کد مطلب: ۳۸۶۰۸۷

خرید و فروش موبایل نصف شد

خرید و فروش موبایل نصف شد

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز، توان مردم برای خرید گوشی کاهش یافته و خرید و فروش موبایل نصف شده است.

معاملات در بازار موبایل نصف شد. در حالی پیش از افزایش نرخ ارز و رشد چند برابری قیمت موبایل ، نیاز بازار ماهانه چیزی حدود یک‌ میلیون و ٢٠٠‌ هزار دستگاه تلفن همراه تخمین زده می‌شد که حالا به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری در بهترین حالت میزان خرید و فروش به چیزی حدود ٦٠٠ تا ٦٥٠‌ هزار دستگاه می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم درستی می‌گوید که «با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، توان مردم برای خرید گوشی کاهش یافته و شواهد نشان می‌دهد خرید و فروش موبایل نصف شده است».

هر چند فروشندگان گوشی تلفن همراه از کسادی بازار در قیاس با سال‌های قبل خبر می‌دهند اما قیمت‌ها در این بازار همچنان صعودی است و خبری از وعده ارزانی که بارها و بارها از طرف مسئولان مطرح شده بود، نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری حالا برای چندمین‌بار از بازگشت تعادل به قیمت‌ها خبر می‌دهد. او با اعلام اینکه ٨٥‌ درصد نیاز بازار موبایل به صورت چمدانی به کشور وارد می‌شود، می‌گوید: «فروشندگان بیشتر ترجیح می‌دهند که کالای شناسنامه‌دار در واحدصنفی خود عرضه کنند اما وقتی کالایی به صورت رسمی وارد نمی‌شود، مغازه‌دارها دست به دامن مسافران می‌شوند و موبایل‌هایی با ریسک بالا را خریداری و عرضه می‌کنند».

درستی با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌ها اقدام به ثبت سفارش ٦٥٠ تا ٧٠٠ هزار گوشی تلفن همراه کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که با بازشدن دروازه‌های ورود کالا به کشور و ترخیص این تعداد موبایل شاهد موجی از کاهش قیمت‌ در بازار باشیم.

او همچنین درباره اتفاقات اخیر در بازار تلفن همراه مبنی بر کاهش قیمت و واردات رسمی این محصول به کشور گفت: «در گذشته بارها تاکید شد که اگر شرایط مناسبی برای شرکت‌های واردکننده و تامین‌کننده تلفن همراه فراهم شود، این شرکت‌ها توانایی رفع نیاز بازار را دارند که روند نزولی قیمت و ثبات قیمت در بازار حاکم خواهد شد».

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری با تأکید بر این‌که نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر بازار تلفن همراه دارد، خاطرنشان کرد: «در هفته آینده شرایط پیش روی بازار تلفن همراه از بابت تامین نیاز بازار از طریق واردکنندگان اصلی با توجه به شرایط تعیین نرخ ارز و شرایط فعالیت واردکنندگان مشخص خواهد شد».

منبع: شهروند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.