کد مطلب: ۷۴۳۶۵۶

خودروهای وارداتی به تهران رسیدند

خودروهای وارداتی به تهران رسیدند

نخستین محموله خودروهای خارجی که هفته قبل وارد کشور شده بود، امروز وارد گمرک تهران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سوم دی ماه نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندر «لنگه» پهلودهی کرد و کار ترخیص این خودروها آغاز شد.

این محموله شامل ۲۲ خودرو و شش نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که از کره جنوبی، وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان شد.

این محموله پنجشنبه از مبدأ به سمت تهران حرکت کرده و با رویه ترانزیت داخلی، امروز به گمرک تهران رسیده است. پس از آن که تشریفات انجام و مجوزهای لازم گرفته شود، به گمرک اظهار خواهد شد و بعد از پرداخت حقوق گمرکی فرایند ترخیص آغاز می‌شود.

پس از ترخیص نیز خودروها برای شماره‌گذاری ارسال می‌شوند. بر این اساس اگر مجوزها کامل باشد، فرآیندهای مذکور دو روز زمان می‌برد.

پرونده خودروهای وارداتی به کجا رسید؟

وزیر صمت با اشاره به تسریع در اجرای فرآیند واردات خودرو در فاصله کوتاهی پس از ابلاغ مصوبه دولت گفت: در سال 1382 که واردات خودرو آزاد شد 2 سال طول کشید تا واردات انجام شود اما این بار در 2 ماه واردات خودرو شروع شده است و از این پس محموله‌های متعدد خودروهای وارداتی را شاهد خواهیم بود.

وی از اقدامات دولت برای کاهش قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: 27 هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده است که بخش زیادی از آنها با قیمت 10 هزار دلار یا کمتر هستند و خودروهای اقتصادی محسوب می‌شوند.

فاطمی امین همچنین افزود: با عرضه خودروهای وارداتی و ایجاد رقابت در بازار، به‌تدریج قیمت خودروهای تولید داخل و خودروهای کارکرده پایین خواهد آمد و کل بازار تنظیم خواهد شد.

وی مشکل صنعت خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست و گفت: چنین مشکلی در صنعت لوازم خانگی وجود ندارد زیرا آن‌قدر عرضه و تولید لوازم خانگی بالا رفته است که دیگر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و امسال با وجود افزایش نرخ ارز، دیگر کسی به‌دنبال خرید سرمایه‌ای لوازم خانگی نمی‌رود، اما در مورد خودرو چون عرضه کمتر از تقاضاست، فضای سرمایه‌ای در بازار آزاد ایجاد شده است، این در حالی است که قیمت خودرو در بازار به همین علت رواج سوداگری بالا رفته است.

فاطمی امین از رکوردشکنی تولید خودرو در آذرماه خبر داد که در 5 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به‌گفته وی، طی 6 ماه آینده 700 هزار خودروی داخلی عرضه خواهد شد و 200 هزار خودروی وارداتی هم عرضه خواهد شد که در قالب طرح‌های فروش فوری یا پیش‌فروش چندماهه خواهد بود. این حجم از عرضه، بسیاری از تقاضا را پاسخ خواهد داد و آشفتگی موجود را رفع خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نوش دارو بعد از مرگ سهراب