کد مطلب: ۱۱۸۹۹۲

کاهش ۵۰ درصدی خرید و فروش مسکن / بازار تا تابستان تکان نمی خورد

کاهش 50 درصدی خرید و فروش مسکن / بازار تا تابستان تکان نمی خورد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: حجم معاملات خرید و فروش مسکن در کشور در ماه آذرماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته،50 درصد کاهش یافته است. حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز گفت: در آذزماه سال جاری 13هزار و 116قرارداد خرید و فروش و 14هزار و511 قرارداد اجاره، ابتدای آذرماه سال‌جاری به ثبت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: حجم معاملات خرید و فروش مسکن در کشور در ماه آذرماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته،50 درصد کاهش یافته است.
حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز گفت: در آذزماه سال جاری 13هزار و 116قرارداد خرید و فروش و 14هزار و511 قرارداد اجاره، ابتدای آذرماه سال‌جاری به ثبت رسیده و در مجموع، 27هزار و968 قرارداد در شهر تهران امضاء شده است.

وی ادامه داد: در کشور نیز در زمان یاد شده،44 هزار و 42قرارداد خرید و فروش و 46هزار و 649 قرارداد اجاره و در مجموع 92هزار و 164قرارداد به ثبت رسیده است.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، روند حجم معاملات در کشور سیری کاملا نزولی داشته و میزان قراردادهای خرید و فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در تهران شاهد تغییر چندانی در حجم معاملات نبودیم و تعداد قراردادهای خرید و فروش و رهن و اجاره نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است.

عقبایی بیان کرد: طی ماه‌های گذشته؛ شاهد افزایش حجم معاملات در تهران بودیم؛ اما در آذرماه این روند ثابت ماند و تغییری نسبت به ماههای گذشته نداشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ثبات معاملات در آذرماه را طبیعی دانست و گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمستان و افزایش سردی هوا، همواره حجم معاملات نسبت به ماههای قبل کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: شرایط معاملات و خرید و فروش‌های انجام‌شده در پایتخت(به غیر از آذرماه)، نسبت به شهرهای دیگر بهتر است و طی ماه‌های گذشته حجم معاملات نسبت به ابتدای سال جاری 17 الی 18 درصد افزایش داشته است و انتظار می رود که این روند به شهرهای بزرگ و پس از آن به شهرهای کوچک سرایت کند.

به گفته عقبایی قیمت اجاره بها تا پایان سال جاری،5 درصد کاهش خواهد یافت و این در حالی است که ابتدای تابستان سال 95 پیش بینی نمی شود که بازار مسکن کشور تکانی بخورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.