کد مطلب: ۶۵۹۸۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابراز خوشحالی پوتین نسبت به خروج شرکت‌های بزرگ از روسیه

ابراز خوشحالی پوتین نسبت به خروج شرکت‌های بزرگ از روسیه

ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از اینکه شرکت‌های بزرگ از روسیه خارج شده‌اند خوشحال است و اطمینان دارد که روسیه می‌تواند با شرایط جدید سازگاری پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، روز پنج‌شنبه گفت که خوشحال است که برخی شرکت‌های خارجی روسیه را ترک کرده‌اند. زیرا تجارت‌های داخلی می‌توانند جای آنها را بگیرند. او همچنین به کشورهای غربی هشدار داد که روسیه هنوز می‌تواند راهی برای دسترسی به تکنولوژی‌های پیشرفته و کالاهای لاکچری پیدا کند.

به نقل از رویترز ، پوتین حمله به اوکراین را نقطه عطفی در تاریخ روسیه تلقی و آن را شورش مسکو علیه ایالات متحده تعبیر کرد. به گفته او ایالات متحده آمریکا روسیه را از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ تحقیر کرده است.

علاوه بر مرگ و وحشت ناشی از جنگ، مبارزه و تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه به‌عنوان مجازات، رشد اقتصادی جهانی را متوقف کرد و موجی از تورم را در اثر افزایش قیمت گندم، روغن اشپزی، کود شیمیایی و انرژی به وجود آورد. از زمان جنگ، گروه بزرگی از سرمایه‌گذاران خارجی از بریتیش پترولیوم تا مک دونالد از این کشور خارج شده‌اند. خروج این شرکت‌ها درست هنگامی اتفاق افتاد که اقتصاد روسیه با بدترین رکود خود از زمان فروپاشی شوروی مواجه بود.

پوتین گفت: «گاهی اوقات به شرکت‌هایی که از روسیه رفته‌اند نگاه می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم. ما خود با تجارت و تولیداتمان جای آنها را می‌گیریم». پوتین در یک تماس ویدئویی با رهبران کشورهای شوروی سابق، ادعا کرد که کالاهای لاکچری مانند خودروهای مرسدس بنز هنوز هم قابل دسترسی هستند؛ فقط ممکن است کمی گران‌تر باشند.

پوتین اعلام کرد که روسیه هنوز به دسترسی به فناوری‌های پیشرفته اقتصادهای بزرگ نیاز دارد. او تشریح کرد: « ما قرار نیست خودمان را از این فناوری‌ها جدا کنیم. کشورهای پیشرفته می‌خواهند به اجبار ما را خارج کنند، اما این کار در دنیای امروزی غیرواقعی و غیرممکن است. وی درباره چگونگی دستیابی روسیه به قطعات و نرم‌افزارهای غربی توضیحی نداد.

امیدواری پوتین به آینده روسیه

پوتین وعده داد که تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خواهد خورد. به عقیده او با وجود مستقر شدن مرکز قدرت اقتصادی جهان در آسیا، اقتصادهای توسعه‌یافته با یک چرخه تورمی و زنجیره شکسته منابع و بحران غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. تحریم‌های غرب تورم روسیه را تشدید کرده‌اند، اما زنجیره منابع را نیز تحت تاثیر قرار داده‌اند. پوتین می‌گوید که روسیه به خوبی با این شرایط کنار می‌آید و قطع ارتباط آن با غرب به نفع قدرت‌های دیگر مانند چین و هند است.

پوتین ادعا می‌کتد که روسیه می‌تواند همه چیز را به شیوه جدیدی بسازد و خود را چالش‌های تحریم وفق دهد. این کار عواقب و مضراتی دارد، اما به قوی‌تر شدن روسیه کمک می‌کند. او اعتقاد دارد که آمریکا از اوکراین برای تهدید روسیه از طریق گسترش ناتو استفاده می‌کرد و مسکو مجبور به دفاع در مقابل آزار و اذیت مردم روس‌زبان شد. اوکراین و متحدان غربی‌اش این ادعا را بهانه‌ای بی‌اساس برای تجاوز به یک کشور مستقل می‌دانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.