کد مطلب: ۳۶۷۷۲۶

قبادیان عنوان کرد:

خسارات سیل به صنعت شکر ایران

خسارات سیل به صنعت شکر ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش زیادی از مجموعه‌های کشت و صنعت و کارخانه‌های تولید شکر کاملاً به زیر آب رفت.

به گزارش تجارت‌نیو ز، برات قبادیان امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اهواز اظهار کرد: شهرک صنعتی شماره 2 اهواز را دریایی از آب محاصره کرده اما در همین شرایط، تدابیر و راهکارهای اتخاذ شده سبب عدم توقف واحدهای تولیدی و به‌وجود آمدن آسیب کمتر به برخی از آنها شده است.

وی افزود: با اینکه مسیرهای دسترسی شهرک و زیرساخت‌های آن آسیب دیده‌اند اما خوشبختانه خسارتی حداقلی متوجه واحدهای تولیدی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از مجموعه‌های کشت و صنعت و کارخانه‌های تولید شکر بیان کرد: مجموعه نیشکر شاید تا چند ماه آینده نیز نتواند به شرایط عادی خود برگردد چراکه بخش زیادی از زمین‌های این صنعت کاملاً به زیر آب رفته است.

قبادیان تصریح کرد: در مقایسه با چنین بخش‌ها و سایر بخش‌های صنعتی، شهرکهای صنعتی خوزستان و واحدهای مستقر در این مناطق، کمترین میزان خسارت را داشته‌اند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت تصریح کرد: بازدیدهای میدانی کمک می‌کند برآورد و درک دقیق‌تری از میزان خسارت‌ها داشته باشیم و تلاش منسجم‌تری برای بازگرداندن شرایط در سه بخش صنعت، معدن و تجارت به حالت عادی داشته باشیم.

وی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیرعامل و کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان تقدیر کرد و گفت: تدابیر و راهکارهای اتخاذ شده و تلاش‌های این مجموعه باعث شد جریان تولید میان سیل نیز متوقف نشود و واحدی مثل تک‌نان جنوب در همین شرایط و در همین شهرک صنعتی بتواند از امکانات مورد نیاز برای ادامه فعالیت خود برخوردار باشد و بخش عمده‌ای از نان مورد نیاز سیل‌زدگان را نیز فراهم کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.