کد مطلب: ۳۲۸۵۸۵

خرید برق خورشیدی از مردم با قیمت هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان

خرید برق خورشیدی از مردم با قیمت هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: برق مازاد تولیدی در پنل‌های خورشیدی واحدهای مسکونی را با قیمت ۸۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت می‌خریم.

حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشستی خبری اظهار داشت: در شهر تهران 4.5 میلیون مشترک داریم که این تعداد، 13 درصد مشترکان برق کل کشور را شامل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: همچنین 32 هزار کیلومتر شبکه توزیع و 18 هزار دستگاه پست برق داریم که این اعداد از بزرگی کار در بخش توزیع برق تهران حکایت دارد به طوری که 6 هزار نفر شاغل به صورت شبانه روزی مسئولیت تامین برق 4.5 میلیون مشترک را برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ تصریح کرد: بیش از 90 درصد خدمات فروش و پس از فروش به مشترکان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که این موضوع موجب جلوگیری از بخش عظیمی از مراجعات مردم به ادارات برق و به تبع آن کاهش تردد مردم در شهر شده است.

صبوری با بیان اینکه 76 درصد مشترکان برق در کلانشهر تهران مشترکان خانگی هستند، گفت: 80 درصد مشترکان خانگی در تهران الگوی مصرف را که ماهانه 300 کیلووات ساعت است، رعایت می‌کنند و تنها 20 درصد مشترکان خانگی بیش از الگو، به مصرف برق می‌پردازند.

وی افزود: در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف، تا امروز مصوبه جدیدی به ما ابلاغ نشده، البته وزارت نیرو به منظور افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف پیشنهاداتی داشته که هنوز این پیشنهادات در مرحله بررسی است.

وی ادامه داد: در زمینه هزینه‌های انشعاب، ما تا اطلاع ثانوی برای افزایش تعرفه حق انشعاب برنامه‌ای نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه سالانه در زمان پیک، 5 درصد شاهد افزایش مصرف برق هستیم، گفت: پیک مصرف برق تهران در تابستان 96 به میزان 4 هزار و 666 مگاوات بود که پیش بینی می‌شد با ادامه این روند، در تابستان 97 پیک مصرف برق در این کلانشهر به بیش از 4900 مگاوات برسد، اما با اعمال راهکارهای متعددی در بخش مدیریت مصرف، پیک مصرف برق در تابستان 97 در تهران به 4560 مگاوات رسید.

وی افزود: برای پیک تابستان 98 نیز کاهش 650 مگاواتی مصرف برق با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف در برنامه قرار دارد که در این بخش، یکی از اقدامات ما جایگزینی 5 میلیون لامپ فلورسنت در ادارات با لامپ‌های کم‌مصرف است.

صبوری در خصوص برنامه خرید برق از مردم اذعان داشت: در تهران برخی سازندگان برج‌های مسکونی با مراجعه با ادارات توزیع برق، هماهنگی‌های لازم را برای تجهیز بام برج‌ها و همچنین نمای آنها به پنل‌های خورشیدی را انجام داده‌اند تا هم برق مجتمع مسکونی خود را تامین کنند و هم بتوانند مازاد برق تولیدی را به ما بفروشند.

وی ادامه داد: برق مازاد تولیدی در پنل‌های خورشیدی واحدهای مسکونی را با قیمت 800 تومان در هر کیلووات ساعت می‌خریم و هر مشترک خانگی که راغب به نصب پنل‌های خورشیدی و فروش برق مازاد به شرکت‌های توزیع برق باشد می‌تواند با مراجعه به ادارات توزیع برق در هر منطقه، در این خصوص مشاوره گرفته و کسب اطلاع کند.

صبوری خاطرنشان کرد: تا امروز 1500 مگاوات ظرفیت نیروگاههای خورشیدی در تهران احداث شده و در مدار بهره برداری است و 1500 مگاوات ظرفیت جدید در این بخش در مرحله انعقاد قرارداد و نصب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در خصوص میزان خاموشی‌های هر مشترک تهرانی در طول سال گفت: مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال در کلانشهر تهران در سال 94 به میزان 310 دقیقه بود که این رقم در پایان سال 96 به 161 دقیقه رسید و برنامه‌هایی برای کاهش بیش از پیش آن در دست اجرا است.

صبوری در پاسخ به سوالی در خصوص تامین تجهیزات بخش توزیع برق در زمان تحریم‌ها اذعان داشت: در بخش توزیع برق، هیچ کمبودی در زمینه تامین تجهیزات و مهندسی نداریم و 100 درصد تجهیزات در داخل کشور و به وفور تولید و تامین می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.