کد مطلب: ۲۶۰۴۴۳

خوزستان به ۱۱ کشور خرما صادر می‌کند

خوزستان به 11 کشور خرما صادر می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توسعه خوشه کسب‌و‌کار خرما خوزستان درحال حاضر این استان به 11 کشور صادرات خرما انجام می‌دهد.

اخلاق محمدیان دوشنبه بیان کرد: 50 درصد از سهم صادرات کشور متعلق به خرمای خوزستان است و در حال حاضر به کشورهای امارات، قزاقستان، روسیه، استرالیا، ترکیه، تاجیکستان، چک، لهستان، سنگاپور، رومانی و کانادا صادرات انجام می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اضافه کرد: این خوشه که با عضویت 73 بنگاه کوچک و متوسط فعال است ، برای 40 هزار و 164 نفر ایجاد شغل کرده و در حال حاضر این خوشه تبدیل به انجمن ملی خرمای ایران با نمایندگی خوزستان شده است .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه اضافه کرد: ارزش صادرات خرما توسط این خوشه در سال 96 بالغ بر 279 هزار و 634 میلیارد ریال بوده است.

محمدیان تصریح کرد: کنسرسیوم صادراتی خرمای خوزستان در کنسرسیوم صادراتی ملی خرمای کشور نیز عضویت دارد و پیش بینی می شود در تعداد کشورهای هدف و میزان صادرات خرما شاهد افزایش باشیم.

در سال‌های اخیر بیش از 35 درصد نخلستان های استان خوزستان بر اثر سوء مدیریت، محدودیت منابع آبی، شوری آب و زمین و افزایش میزان نیترات در آب و خاک و همچنین کاهش دوره های آبیاری از بین رفته است.

با وجود تمام این مشکلات خوزستان همچنان از استان های تراز اول تولید خرما در میزان و کیفیت است که بیشترین میزان خرما در استان در شهرستان آبادان، خرمشهر، بهبهان، شادگان و کارون تولید می شود.

در سال های اخیر، شادگان با 20 درصد، خرمشهر با 15 درصد، آبادان با 15 درصد،کاهش سطح زیرکشت خرما داشتند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.