کد مطلب: ۵۴۹۵۲۶

زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را از بورس بیرون کشید

دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را از بورس بیرون کشید

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: گزارش وزارت اقتصاد است که این دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بورس برای خودش بیرون کشیده است که این یک جنایت اقتصادی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌هایی از سخنان وی را در یک نشست خبری در ادامه می‌خوانید.

-نمی‌شود کشور را کاریکاتوری رشد داد و باید یک حرکت موز‌ون و هماهنگ برای پیشرفت کشور داشت. برنامه ما ناظر به حقایق کشور است و اتاق‌های مسئولان تبدیل به اتاق‌های شیشه‌ای و میزهای آن‌ها تبدیل به میز خدمت شود؛ از این رو آمایش سرزمین برای ما مهم است.

-کار خوبی را آقای روحانی انجام داد، آن همین آمایش سرزمینی بود. ما استراتژی صنعتی نداریم و متناسب با همین آمایش سرزمین باید یک برنامه اقتصادی فرهنگی اجتماعی داشته باشیم و بعد برای ۴۵۰ شهرستان و با کمک نخبگان و مردم تحول را آغاز کنیم.

-موضوع کرونا یک امر فرا بخشی است و این یکی از اشتباهات دولت روحانی است که این امر را فقط به وزارت بهداشت سپرده است. این بیماری یک پاندمی است و در کشور ما در حال گرفتن جان انسان‌ها است. رئیس‌جمهور باید با همه امکانات به جنگ کرونا برود ‌و یکی از اشتباهات روحانی این بود که این موضوع را به حوزه بهداشت و درمان منحصر کرد.

-تحریم‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد اثر دارد و اساس کار، بی‌اثر کردن تحریم‌ها در داخل کشور است ما بنا داریم با پیگیری در موضوع برجام؛ این سد را بشکنیم و حق خود را بگیریم.

-گزارش وزارت اقتصاد است که این دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بورس برای خودش بیرون کشیده است. به نظر‌ من این یک جنایت اقتصادی بود.

- اسم آوردن بنده از مفسدین در مناظره اول اشتباه بود. البته این مناظره نبود؛ مناظره باید حول محور برنامه‌ها باشد؛ دوستان دیگر هم سکوت کردند و من می‌بایست به‌جای دفاع از برنامه‌هایم، پاسخ حرف‌های نادرست افراد را می‌دادم؛ ولی این را برای خودم خط قرمز گرفتم که از کسی اسم ببرم.

- مناظره به اعتقاد بنده به صورت عادلانه برگزار شد. البته بهتر از این هم می‌شود این مناظرات را برگزار کرد؛ آن‌وقت معلوم می‌شد عیار افراد چقدر است برخی از آقایان را اگر کاغذهایشان را بگیرند باید بنشیند و ما را نگاه کنند من پیشنهاد دادم یک سوال را از هر هفت نفر بپرسند و ما پنج دقیقه توضیح دهیم بعد هم بگویند هرکس پنج دقیقه نظر دیگری را نقد کند آنوقت مردم می‌فهمند چه کسی برنامه دارد.

- تلخ است که بنده که ده سال است یک برنامه نوشته‌ام و در حال بروز رسانی است و با چندین هزار نفر نخبه در این برنامه مواجه بودیم، باید در مناظره بنشینیم و دعواهای الکی با همدیگر بکنیم.

-ما باید بتوانیم در مناظرات نمایش اخلاق بدهیم؛ ظاهر مردم باطن مسئولان است، جوانی که مناظرات را تماشا می‌کند، از منی که ۵۰ یا ۶۰ سال سن دارم و جزو مسئولان این کشور هستم، یاد می‌گیرد که چگونه رفتار کند. بنابراین از دوستان عزیز در مناظرات خواهش می‌کنم که پاسخ‌های معتبر به سوالات بدهند که مردم امروز نیاز به پاسخ‌های معتبر ما دارند. آماده‌ام در مناظرات دو نفره در خدمت دوستان باشم تا، اگر راست می‌گویند، لااقل مشت بنده را در برابر ملت باز کنند. مگر نمی‌گویند ما در ترم دو یا سه چنین چیزهایی را درس می‌دهیم. همان‌هایی که درس می‌دهند را بیایند در مناظره بگویند.

-مدرک تحصیلی من مشخص است و من از معتبر ترین دانشگاه کشور مدرک گرفته‌ام. اشکال آقای مهرعلیزاده این بود که ناظر به یک امر کلی صحبت کرد و من هم همانجا جواب ایشان را دادم و ناظر به آقای رئیسی هم مشخص بود که امر باطلی را مطرح می‌کنند. دلیل این نوع صحبت افراد خالی بودن دستشان است که واقعا زیبنده هیچ مسئولی در کشور نیست .

منبع: تسنیم

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    و یک سری ادم هم مثل م.ص میومدن میگفتن ای ملت بشتابید که شاخص می خواد تا فلان قدر ملیون صعود کنه و مردم هم حمله ور شدن!!!

  • ناشناس

    اگر به مسلمانی ظلم شود ساکت باشی ?????? جنابعالی نماینده مردم بودی ولی ده ماهه نابودی سرمایه و روح روان بیش از پنجاه میلیون سهامدار مظلوم و گرفتار را نظاره میکردی وعده دادگاه عدل الهی

  • ناشناس

    فروش و سود سهام ناعدالت چی شد؟
    کی پاسخگو؟ یکسال گذشت؟!!!
    مسولای ما خوابن شکماشون سیره!!!
    سهام عدالت اسمش قشنگه ، کاش عدالت داشتین حق مردمو زیر پا نمیزاشتین الکی دل خوش ب فروش کردین همه رو بردین تو بورس قرمز کردین ، هرچند اینجا ایرانه بیشتر از این نمیشه انتظار داشت از مسولای بی کفایتش

  • ناشناس

    شما بودید 600هزار میکشیدید.ما تقریبا بیدار شدیم.راه دیگه ای برای تبلیغ خودتون پیدا کنید.

    • ناشناس

      دولت مقصر نیست.

    • ناشناس

      دولت روحانی مردم رابد بخت کرد بهتر ه مردم شانسشون را باکسای دیگه امتحان کنند.امثال همتی امتحانشون راپس دادن ومردود شدن ، از بین رفتن سرمایه مردم براشون ارزشی نداره وتا تونستن برای خودشون جمع کردن

    • ناشناس

      پس کی مقصره؟؟؟!!همون روز که به روحانی رای دادیم ضرر کردیم.

    • ناشناس

      دست همشون تویه کاسه است.

  • ناشناس

    الهی همتون نابود بشید

  • ناشناس

    خب چرا اون موقعی ک خارج کرد نگفتی
    دیر اومدی نخوای زود بری 0_0
    عمو دیگه حناهاتون رنگی نداره !

  • ناشناس

    همتون مثل هم هستید…..

  • ناشناس

    تجارت نیوز چرا اون 150میلیون دلار واریز نشد چرا آقای دهنوی پیگیری نمیکنه چرا

  • ناشناس

    بزرگترین خیانت ارز 4200 برای شرکت های تازه ایجاد شده هست

  • ناشناس

    تخفیف ندین آقای زاکانی،?
    خود دژپسند همینجا دو ماه پیش گفت ۵۰۰هزار میلیارد از بورس تامین بودجه کردیم