کد مطلب: ۴۵۹۸۶۱

دارا یکم در سبد سهامداران قابل مشاهده است

دارا یکم در سبد سهامداران قابل مشاهده است

مدیر صندوق دارا یکم گفت: اگر شخصی وارد سامانه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه شود و سهام خود را ندید به کارگزاری خود مراجعه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد بختیار نصرآبادی درباره نحو خرید و فروش صندوق دارا یکم گفت: عموم مردم اطلاعات کافی درباره نحوی پیگیری در زمینه صندوق دارا یکم ندارند به همین دلیل نمی‌دانند که برای حل مشکل باید کجا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پذیره نویسی، دریافت مبلغ و اختصاص سهام به سهامدار از جمله اقدامات مدیریت صندوق دارا یکم است.

وی افزود: هر شخصی که وارد سامانه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه شود می‌تواند دارایی (یونیت) خود را ببیند.

نصرابادی تصریح کرد: اگر فردی در سامانه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، سهام خود را می‌بیند، اما با تغییر ناظر در سبد سهام خود، همچنان نمی‌تواند این سهم را در دارایی خود ببیند باید به کارگزاری مراجعه کند و اگر کارگزاری مشکل دارد باید به شرکت سپرده گذاری مراجعه کند.

مدیر صندوق دارا یکم ادامه داد: اگر افراد در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، سهام خود را مشاهده نکردند به دلیل این است که افراد احراز هویت نشدند و بسیاری از افراد فکر می‌کنند که احراز هویت شدند، اما احراز هویت انان نهایی نشده است پس باید هر چه سریع‌تر احراز هویت شوند و یک هفته صبر کنند تا این صندوق را در سبد دارای خود مشاهده کنند.

وی افزود: اگر افراد به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه مراجعه کردند و نتوانستند سهام خود را ببینند باید به کارگزاری خود مراجعه کنند.

مدیر صندوق دارا یکم گفت: اگر افراد احراز هویت شدند و وارد سامانه نشدند و با مشکل عدم تخصیص سهام روبرو شدن به سایت صندوق (fi۱fund.com) مراجعه کنند و تماس بگیرند و موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: این نماد مانند سایر سهام‌ها قابل معامله است و اگر فردی در زمان پذیره‌نویسی ۲۰۰ واحد از این سهم را خریداری کرده دوباره می‌تواند این سهام را در بازار خریداری کند و اگر به تعداد دارایی ان‌ها اضافه نشد حتما باید با کارگزاری تماس بگیرند، چون ممکن است کارگزاری‌های متفاوتی را برای خرید در نظر گرفته باشند.

وی بیان کرد: دارا یکم از سهام سه شرکت بانکی و دو شرکت بیمه‌ای تشکیل شده است و صندوقی منفعل است پس مردم توجه کنند برای خرید این سهام به ارزش خالص دارای (NAV) در سایت صندوق (fi۱fund.com) توجه کنند. زیرا انجا به صورت لحظه‌ای مشخص است.

وی بیان کرد: افراد بیش از ارزش خالص دارایی این سهام را خریداری نکنند.

نصرآبادی بیان کرد: در روز‌های اخیر چند کارگزاری بزرگ با مشکلاتی روبرو بود که بسیاری از مشکلات دارا یکم هم مرتبط به کارگزاری‌ها است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضاقلی

    باسلام مدتیست سهم دارایکم را دردرگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه بنام من وبا کد بورسی من ثبت ودر سبد دارایی هم قابل مشاهده است ومبلغ ان قبلا بلوکه واز اول تیرماه هم کارگزاری فارابی از مانده مشتری برداشت نمودند ومتاسفانه تاکنون بحساب پرتفوی من اعمال نشده دفتر کارگزاری فارابی طبق روال جواب نمیده وبوق اشغال میزنه وبعلت شرایط سنی مراجعه حصوری هم غیر مقدور میباشد خواهشمندم اگر شماره تماس یاایمیل شرکت .. سپرده گذاری یا صندوق دارایکم را دارند محبت نموده بامیلم ارسال نمایند تا ازاین سرگردانی نجات یابم

    • ناشناس

      ۱۵۶۹سپرده گذاری مرکزی۱۵۶۶کارگزاری فارابی زنگ بزن بعد۱بزن چندلحظه صبرکن جواب میدن البته بدون پیش شماره بگیر

  • آنیسا

    مشکل اینجاست که در درگاه ذینفعان موجود است اما حتی با تغییر کارگزار ناظر کارگزاری مفید در پورتفوی ظاهر نمیشود و هیچکس هم پاسخگو نیست! برای این مشکل تدبیری بیندیشید!

    • ناشناس

      سلام با شماره 0216461 تماس بگیرید

  • ناشناس

    یک جمله را چند بار در خبر می نویسید!!؟؟

  • ناشناس

    با سلام
    وقت بخیر،
    من سهم دارا یکم را در دونوبت خریداری کردم از طریق بانک رفاه، ولی فقط نوبت اولو نشون میده و در سایت ذینفعان هم فقط نوبت اول نشون میده، ،،راهنمایی کنید ممنون میشم

  • جواداسکندری

    باسلام خدمت نک تک عزیزان بنده نه تهمت ونه افترارخواهم نوشت وگفت ولی چندکلمه فقط به بعضی ازکارگزانی که ظلم وحق رانادیده میگیرندبه اونهاخواهم گفت آیاچطورمیشودکه کارگزاربه حرف سهامدارگوش ندهدواصلابه حرفهای سهامداراهمیت داده نمیشوددرحالیکه سهامدارخودمیداندکه آیادرکدام صندوق سهمی داردیانه نداردبندنمیخوام اسمی ازکارگزاری رایادکنم ولی ازاول همین سال بنده هرروزبه دوتاکارگزارزنگ میزنم که بابامن درفلان جاویافلان صندوق سهام دارم کی گوش شنواداردوچندروزقبل درآخربه هردوکارگزاراعلام کردم که خواهم آمدتهران وله علیه شماهابعنوان کلاهبرداری شکایت میکنم دیگه دیدنندکارشان به جای دیگه میرسدرام شدنندوقول دادنندکه هرچی سهام دارم تحویل دهنددرعرض چندروزواگرسامانه ذینعفان نباشدهیچکدام ازسهامداران ازهیچکدام کارگراران نمیتواندسهام خودشان رابگیرندتنهاوتنهافقط ذینعفان ذینعفان وسلام؟به دورود