خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۶۵۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دامنه نوسان بورس تعیین شد

دامنه نوسان بورس تعیین شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس تصمیمی که در جلسه شورای عالی بورس گرفته شد، دامنه نوسان بورس ۵ درصد باقی خواهد ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شورای عالی بورس که با حضور رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: برای حجم مبنا بر اساس آخرین مصوبه عمل خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بر اساس تصمیمی که در این شورا گرفته شد دامنه نوسان بورس ۵ درصد باقی خواهد ماند.

وی افزود: حمایت از بورس برای ایجاد ثبات ادامه خواهد داشت.

دژپسند گفت: عرضه‌های اولیه در هفته آخر سال و ابتدای سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بازار سرمایه به تدریج در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است.

دژپسند ادامه داد: برای هدایت نقدینگی و تامین مالی بنگاه‌ها بورس باید نقش مهمی داشته باشد و به نقطه اتکای دارندگان نقدینگی خرد و کلان تبدیل شود.

وزیر اقتصاد افزود: مردم به تدریج به ظرفیت‌های بورس و بازار سرمایه پی می‌برند و از آن استقبال کرده‌اند.

وی گفت در جلسه امروز تاکید شد که باید ثبات بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر طبیعی است که نوسان داشته باشد که این موضوع خاص ایران نیست و در کشور‌های دیگر نیز ممکن است وجود داشته باشد و چندین برابر ایران باشد.

او افزود تحولات قیمتی مانند کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت تاثیراتی بر برخی سهام خواهد داشت.

وزیر اقتصاد گفت: قرار شد تصمیمات قبلی در خصوص دامنه نوسان همان ۵ درصد و حجم مبنا ادامه یابد و تلاش کنیم عرضه‌های اولیه را در هفته باقیمانده امسال و اوایل سال آینده با شتاب بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: خوشبختانه دولت از عرضه سهام دولتی حمایت می‌کند و آیین‌نامه‌هایی که باید تصویب کنیم در دولت مطرح می‌کنیم و قرار شد در اولین جلسه بعدی شورای عالی بورس‌ساز و کار آن را تدوین کنیم تا سهام دولتی در اولین فرصت عرضه شود.

وی گفت عرضه سهام سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری را عرضه کنیم تا بتوانیم مطالبات گسترده مردم را پوشش دهیم.

دژپسند درباره کاهش شاخص بورس در روز‌های اخیر گفت: بخشی از آن به خاطر تحولات بین‌المللی و بخشی به خاطر قیمت نفت و بخشی نیز به خاطر فضای نا اطمینانی است که در بازار سرمایه دامن زده شد با این حال در جلسه شورا تاکید شد که از ثبات بازار حمایت شود.

وزیر اقتصاد درباره ضربه خوردن به کسب‌وکار‌ها به خاطر بیماری کرونا گفت: باید تسهیلاتی در زمینه مالیاتی در نظر گرفته شود و پیشنهاد‌هایی در این زمینه مطرح شده است که البته باید در راستای قانون باشد.

وی گفت پیشنهاد ما این بود که پرداخت‌های مالیاتی امهال شود و به زودی درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.در.خصوص.حمایت.وزیر.محترم.ودولت.از.بورس.جذب.نقدینگی..برای.حمایت.از.کسب.کار.نظر.باینکه.عده.معدودی.از.کاسبان.خرد.وام.تا.سقف۱۵ملیون.تومان.از.بانکهای.غیر.دولتی.وموسسات.اعتباری.گرفته.اند.ومعوق.مانده.وضمانت.انها.را.با.چک.کارمندی.بدون.تاریخ.اخذ.نمودند.وام.گیرندگان.اقساط.معوق.دارند.وبانک.برای.وصول.جک.کارمندی.چک.انها.را.برگشت.زده.تا.قانونی.وصول.نمایند.ومشکلاتی.برای.ضامن.ایجاد.نمودند.اکنون.از.اقای.دژپسند.وزیر.محترم.اقتصاد.درخواست.داریم.تا.سود.وجرایم.وسود.مرکب.انان.همانند.بانکهای.دولتی.بخشیده.شود.وتا.بتوانند.با.پرداخت.اصل.بدهی.وام.را.تسویه.نمایند.بدون.قید.شرط.تقا.ضا.داریم.درن.مقطع.زمانی.که.با.بیماری.کرونا.مواجه.هستیم.و.کسب.و.کار.کساد.ازین.کاسبان.خرد.هم.حمایت.شود.تا.اصل.بدهی.را.پرداخت.نماییم.از.اقدامات.شما.سپاسگزاریم.جمعی.از.کاسبان.خرد.وسلام.

  • ناشناس

    چرا باید اخراج بشه؟

  • ناشناس

    به نظر می رسد چنانچه شورای بورس علاوه بر تصمیم خود، موضوع دامنه افزایش و کاهش نوسان بورس را به شکل دیگری تعریف می نمودند بهتر بود. به این ترتیب که بیشینه دامنه نوسان بورس تا سقف ۵ درصد و کمینه آن تا سقف ۲ یا ۳ درصد باشد. به این ترتیب در اجرای دو سیاست خود برای ترقیب مشارکت سرمایه گذاری در بورس و نیز حمایت از سهامداران (برای جلو گیری از رفتارهای هیجانی در ریزش بورس و متعاقبا فرار سرمایه ها) اقدام موثرتری را انجام می دادند.

  • ناشناس

    این خبر تغیرات فقط مردم عادی ک بدون دانش وارد بورس شدن رو وادار کرد سهامشون رو بفروشن،ولی تو چند روز دوباره سهام برمیگرده به اوج خودش،کسایی هم که تو صف فروش بودن میان تو صف خرید.

  • ناشناس

    بورس خیلی خوبه

  • ایرانی.

    اگه قیمت برای افزایش مثب۵درصد ولی برای کاهش منفی۲درصد اعمال میکردند تقریبا همه مردم پولشان را می آوردند در بورس و جان تازه ای میگرفت
    خصوصا در شرایط کنونی
    این امر منجر به کاهش ریسک میشود و سرمایه دار میاد وسط میدان

  • ناشناس

    جان مادرتان جان خودتان آقا مسول گرانی هست شما مودبانه اش اینکه ضعف دارید ولی صرافی ها با این کنار خیابانی ها پدر دراوردن نمیدن صرافی یه چیز زده نمیده داخل مغازه چیزی فروش نمیره میدن به دلال ها برای صرافی دلار بفروش میرسد جان خواهر مادرت یه مامور بگذارید بخدا اینارو بگیرید دلار تا هشت هزار سقوط کرده

    • ناشناس

      باشه
      با این تقاضا ی شما اونا حتما رسیدگی میکنن
      بهت قول میدم?

  • محمدصادق

    بابا این قانون حجم مبنا رو تغییر بدین
    جذابیت بورس با این کارهاتون و هی قانون گذاشتنای من دراوردی داره از بین میره
    حتی عرضه های اولیه هم حجم مبنا رو پر نکردن

  • ناشناس

    سلام من بورس کار افرین که ۱۶۰۰۰هست دارم باید چکار کنم باز نشسته لشکری

  • علی

    سلام.اتفاقا بورس بهترین جای سرمایه گذاری هست و مطمئن.بعضی دوستان میخوان ی شب پولشون چند برابر بشه که نمیشه.بهترین راه آموزش اولیه هست .بدون آموزش ضرر میکنی هر کاری بخوای بکنی بلاخره ی زمان و وقتی براش میزاری بورس هم همینه اون عزیزانی که ضرر کردن و زده شدن علتش عدم آموزش هست.موفق باشین