایران فروخته می شوداز شرکت های تازه تأسیس خودرو سازی است.و اونایی نیست که به اروپا صادر می شود. تنها شرکتی در ایران خودروها با استاندارهای بین المللی دارد چری است.حکایت خودرو سازی ایران حکایت گنجشک رنگ کردن بجای قناری فروختن است. عدم کیفیت و امنیت و رفاه که ندارد.وتنها چیزی که به آن اهمیت داده نمی شود جان انسانها است در خودروهای ایرانی. ومتاسفانه افرادی هستن که سلامتی نسل آینده اصلا برایشان مهم نیست فقط به فکر منافع خودشان هستن پدر واردات بنزین وغیره دست دارند والا اجازه تولید و واردات خودرو برقی با استاندارد خودرو سبز را می دادن…الان خودرو ها هیبریدی مصرف آن دولیتر است ودر حال حرکت شارژ ویا در حالت ایستاده با وایرلس شارژ می شود .. اینقدر شرکت های خودرو ساز از تولید خودرو های بی کیفیت و فرانسوی سود کردن که خودروهای بی کیفیت فرانسوی که بیست سال است از رده خارج شدن تولید می شود و مردم ساده ما با کله می روند برای خرید.مشکل اساسی از دولت است و درآمدی که برای دولت است.واجازه هیچ نوآوری و اختراع را به هیچ جوان نابغه نمی دهند همانطور که موارد بوده که توسط مافیای خودرو در ایران در نطفه خفه شده است.

    • احسان

      درود بر شما

  • ناشناس

    انگار می خوان اپولو هوا کنند .بهتره بگید هرچه به نفع مردم وبه ضرر مافیای خودرو سازی باشه […] باهاش مخالفند و تا می تونند می پیچونند تا نقطه جوش ملت رو بسنجند

  • ناشناس

    […]چرادرخواست نظر میکنی ووقتی با منطق روبرو میشی، پاسخ بی منطق می دی که جوابت تکراریه.
    اولین باره که من نظرمو […] گفتم.
    […]

  • ناشناس

    این آقای معاون خودشان تا حالا پراید سوار شدند؟ پس چرا توصیه می کنند ماشین داخلی بهتر از خارجی است؟ واقعا این حرف را قبول دارند ایشان؟ مردم را مسخره کردید. اگر واقعا مرده بهش بگید خودش تو جاده های ایران پراید سوار بشه بره مسافرت.