کد مطلب: ۱۴۶۸۱۳

گزارش تجارت‌نیوز از کسب‌و‌کاری که با ۲۰ میلیون تومان سرمایه راه‌اندازی می‌شود:

درآمد ماهانه ۴ میلیونی از فروشگاه اینترنتی پوشاک

درآمد ماهانه 4 میلیونی از فروشگاه اینترنتی پوشاک

فروشگاه اینترنتی پوشاک در شش ماه اوليه به سود‌دهي می‌رسد. كسب‌و‌كاري كه با سرمايه 20 ميليون توماني راه‌اندازي شده حالا براي صاحب اين كسب‌و‌كار حداقل ماهي 4 ميليون تومان درآمد دارد.

فهيمه اكبري صحت: تب و تاب كارمندي و تلاش براي استخدام در يك شركت دولتي اين روزها مهم‌ترين دغدغه جواناني است كه خود را مهياي ورود به بازار كار مي‌كنند. ترس از راه‌اندازي كسب‌وكار و به ثمر ننشستن روياها شايد مهم‌ترين دليل تمركز بر روي شغل كارمندي و دريافت حقوق ثابت از يك شركت دولتي باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دنياي بازار كار براي جوانان كم‌تجربه شايد ناشناخته و گاهي ترسناك هم است. اما در اين ميان كم نيستند كساني كه با حداقل سرمايه اوليه كسب‌و‌كاري را راه‌اندازي و فرصت و خطرهاي آن را به جان مي‌خرند تا جاني به كسب‌و‌كار خود بدهند.

شايد براي بسياري از مردم خنده‌دار باشد كه مي‌توان با 20 ميليون تومان يك كسب‌و‌كار راه‌اندازي كرد كه در شش ماه اوليه آن به سود‌دهي برسد اما اين گزارش تلاش مي‌كند تا كسب‌و‌‌كاري را معرفي كند كه با سرمايه 20 ميليون توماني راه‌اندازي شده و حالا براي صاحب اين كسب‌وكار حداقل ماهي 4 ميليون تومان درآمد دارد.

راه‌اندازي يك فروشگاه پوشاك با سرمايه اوليه 20 ميليون تومان نه تنها يك رويا نيست بلكه در واقعيت ماهي 4 ميليون تومان هم در آمد دارد.

بسياري بر اين باورند كه براي راه‌اندازي يك فروشگاه پوشاك سرمايه‌اي بيش از 100 ميليون تومان نياز است اما در دنيايي كه تكنولوژي حرف اول را مي‌زند و كسب‌وكارهايي موفق هستند كه بر موج تكنولوژي سوار مي‌شوند، كاهش هزينه‌ها و بهره‌وري بالا يك اصل به شمار مي‌رود. از اين رو مي‌توان گفت كه راه‌اندازي يك فروشگاه پوشاك با سرمايه اوليه 20 ميليون تومان نه تنها يك رويا نيست بلكه در واقعيت ماهي 4 ميليون تومان هم درآمد دارد. اين كسب‌وكار كه در دسته كسب‌وكارهاي خرد قرار مي‌گيرد، بيشتر كالاهاي پرمصرف خانوار را پوشش داده و در دسته كسب‌وكارهاي B2C (ارتباط مستقيم مشتري و كسب‌وكار يا همان توليد) قرار مي‌گيرد.

وقتي صحبت از يك کسب‌وکار سوار بر موج تكنولوژي مي‌شود، اينترنت به عنوان اصلي‌ترين گزينه پاي به ميان مي‌گذارد. منظور از راه‌اندازي فروشگاه پوشاك همان فروشگاهي است كه به صورت اينترنتي و به كمك موبايل راه‌اندازی می‌شود. به اين صورت كه يك نفر به عنوان واسطه يا همان مدير فروشگاه به صورت آنلاين اجناس را به مشتريان به صورت عمده و يا تكی مي‌فروشد. اين گزارش راه‌اندازی يك فروشگاه اينترنتي لباس كودك را مورد بررسي قرار مي‌دهد. اما براي راه‌اندازی اين کسب‌وکار بايد به چند سوال اساسي پاسخ داد

1- سرمايه اوليه: بررسي ميزان سرمايه اوليه براي راه‌اندازی کسب‌وکار؟ راي راه‌اندازي فروشگاه مورد نظر 20 ميليون تومان سرمايه اوليه مورد نياز است. به اين صورت كه صاحب کسب‌وکار براي شروع فعاليت خود بايد مجموعه‌اي از اجناس مورد نياز بازار را تهيه كرده، آن را به صورت مرتب و زيبا بسته‌بندي كند.

همچنين طراحي و راه‌اندازی يك وب‌سايت و رسانه‌هاي مجازي نياز به هزينه‌هايي دارد كه مجموع اين هزينه‌ها از 20 ميليون تومان تجاوز نمي‌كند. حدود 12 ميليون تومان سرمايه براي پيش خريد اجناس يا همان لباس نوزاد و کودک مورد نياز است.

هر تكه لباس حدود 4000 تومان است كه يك فروشگاه بايد نزديك به 3000 تكه لباس موجودي داشته باشد كه مجموع اين عدد 12 ميليون تومان می‌شود.

از سوي ديگر راه‌اندازی وب‌سايت و طراحي رسانه‌هاي مجازي نزديك به 6 ميليون تومان هزينه دارد.

همچنين براي كسب مجوز و آغاز فعاليت‌ها هزينه‌هايي بايد پرداخت شود كه مجموع آنها بيشتر از 2 ميليون تومان نمي‌شود. با يك حساب سرانگشتي مي‌توان گفت كه اين کسب‌وکار نياز به يك سرمايه اوليه 20 ميليوني دارد.

2- چالش‌ها و ريسك‌ها: کسب‌وکار با چه چالش‌ها و مشكلاتي روبه‌رو است؟ صاحب کسب‌وکار چه ريسك‌هايي را بايد به جان بخرد؟ اين ريسك‌ها چگونه برطرف مي‌شود؟ شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که با کمی دانش کامپیوتر و داشتن ۲۰ میلیون به راحتی می‌توان این کسب‌و‌کار را راه‌اندازی کرد.

اما برخلاف تصور این یک کسب‌و‌کار پرریسک است که باید برای آن سختی‌های بسیاری را به جان خرید. یکی از مهم‌ترین ریسک‌های این کسب‌وکار توانایی و تسلط کافی بر بازاریابی گرم است.

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید دلیل آن نیست که بازاریابی هم به صورت آنلاین به سراغ شما می‌آید. در قدم های اول بازاریابی مستقیم و تبلیغات دهان به دهان یک اصل به شمار می‌رود.

شاید نیاز باشد برای معرفی محصولات در ماه‌های اولیه به بیش از ۳۰ نقطه از شهرهای کشور سفر کنید و به صورت مستقیم با فروشندگان و صاحبان فروشگاه‌ها در شهرهای بزرگ و کوچک دیدار داشته باشید.

از سوي ديگر مناسب نبودن طرح‌هاي لباس‌ها و يا فروش رفتن تعدادي از مجموعه‌ها و بي‌توجهي مشتريان به برخي از محصولات باعث به هم خوردن تناسب اجناس شده و به عبارتي عدم توازن سايزها و طرح‌ها در محصولات به وجود مي‌آيد كه يك ريسك بزرگ را به وجود مي‌آورد.

ممكن است يك طرح از لباس‌ها كه هزينه بيشتري براي دوخت و طراحي آن داده شده به فروش نرود، از سوي ديگر طرح‌هاي ساده‌تر كه حاشيه سود كمتري هم دارند از استقبال بيشتري برخوردار شوند كه ريسك بزرگي به نام كم شدن حاشيه سود را براي شما به همراه مي‌آورد.

تمامي اين ريسك‌ها در نوع بازاريابي و مشتري‌مداري شما نهفته است. هر چه بازاريابي گرم‌تر و مستقيم‌تر باشد، ميزان سود و بالا رفتن فروش اجناس هم بيشتر مي‌شود.

از سوي ديگر يك توليد‌كننده در بيشتر مواقع محصولات خود را به صورت نقدي به مشتريان مي‌فروشد اما يك توزيع‌كننده براي فروش محصولات خود به فروشگاه‌هاي خرد و افراد مختلف بايد بالاترين ميزان مدارا را داشته باشد. بيشتر معاملات به صورت تضميني و از طريق دادوستد چك انجام مي‌شود.

219548تنوع مدل

در شرايط كنوني اين موضوع يك ريسك بزرگ به شمار مي‌رود. چون شما كالا را از توليدكننده و يا واردكننده به صورت نقدي خريداري مي‌كنيد اما به صورت چكي به دست مشتري خود مي‌رسانيد.

عدم بازگشت سرمايه ريسكي است كه در اين نوع کسب‌وکار بايد براي آن برنامه‎ريزي كرده و از ميزان خطرات احتمالي آن كم كرد.

بدون شك درمان اين مشكل نفروختن جنس به صورت چكي نيست، بلكه بايد در وهله اول با مشتريان صاحب اعتبار و آشنا معامله كرد و همچنين اجناسي را به بازار ارائه كنيد كه بر اساس نتايج تحقيقات بازار از ميزان تقاضاي بيشتري برخوردار هستند.

3- ميزان اشتغال‌زايي اين كسب‌و‌كار چقدر است؟ اين كسب‌و‌كار براي چند نفر و چگونه اشتغال‌زايي مي‌كند؟ شاید به نظر برسد که یک فروشگاه آنلاین پوشاک بچه تنها برای یک نفر اشتغال‌زایی می‌کند اما مرتضی قهرمانی مدیر یک فروشگاه اینترنتی می‌گوید: «این کسب‌وکار می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند.

به این صورت که اگر ماهیانه به یک تولیدکننده ۴۰۰۰ تکه لباس سفارش دهیم، در یک کارگاه بیش از ۲۰ نفر فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر برای بسته‌بندی و مرتب‌سازی محصولات بیش از ۵ نفر نیاز است. ۵ بازاریاب و توزیع‌کننده این محصولات را به فروشگاه‌ها رسانده و ۴۰۰۰ تکه لباس در بیش از ۲۰ مغازه توزیع می‌شود، که هر مغازه به طور متوسط برای دو نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

همچنین افرادی که این اجناس را به دست مشتریان و یا مغازه‌ها می‌رسانند بیش از ۱۰ نفر هستند و در یک فروشگاه اینترنتی با این حجم از سفارش بیش از ۱۰ نفر مشغول فعالیت است. همچنین طراحان و ایده‌پردازان لباس‌ها و طرح‌های جدید افرادی هستند که به صورت غیر‌مستقیم از رونق این کسب‌وکار سود می‌برند.»

4000 تكه لباس در بيش از 20 مغازه توزيع مي‌شود كه هر مغازه به طور متوسط براي دو نفر اشتغال ايجاد مي‌كند.

نتايج تحقيقات و بررسي‌ها نشان مي‎دهد كه راه‌اندازي چنين فروشگاه‌هايي، نه تنها بر ميزان كيفيت محصولات ارائه شده نتايج مثبت دارد، بلكه چرخه توليد در كشور را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد.

هر چه ميزان اين فروشگاه‌ها بيشتر باشد از واسطه‌هاي مختلف كمتر شده و اجناس با كمترين واسطه به دست مشتري مي‌رسد. همين موضوع بر قيمت تمام‌شده‌اي كه به دست مشتري مي‌رسد تاثير گذاشته و در نتيجه، تمركز اصلي بر روي كيفيت و ارائه طرح‌هايي است كه در بازار ايجاد تقاضا كند.

4- حاشيه سود کسب‌وکار: ميزان سود حاصل از کسب‌وکار چقدر است؟ اين سود چگونه به دست مي‌آيد؟ اين كسب‌و‌كار مانند تمامي كارها به يك دوره نقاهت نياز دارد. دوره‌اي كه بتوان بازاريابي كرد، مشتري به دست آورد و جايگاهي را به عنوان محصول خاص و يا منحصر به‌فرد به خود اختصاص داد. تحقيقات ميداني نشان مي‌دهد كه دارندگان کسب‌وکار آنچنان هم كه مي‌گويند از اين تجارت ناراضي نيستند. به گفته جواد حسيني، توزيع‌كننده محصولات كودك شفق نهايت خواب سرمايه اين كار 6 ماه است.

وي مي‌گويد: وقتي يك طرح تازه و يا برند جديدي حتي با كيفيت بسيار بالا وارد بازار مي‌شود بايد براي آن بازاريابي كرد، در نتيجه اين مدت زمان يك دوره سرمايه‌گذاري هم به شمار مي‌رود چون وقتي محصول شما به عنوان يك برند عالي جايگاه پيدا كرد، مشتريان به خودي خود به سمت شما كشيده مي‌شوند. در نتيجه فروش بيشتر و سود بيشتري حاصل مي‌شود.

يك فروشگاه اينترنتي براي اينكه يك فروشگاه سود‌ده تلقي شود بايد به طور ميانگين بين 3 تا 4 هزار تكه در ماه فروش داشته باشد با توجه به اينكه بخشي از اين فروش به عنوان هزينه توليد در نظر گرفته مي‌شود، نمي‌توان تمامي سرمايه را به عنوان سود فروش در نظر گرفت اما در بدترين حالت حاشيه سود اين فروشگاه‌ها بين 15 تا 20 درصد است يعني اگر 4 هزار تكه 4 هزار توماني در ماه فروش داشته باشيد، ميزان فروش شما 16 ميليون تومان و سود حاصله از اين فروش در كمترين حالت 20 درصد است كه عددي نزديك به 3 ميليون و 200 هزار تومان مي‌شود. با كمي پيشرفت و توسعه مي‌توان اين عدد را در ظرف يك سال به ماهي 4 تا 5 ميليون تومان رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شکور

    باسلام
    سایت وزین و پرمحتوای شما را در اوقات فراغت مطالعه میکنم و خواستم از این طریق به تیم محترم تحریره تان خسته نباشید عرض کنم.
    موفق و مستدام باشید

  • saman

    شما هر نوع فروشگاهی بخوایید راه بندازین این روزا 50هزار تومن بیشتر اب نمیخوره 6 میلیون کجا بود؟

    • ناشناس

      چجوری؟؟؟

    • ناشناس

      داداچ من کارم اینه.با پنجاه هزار تومن چکار میکنی برامون؟ من میخوام انصافا.دوست عزیز که مشخص هست دانش بسیار بالایی هم دارید،الان یک دامین دات کام بحوای ثبت کنی باید صد و پنجاه هزار […]بدی تا دامینت ثبت شه تازه. بقیش بماند.بیا را این قیمتا کار میکنی بیا برا من کار کن

    • saman

      حالا چطور حتما باید دامین دات کام باشه؟یه دامین ای ار بگیر 5 تومن هاست هم که برا شروع کار از با کیفیت ترین هاستینگ ها ماهیانه فوق 20 تومن میتونی بگیری رو هم میشه 30 تومن یه ووکامرس هم روش نصب کن قالب اماده هم که تا دلت بخواد هست بیشتر از این هزینه داره؟

  • جعفر

    فروش عمده پوشاک بشکل اینترنتی یک کلاهبرداری است.ندید و چشم بست با چند عکس مانکن زیبا ،لباس را به مردم قالب کزدن پسندیده نیست.ولقعا احمقیست خرید اینترنتی بویژه لباس.من خودم نقره داغ شده ام.هرگژ خرد خود را بدست این تبلیغات دروغین ندهید.زیان کسان از پس سود خویش/بجویند و دین اندر آرند پیش

  • مرتضی بخشی

    خدایا خودمو سپردم به تو

  • مرتضی بخشی

    عالی

  • مرتضی بخشی

    نظر ندارم

  • عارف

    بله بنده ب عنوان یه باراری میگم شدنی ولی نهدبرای هر شخصی!…

  • ماهان

    همش دروغه

  • ماهان

    وقتی نظر واقعیت رو نمیتونیم ثبت کنیم. دلیلی نداره حرفی بزنیم