خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۲۰۳۱

خسارت ۳۱۴ میلیارد دلاری بلایای طبیعی در سال گذشته

خسارت 314 میلیارد دلاری بلایای طبیعی در سال گذشته

مرکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی بلایای طبیعی روسیه اعلام کرد: سال گذشته میلادی بلایای طبیعی 314 میلیارد دلار برای کشورهای جهان خسارت به بار آورد که دومین سال پرهزینه از زمان ثبت سوابق خسارت بلایای طبیعی محسوب می‌شود.

مرکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی بلایای طبیعی روسیه اعلام کرد: سال گذشته میلادی بلایای طبیعی 314 میلیارد دلار برای کشورهای جهان خسارت به بار آورد که دومین سال پرهزینه از زمان ثبت سوابق خسارت بلایای طبیعی محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بلایای طبیعی روسیه اعلام کرد سال گذشته میلادی 318 بلایای طبیعی 122 کشور جهان را تحت تاثیر قرار دادند که نسبت به سال گذشته تلفات جانی کمتری در بر داشته‌ است.

سیل، گردباد در کنار رانش زمین و برخی دیگر از انواع بلایای طبیعی در سال 2017 جان 9 هزار و 503 نفر را در جهان گرفت.

به طور کلی از سال 2007 تا 2016 بالغ بر 68 هزار نفر در جهان جان خود را در بلایای طبیعی از دست داده‌اند.

سال گذشته میلادی از نظر تلفات در شرایط نسبتا خوبی قرار داشت اما 314 میلیارد دلار خسارت وارده ناشی از بلایای طبیعی در 122 کشور باعث شد تا این سال از نظر حجم خسارت دومین سال پرهزینه از زمان ثبت سوابق خسارت بلایای طبیعی باشد.

در سال 2017 سه طوفان بزرگ به نام‌های هاروی، ایرما و ماریا آمریکا و حوزه کارائیب را در نوردید که به ترتیب 95،66 و 69 میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشتند. بالغ بر 90 درصد تلفات بلایای طبیعی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی مرتبط با حوزه‌های آب و هواشناسی و هیدرولوژیکی بوده است.

بالغ بر 60 درصد افرادی که در معرض بلایای طبیعی قرار گرفتند با سیل دست و پنجه نرم کردند و 85 درصد از کل خسارات مالی ناشی از بلایای طبیعی در سال 2017 مربوط به طوفان‌ها بوده است. همانند سال 2016 در سال 2017 نیز قاره آسیا بیشترین بلایای طبیعی را در میان قاره‌های جهان شاهد بوده و میزبان 43 درصد از کل بلایای طبیعی جهان در این سال بوده است.

آمارها نشان می‌دهد چین رتبه نخست را در میان کشورهای جهان در تعداد بلایای طبیعی داشته است. هند نیز بیشترین تلفات را در میان کشورهای جهان در سال 2017 ناشی از وقوع بلایای طبیعی شاهد بوده و این کشور سال گذشته 2 هزار و 300 نفر از شهروندان خود را در این حوادث از دست داده است. همچنین در طول مدت مورد بررسی 22 و نیم میلیون نفر در هند در معرض بلایای طبیعی قرار گرفتند.

گزارش مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بلایای طبیعی روسیه می‌افزاید: بر اساس آمار موجود سال 2011 بلایای طبیعی 400 میلیارد دلار برای کشورهای جهان هزینه در بر داشته‌اند که از این نظر پر خسارت‌ترین سال جهان بوده است که بخش قابل توجهی از خسارت این سال مربوط به زلزله و تسونامی در ژاپن بوده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.