کد مطلب: ۵۳۶۴۲۳

خروج ۱۵۰ هزار میلیاردتومان از طرف حقوقی‌ها صحت ندارد

خروج ۱۵۰ هزار میلیاردتومان از طرف حقوقی‌ها صحت ندارد

عضو شورای عالی بورس گفت: صندوق‌هایی که در بورس فعال هستند، همه مجوز از سازمان بورس دارند و امکان سرمایه‌گذاری خارج از بورس را ندارند، البته بعید می‌دانم ۱۵۰ هزار میلیاردتومان اعلام شده درست باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید اسلامی بیدگلی درباره خروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بورس توسط حقوقی‌ها و ورود آن به بازار رمز ارز اظهار کرد: صندوق‌هایی فعال در بازارسرمایه دارای مجوز از سازمان بورس بوده و امکان سرمایه‌گذاری خارج از بورس را ندارند و از سوی دیگر بعید می‌دانم رقم اعلام شده، صحیح باشد.

عضو شورای عالی بورس با تأکید بر اینکه خروج این حجم از نقدینگی از سوی حقوقی‌ها و سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز غیرممکن است، افزود: آمار شفاف و دقیقی از حجم سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها از سرمایه‌گذاران ایرانی وجود ندارد و صرفاً آمارها نشات گرفته اعلام برخی آمارهای غیرواقعی از صرافی‌ها بوده اما؛ اطلاع دارم رقم سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها، بسیار عدد کوچکی است.

وی گفت: از طرف دیگر می‌توان اینگونه بیان کرد که اگر منظور خروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، فروش سهام بوده، طبیعی است که حقوقی‌ها خریدوفروش انجام می‌دهند و در بازه‌های زمانی نیز با هماهنگی ارکان بازار حمایت‌هایی را از بازارسرمایه داشتند.

اسلامی بیدگلی بیان کرد: هرچند بسیاری از فعالان بازار معتقدند نباید از حمایت‌های قیمتی از سوی نهاد‌ها صورت بگیرد بلکه باید حمایت سیاستی باشد.

عضو شورای عالی بورس تأکید کرد: بخشی از سهامی که به فروش رفته به پرداخت حقوق و کسری بودجه اختصاص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سازوکار پیگیری معاملات حقوقی‌ها وجود دارد و می‌توان بررسی کرد؛ اما باید در نظر داشت که هرگونه معامله و خریدوفروش تخلف نیست و نباید به بی‌اعتمادی دامن زد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: بورس نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    چه فرقی میکنه کجا رفته. مهم اینه که از بورس خارج شده

  • ناشناس

    معلومه که خارج نشده. هر روز حقوقی ها دارن فروش آبشاری مردم جمع میکنن

  • محمد

    یعنی یک یکیتون باید اعدام کرد به زودی پاسخگو خواهید شد ببرید خشم ملت

  • ناشناس

    با 99 درصد ضرر پیش به سوی انتخابات خرداد.خدای عامون نگهدارمان باد

  • ناشناس

    اینایی که پول خارج کردن همون دلال های تجارت نیوزن

  • ناشناس

    وقتی شما میگید خارج نشده 100% خارج شده شک نکنید

    • ناشناس

      موافقم

  • ناشناس

    تجارت نیوز : !!!! من فکر می کنم که تجارت نیوز رو چندین کارمند روانی میچرخونند ، چند وقت پیش تیتر زدی که ۱۵۰ میلیارد خارج کردن الان تکذیب میتونی. خبرتون هم کشکیه

  • ناشناس

    برو قوانین صندوق ها رو بخون بعد بیا حرف بزن….

  • ناشناس

    پول ما را دادین جای حقوق به کارمندهاتون . واقعا جای تشکر داره از چنین مدیران بی لیاقتی . آیا اینکار خیانت به سرمایه مردم نیست .

  • ناشناس

    میخواهم تمامی کلمات زشت و توهینی را نثار مسئولان سازمان بورس کنم ه که تمامی قوانین خودشان را زیر پا میگذارند واز تتمه مانده پول مردم نمی گذرن وقتی نمی توانی بفروشی چرا هرروز ارزش آن کم میشود چرا نوسان را ریالی کردید صیانت از سرمایه و نقد شوندگی بازارگردانها همه دروغ است شرکتها باسند سازی سود را از بین میبرند و هیچ کسی توجه نمیکند شرم آور است