کد مطلب: ۴۳۵۲۰۳

داروی ایرانی ضدکرونا از بقیه‌الله می‌آید

داروی ایرانی ضدکرونا از بقیه‌الله می‌آید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: یکی از مراکز تحقیقاتی ما موفق به تولید داروی بیماری كرونا شده و این دارو در حال طی‌کردن مراحل تحقیقات بالینی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله درباره آخرین وضعیت تولید داروی ضد کرونا گفت: یکی از مراکز تحقیقاتی ما موفق به تولید داروی این بیماری شده و این دارو در حال طی‌کردن مراحل تحقیقات بالینی است. علیرضا جلالی افزود: امروز مجوز تحقیقات بالینی را از سازمان غذا و دارو دریافت کردیم تا مراحل تحقیقات به سرعت آغاز شود.
وی گفت: در حوزه کیت‌های تشخیصی کروناویروس هم در حال فعالیت هستیم و احتمالاً در ماه‌های آینده دانشگاه ما نیز بتواند به مرحله تولید کیت تشخیصی برسد. جلالی همچنین درخصوص پروژه تولید واکسن اظهار کرد: از ۱۰روزگذشته تیمی متشکل از چند مرکز تخقیقات فعالیت را آغاز کرده‌اند و دوستان پژوهشگر تخمین زده‌اند در بازه شش تا ۱۲ماهه احتمالاً بتوانند نتایج اولیه را به دست آورند.
همه ظرفیت راهیان نور در اختیار کرونا
سردار کارگر، رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور هم در نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از آمادگی مجموعه دست‌اندرکاران یکصد هزار نفری راهیان نور (خادمان، راویان و مبلغان) برای خدمت در جبهه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همچنین در اختیار گذاشتن تمامی اماکن اردوگاهی و خوابگاهی راهیان نور به ظرفیت یکصدهزار نفر را برای ایجاد مراکز درمانی موقت در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اعلام کرد.
کشف ۵ میلیون ماسک
همچنین در حالی که سخنگوی دستگاه قضا از اعدام و ۲۰ سال حبس برای محتکران اقلام بهداشتی خبر داده، «محمدعلی اسفنانی» مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران هم در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت برخورد با احتکارکنندگان، متقلبان و گرانفروشان اقلام موردنیاز بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: از ۱۰ روزگذشته تا دیروز قریب به ۵ میلیون ماسک کشف شده و همچنین پنج کانتینر دستکش یک‌بار مصرف که حدود هزار و ۷۰۰ کارتن بوده نیز کشف و ضبط شده است.
این اظهارات در حالی است که از طرف دیگر، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران گفته است: ۴۹ کارخانه به صورت سه شیفت محصولات بهداشتی از جمله محلول‌های ضدعفونی‌کننده و دستکش تولید می‌کنند. سازمان بسیج کارگری هم از مذاکرات با شرکت‌های تولیدکننده ذی‌ربط و اخذ مجوز‌هایی از نهاد‌های مسئول در راستای افزایش تولید مواد موردنیاز در قالب «شیفت ایثار» برای مقابله با گسترش کرونا خبر داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شريفي

    چقد بايد انسان بميره تا داروش كشف بشه؟؟؟؟

  • ناشناس

    خسته شدیم از این وضعیت کی تموم میشه خدایا به دادمون برس