کد مطلب: ۳۷۱۳۵۴

رئیس انجمن فروشندگان گوشی تلفن همراه پاسخ داد:

چرا قیمت موبایل دوباره گران شد؟

چرا قیمت موبایل دوباره گران شد؟

افشار فروتن لاریجانی می‌گوید: تغییر قوانین در حوزه واردات موبایل و طرح رجیستری باعث شده که طی روزهای گذشته قیمت موبایل به طور چشم‌گیری افزایش یابد.

رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت و گوشی تلفن همراه در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت موبایل گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: این روزها بازار موبایل به دلیل تغییر قوانین و مقررات مداما در حال نوسان است. تغییر قوانین در حوزه واردات موبایل و طرح رجیستری باعث شده که طی روزهای گذشته قیمت موبایل به طور چشم‌گیری افزایش یابد.

افشار فروتن لاریجانی افزود: برای فعالان این صنف هم جای سوال و ابهام است که چرا موبایل با افزایش میزان تقاضا مواجه شده است؟ معمولا دستگاه‌های مسئول با افزایش تقاضا باید اقداماتی را در راستای تسهیل تجارت انجام دهند که این موضوع مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

او اظهار کرد: متاسفانه این روزها تصمیمات دولتمردان در حوزه واردات گوشی تلفن همراه در جهت کاهش قیمت‌ها نیست. ما معتقدیم برای نوسان قیمت تلفن همراه باید راهکارهای نظارتی جهت جلوگیری از افزایش قیمت موبایل انجام گیرد.

فروتن لاریجانی با اشاره به باز و بسته شدن سامانه رجیستری گفت: قیمت موبایل از نوسان قیمت دلار تاثیر می‌گیرد، از طرف دیگر باز و بسته شدن طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) و تکرار بخشنامه‌های مزاحم تجاری باعث گران شدن قیمت‌ها می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت موبایل ارزان خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: چنانچه از این پس خریداران موبایل بتوانند با آسان‌ترین روش امکان ثبت شماره سریال تلفن همراه را داشته باشند قطعا می‌تواند امیدوار شد که قیمت موبایل به سمت تثبیت یا نزولی شدن پیش برود.

گفتنی است در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 98 که به تازگی از سوی شرکت چاپ و نشر وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی منتشر شده تعرقه واردات موبایل پنج درصد قید شده است. همچنین بر اساس اطلاعیه گمرک ایران، واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول چهار درصد حقوق گمرکی و یک درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می‌شود. همچنین علاوه بر این 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می‌شود که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری به 16 درصد می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.