کد مطلب: ۴۳۹۳۳۳

متقاضیان بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنند

متقاضیان بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنند

ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات کار و کاریابی‌های غیر دولتی به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات کار و کاریابی‌های غیر دولتی به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

‎به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی ابلاغیه مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به منظور ارایه خدمات بهتر در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری از طریق سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری انجام می‌شود.

این سامانه بدون مراجعه حضوری به ادارات کار و حذف مراحل حضور و غیاب مقرری‌بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

در این دستورالعمل، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه، موظفند نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به ادارات کل استانی و مراکز کاریابی‌ و رعایت سلامت و بهداشت متقاضیان از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

روزآمدی، تسریع در بررسی درخواست‌ها، عدم مراجعه حضوری متقاضی در ادارات و کاهش هزینه اقتصادی، ثبت درخواست متقاضی از طریق تکمیل فرم ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله مزایا و ویژگی‌های این سامانه به شمار می رود.

متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.

بر اساس قانون بیمه بیکاری، به افرادی که به طور غیر ارادی و در اثر بروز حوادث غیرمترقبه کار خود را از دست می دهند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ازتواین جیب برداشتند تواون یکی جیب ریختند وسلام

  • ناشناس

    با سلام ما که موندیم باکرایه خونه و قسط وام ازداج چکار کنیم نه امسال سهام عدالت من واریز نشده ونه بسته حمایتی نمیدونم از بدشانسی من هست یا من ایرانی نیستم

  • جواد داداش زاده

    اگه بشه

  • اسماعیل گشانی

    قنادی مشول بودم به خاطر کرونا درتاریخ ۲۰ ۱۲ ۹۸ بسته شد

  • احساندهقانخلد

    به من وام بدهید

  • سیدرضااسمعیل زاده

    سنکارهستم مستاجر زمستانی که خیلی اوقات بیکار بودیم الان هم که بخاطر کرونا خانه موندیم یارانه معیشتی برام واریز نکردن رفتم کافینت اعتراض کنم گفتن اعتراض کنید یارانه شماهم قطع میکنن تقاضادارم ازمسعولین معیشتی ماروهم بریزن برایمان

  • ناشناس

    سلام آیابه کسی که مغازه داره وبخاطرکرونامغازه اش بسته شده ونمیتونه بره بازارجنس بیاره این بیمه بیکاری تالغ میگیره بیمه تامین اجتماعی دارم

  • aslam

    با سلام و عرض خسته نباشیدخدمت شما من یک کارگرشرکتی هستم که به خاطرکروناکارم راازدست دادم به من هم بیمه بیکاری تعلق میگیردممنونم

  • ناشناس

    با سلام من تو این سامانه ثبت نام کردم ولی حدود یک روز بعد اشتباها درخواست انصراف رو زدم و حالا پیام اومده که شما از درخواستتون انصراف دارید حالا میشه کاری کرد واقعا من به این پول نیاز دارم لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم ممنون