کد مطلب: ۲۰۷۷۱۰

درخواست مذاکرات صلح بدون نظارت آمریکا توسط محمود عباس در شورای امنیت

درخواست مذاکرات صلح بدون نظارت آمریکا توسط محمود عباس در شورای امنیت

مسئولان فلسطینی اعلام کردند، محمود عباس احتمالا امروز (سه‌شنبه) خواستار ایجاد چارچوبی گسترده‌تر برای مذاکرات صلح بدون نظارت آمریکا شود. این درخواست در سخنرانی امروز او در شورای امنیت مطرح خواهد شد.

قرار است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۹ میلادی امروز در مقابل شورای امنیت سخنرانی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش‌بینی می‌شود که محمود عباس در سخنرانی‌اش از قدرت‌های بین‌المللی مختلف بخواهد که برای مذاکرات صلح آماده شوند و همچنین تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به این شهر را مورد انتقاد قرار دهد.

در همین راستا، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله جدیدی از درگیری آغاز شده‌است.

ناصر القدوه، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز اعلام کرد که محمود عباس به دنبال کسب حمایت برای طرحی با طرف‌های متعدد خواهد بود.

مسئولان فلسطینی توافق هسته‌ای با ایران که تحت نظارت پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان حاصل شد را بهترین نمونه برای مذاکرات مطرح می‌کنند.

القدوه همچنن تصریح کرد: ما می‌توانیم با چارچوب‌های مختلف کنار بیاییم. پنج کشور بزرگ و کشورهای پنج به‌علاوه یک و یا کمیته چهارجانبه گسترده یا کنفرانس بین‌المللی صلح.

وی در ادامه افزود: هر چیزی که بتوان از طریق آن ماموریت را انجام دهیم را قبول می‌کنیم و قواعد منطقی برای مذاکرات و پیگیری روند عملیات و نظارت بر آن‌ را فراهم می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

منبع: سایت النشره

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.