کد مطلب: ۷۶۸۶۴

خسارت توقف مشمول موتورسیکلت شد

براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تولیدکنندگان موتورسیکلت در صورت تاخیر در تعمیر محصولات تولیدی خود باید خسارت توقف (خواب) موتورسیکلت در تعمیرگاه را پرداخت کنند. طبق قانون تمام عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی در ایران موظف هستند در صورتی‌که تعمیر و حل عیب خودروهای تحت گارانتی آنها در شبکه خدمات

براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تولیدکنندگان موتورسیکلت در صورت تاخیر در تعمیر محصولات تولیدی خود باید خسارت توقف (خواب) موتورسیکلت در تعمیرگاه را پرداخت کنند.

طبق قانون تمام عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی در ایران موظف هستند در صورتی‌که تعمیر و حل عیب خودروهای تحت گارانتی آنها در شبکه خدمات پس از فروش بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد تعمیرات به طول انجامد، به مالک آن خسارت توقف خودرو در تعمیرگاه را پرداخت کنند.

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو جریمه توقف در تعمیرگاه به موتورسیکلت‌ها نیز تسری یافته و تولیدکنندگان این محصول نیز ملزم به پرداخت این خسارت شده‌اند.

در این زمینه در ماده ۱۷ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آمده است:" عرضه‌کننده موظف است چنانچه رفع عیب خودرو در دوره تضمین که ناشی از خسارت حاصل از تصادف نباشد بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد تعمیرات تایید شده به طول انجامد، به تامین خودروی مشابه جایگزین در طول مدت تعمیرات اقدام و در صورت عدم امکان، نسبت به پرداخت خسارت حق توقف خودرو اقدام کند".

به گزارش ایسنا، در ماده ۱۸ این قانون موتورسیکلت نیز مشمول دریافت خسارت توقف در تعمیرگاه شده و آمده است:" به ازای هر روز توقف مازاد بر میزان یاد شده در ماده ۱۷ این آیین‌نامه (بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد تعمیرات)، به مقدار یک هزارم (۰.۰۰۱) بهای موتورسیکلت به عنوان هزینه توقف توسط عرضه‌کننده به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود".

اصلاحیه‌ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل سال جاری از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.