کد مطلب: ۳۵۴۰۴۴

پیشنهادهایی برای خرید خودروی آفرودی در ایران

پیشنهادهایی برای خرید خودروی آفرودی در ایران

افرادی که قصد خرید خودرو آفرودی در ایران را دارند باید از میان گزینه‌های کارکرده خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بااین‌حال باز هم می‌توان در بازار خودروی دست‌دوم ایران خودروهای آفرودی قدرتمندی یافت که رانندگی با آن‌ها در طبیعت هیجان مورد نیاز آفرود بازان را فراهم کند.

ورزش آفرود یکی از سرگرمی‌های تازه‌‌وارد در ایران محسوب می‌شود که از دهه 60 برای جوانان باب شده است. تا قبل از دهه 80 که خودروهای جیپ با قابلیت‌های آفرودی فراوان در ایران ساخته می‌شدند، علاقه‌مندان به خودروهای آفرود برای خرید یک آفرود خوب و باکیفیت گزینه‌های صفر جیپ و پاژن را در اختیار داشتند که هم‌اکنون از آنها به‌عنوان خودروهای کلاسیک آفرودی یاد می‌شود. اما با گذشت زمان و توقف تولید جیپ در ایران، گزینه‌های آفرودی محدودتر شد. تا این‌که پای برندهای جدیدی مانند تویوتا، کیا و هیوندای به ایران باز شد. این برندها در طول سال‌ها فعالیت خود خودروهایی تولید کرده‌اند که علاوه بر طی کردن مسیرهای شهری با بهترین عملکرد، از پس مسیرهای آفرودی نیز به‌خوبی برمی‌آیند.

به گزارش تجارت‌نیوز، البته لازم به ذکر است که جای خودروهای مدرن‌تر آفرودی مانند جیپ رانگلر ، لندرور رنجرور و دیفندر در ایران به‌شدت خالی است. ازاین‌رو افرادی که قصد خرید خودرو آفرودی در ایران را دارند باید از میان گزینه‌های کارکرده خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بااین‌حال باز هم می‌توان در بازار خودروی دست‌دوم ایران خودروهای آفرودی قدرتمندی یافت که رانندگی با آن‌ها در طبیعت هیجان مورد نیاز آفرود بازان را فراهم کند. در ادامه با برخی از این گزینه‌ها برای خرید آفرود آشنا خواهیم شد.

خرید خودروی آفرودی در ایران

تویوتا پرادو

تویوتا پرادو یکی از گزینه‌های فراوان و قابل دسترس برای خرید یک خودروی آفرودی است. همان طور که نمی‌توان از یک خودروی شهری با هندلینگ نرم انتظار عملکرد آفرودی را داشت، از یک خودروی آفرودی نیز نمی‌توان انتظار یک فرمان نرم و هندلینگ بسیار نرم داشت. تویوتا پرادو نیز خودرویی است که برای مسیرهای سرسخت و صعب‌العبور آفرودی ساخته شده است و عملکرد فوق‌العاده‌ای را به علاقه‌مندان آفرود ارائه می‌دهد.

ازاین‌رو برای ساخت پرادو تمرکز بیشتر بر روی استحکام بدنه و ایمنی کابین خودرو گذاشته شده است. تا در مسیرهای آفرودی سرنشینان خود را از ضربه‌های پیاپی در امان نگه دارد. اگر قصد خرید تویوتا پرادو را به‌عنوان یک خودروی آفرودی دارید، نمونه‌های کارکرده سال 2008 تا 2010 می‌تواند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امکانات آفرودی گزینه بسیار مناسبی باشد.

خرید خودروی آفرودی در ایران

جیپ رانگلر کلاسیک

این خودرو که توسط کمپانی جیپ منحصرا برای مسیرهای آفرودی ساخته می‌شود، تقریبا هر سال در لیست بهترین خودروهای آفرود جهان قرار می‌گیرد. متاسفانه نمونه‌های مدرن‌تر جیپ رانگلر در ایران موجود نیست یا تعداد محدودی از آن‌ها در مناطق آزاد وجود دارد. اما نمونه‌های کلاسیک تقویت‌شده این خودرو هنوز هم برای آفرودبازان ایرانی گزینه بسیار مناسبی است. جیپ رانگلر کلاسیک که در دهه 70 آن را با نام جیپ صحرا می‌شناختند، با کمی تقویت و تیونینگ عملکرد بسیار خوبی را برای مسیرهای پر از پستی بلندی و شیب‌دار آفرودی ارائه می‌دهد. علاوه بر این قیمت جیپ صحرا یا همان رانگلر نیز به دلیل قدیمی بودن پایین است. به همین دلیل در رده اقتصادی‌ترین خودروهای آفرودی در ایران نیز قرار می‌گیرند. بنابراین اگر به دنبال یک آفرود با قیمت مناسب و عملکرد خوب هستید، خرید جیپ صحرا یا رانگلر گزینه مناسبی برای شماست.

خرید خودروی آفرودی در ایران

لندرور رنجرور کلاسیک

این خودرو نیز در نمونه‌های جدید خود از بهترین آفرودهای دنیا محسوب می‌شود. در ایران نمونه‌هایی سالم و تمیز از رنجرور موجود هستند که با خرید آنها می‌توانید لذت رانندگی آفرودی با یک اسطوره انگلیسی را تجربه کنید.

خرید خودروی آفرودی در ایران

میتسوبیشی پاجرو

یکی دیگر از بهترین گزینه‌های آفرودی در ایران میتسوبیشی پاجرو است که مدل‌های مربوط به دهه 80 تا 90 شمسی آن در بازار ایران موجود است. این خودرو نیز از بدو تولد خود برای مسیرهای آفرودی زاده شده و شما را حتی در بدترین مسیرهای آفرودی ناامید نخواهد کرد.

خرید خودروی آفرودی در ایران

تویوتا لندکروزر

نسخه‌های قدیمی تویوتا لندکروزر برای مسیرهای آفرود انتخابی قدرتمند است. این خودرو لقب هیولای جاده‌های ایران را به خود اختصاص داده است. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را داشته باشید می‌دانید که تویوتا لندکروزر برای به دست آوردن این لقب شایستگی کامل را دارد. چرا که با این خودرو در هر مسیری که باشید نگرانی برای گیر افتادن در آن وجود ندارد. تویوتا لندکروزر شما را از هر مسیری به‌راحتی عبور می‌دهد.

خرید خودروی آفرودی در ایران

کیا سورنتو نسل اول

کیا سورنتو نسل اول EX به لطف رینگ‌های 18 اینچی و طراحی بدنه مرتفع خود از زمین فاصله زیادی دارد و همین موضوع باعث شده تا این خودرو برای مسیرهای آفرودی بسیار مناسب باشد. در حال حاضر شاید بتوان گفت کیا سورنتو EX 2008 نسل اول بهترین خودرو آفرودی موجود در ایران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط لندور والسلام