کد مطلب: ۱۵۲۷۷۸

علی‌رغم تحریم‌های جدید آمریکا:

خط لوله انتقال گاز به ترکیه بهره‌برداری می‌شود

خط لوله انتقال گاز به ترکیه بهره‌برداری می‌شود

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: علی‌رغم تحریم‌های جدید آمریکا و محدود شدن بیشتر روسیه پروژه احداث خط لوله انتقال گاز به ترکیه در مارس 2018 بهره‌برداری می‌شود.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: علی‌رغم اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه موسوم به ترکیش استریم به موقع به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی همچنین تاکید کرد: قراردادهای مربوط به این پروژه با پیمانکاران بسته شده و عملا کار ساخت این خط لوله آغاز شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این پروژه علی‌رغم هرگونه اقدام علیه آن به موقع به بهره‌برداری می‌رسد.

نواک افزود: روسیه در حال بررسی امکان انتقال گاز به بلغارستان، یونان و ایتالیا از طریق خط لوله ترکیش استریم است. در روز دوم آگوست سال جاری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قانون اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و محدود کردن بیشتر صنعت نفت این کشور را امضا کرد.

هفته گذشته موسسه رتبه‌بندی مودی طی گزارشی اعلام کرد که امضای قانون تحریم‌های جدید علیه مسکو می‌تواند زمانبندی اجرای پروژه‌های خط لوله انتقال گاز از روسیه به ترکیه و اروپا را دچار اختلال کند.

این خط لوله شامل 2 لوله است که یکی گاز را به طور مستقیم به بازار ترکیه منتقل کرده و دیگری با گذر از ترکیه آن را به اروپا منتقل خواهد کرد.

مجموع ظرفیت این دو خط لوله 15.75 میلیارد متر مکعب سالانه است و بر اساس زمانبندی انجام‌شده، فاز اول آن در ماه مارس سال 2018 و فاز دوم آن نیز در سال 2019 به بهره‌برداری برسد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.