کد مطلب: ۵۶۱۱۹۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

خوزستانی‌ها آب ذخیره کنند

خوزستانی‌ها آب ذخیره کنند

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، بهتر است خوزستانی‌ها آب ذخیره کنند. او به مردم توصیه کرده که در هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره‌سازی داشته باشند و به ازای هر نفر، ۱۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز ذخیره کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا کرمی‌نژاد در نشست خبری که امروز (۱۶ تیرماه) در اهواز برگزار شد، گفت: در سال آبی جاری، به دلیل کاهش بارش‌ها، مشکلات خاصی در تامین آب داریم. مشابه این مشکلات را در سال ۹۷ داشتیم اما تنش آبی امسال حادتر و بیشتر از آن سال است.

وی افزود: با تلاش انجام‌شده، همه شهرهای خوزستان کاملا تحت کنترل هستند زیرا از نظر زیرساختی مشکلات خاصی نداریم و کوچکترین مشکلات به وجود آمده که عمدتا در بحث تعمیرات بوده است، مدیریت شده‌اند.

کرمی‌نژاد افزود: در همه شهرهای خوزستان به جز اندیکا و دهدز، موردی که حاد باشد و بخواهد تنش آبی ایجاد کند، نداریم. از مجموع دو هزار و ۸۰۰ روستایی که تحت پوشش آبفا خوزستان است، حدود ۸۰ تا ۹۰ روستا تحت تنش آبی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با در اختیار داشتن تانکرهای سیار، مشکلات برخی روستاهای تحت تنش آبی، رفع می‌شوند. بیشترین مشکلات در حال حاضر مربوط به بخشی از روستاهای هویزه است که با حدود پنج شش تانکر سیار در حال آبرسانی به این روستاها هستیم. تعدادی از روستاهای مسیر الهایی نیز دچار مشکلاتی در تامین هستند که با اقدامات موقتی در حال حل مشکلات آن‌ها هستیم.

کرمی‌نژاد بیان کرد: تعدادی از روستاها نیز در در شادگان با مشکل تنش آبی مواجه هستند که تلاش کرده‌ایم وضعیت را بهبود ببخشیم. همه تلاش بر این است که بتوانیم تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

در خانه مخزن داشته باشید!

وی با اشاره به وضعیت تنش آبی در کشور گفت: در این وضعیت تنش آبی بهتر است هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره‌سازی داشته باشد. بهتر است به ازای هر نفر در خوزستان ۱۰۰ لیتر در شبانه‌روز ذخیره آبی در خانه وجود داشته باشد.

کرمی‌نژاد با بیان این اینکه پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز حدود ۶۰ درصد است، افزود: با اجرای کلکتورهای اصلی و ساخت این ۱۵ ایستگاه پمپاژ، ۱۴ نقطه بحرانی ورود فاضلاب خام شهری به رودخانه کارون، قطع می‌شود که به ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و بهداشتی کمک می‌کند.

وی با اشاره به تلاش برای حل مشکلات غیزانیه افزود: ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه شیبان، احداث ایستگاه‌های پمپاژ نزهه و صفیره و احداث خط انتقال اصلی ۶۰۰ میلیمتر از جمله اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت آب در غیزانیه است. در مقایسه با سال گذشته وضعیت روستاهای تحت تنش آبی در غیزانیه بهبود پیدا کرده است و در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از بخش‌های غیزانیه همچنان با کمبود آب مواجه هستند.

مستنداتی از اختلاط آب و فاضلاب اهواز نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص کیفیت آب در شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان گفت: روزانه در ۷۵ نقطه از شبکه توزیع اهواز آب توسط آزمایشگاه‌های آبفا و بهداشت نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و بهداشت نیز بر این آزمایش‌ها و نتایج ناظر است.

کرمی‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب در خوزستان وجود دارد، بیان کرد: بوی بد آب اغلب در برخی از مناطقی است که دارای انشعاب‌های غیر مجاز هستند. در اهواز حدود ۴۰ هزار انشعاب غیر مجاز داریم اما درباره اینکه گفته می‌شود آب در اهواز مشکل دارد، باید به صراحت بگوییم که آب اهواز کاملا سالم و بهداشتی است.

وی افزود: هیچ مستنداتی مبنی بر اختلاط آب و فاضلاب در اهواز نداریم و تاکنون نیز هیچ موردی از سوی بهداشت در خصوص بروز هپاتیت به ما گزارش نشده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.