کد مطلب: ۸۶۸۸۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

درگذشت وکیلِ اخراجی از دانشگاه/ نعمت احمدی که بود؟

درگذشت وکیلِ اخراجی از دانشگاه/ نعمت احمدی که بود؟

نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری و یکی از وکلای جنجالی سه دهه اخیر درگذشت. او که بود و در طول عمر حرفه‌ای خود چه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، نعمت احمدی حقوق‌دان و وکیل پایه یک دادگستری، روز جمعه سی و یکم شهریورماه 1402 و پس از گذراندن دوره‌ای نقاهت درگذشت. نعمت احمدی یکی از وکلای جسور و آشنا به رسانه بود که به دلیل وکالت پرونده‌های روزنامه‌نگاران در دهه هفتاد و همچنین پرونده‌های مهمی چون قتل‌های محفلی در کرمان شناخته شده بود.

نعمت احمدی که بود؟

نعمت احمدی‌نسب دارای فوق‌لیسانس حقوق و دکترای تاریخ در فروردین ۱۳۳۴ در شهر زرند استان کرمان در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. با گذراندن دوره ابتدایی در شهر زرند برای ادامه تحصیل به کرمان رفت و در سال ۱۳۴۷ از دبیرستان شهاب کرمان دیپلم گرفت. او در سال ۱۳۵۰ وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۵۵ مدرک فوق‌لیسانس رشته حقوق گرفت. وی از سال ۱۳۵۶، کارآموزی خود را در تهران آغاز کرد. وی بعداز انقلاب وارد مقطع فوق‌لیسانس تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی شد و همین رشته را در سال ۱۳۷۲ با مدرک دکتری به پایان رساند. سپس در رشته تخصصی تاریخ و همین‌طور دروس تلفیقی دو رشته تاریخ و حقوق در دانشگاه امام جعفر صادق (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس پرداخت و از سال ۱۳۸۳ رسماً وارد گروه تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت علمی این دانشگاه شد.

پرونده‌های مشهور نعمت احمدی

از چهره‌های سیاسی و مشهوری که نعمت احمدی وکالت آنها را بر عهده داشت می‌توان به وکالت فیاض زاهد، فیض‌الله عرب‌سرخی و… اشاره کرد. تابناک همچنین در گزارشی نوشته است که نعمت احمدی در کنار تدریس و وکالت، سال‌ها با نشریات مختلف از جمله روزنامه‌های سلام، شرق، آرمان، اعتدال و هفته‌نامه ارزش همکاری داشته است. تجارت‌نیوز نیز پیشتر اظهارنظرهای حقوقی این وکیل دادگستری را منتشر کرده که برخی از آنها را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید:

اخراج از دانشگاه با آرزوی معلم ماندن

استادی او در دانشگاه اما پس از وقایع سال گذشته با چالش‌های فراوان همراه شد. او در بهمن ماه سال گذشته در توییتی نوشت: «سلام. نعمت الله احمدی نسب عضو هیات علمی تمام وقت دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد واحد مرکز. از اسفند ماه ۱۴۰۰ حقوقم قطع شد تا پایان ترم به تدریس ادامه دادم. رساله و پایان نامه ایی که مشاور یا راهنما هستم را ادامه می‌دهم امتحانات جامع را برگزار کردم بدون حقوق.»

بعدها او خبر داد که از تدریس در دانشگاه آزاد محروم شده است. پس از آن بود که نعمت احمدی در توییتی از ابطال پروانه وکالت خود خبر داد و نوشت که او را به طور دائم از اشتغال به وکالت منع کرده‌اند. سخنانی که البته با تکذیب مواجه نشد.

نعمت احمدی پس از اخراج از دانشگاه، در یادداشتی انتقادی که در روزنامه اعتماد به چاپ رسید، نوشت: « هیچ شغلی را مانند معلمی نمی‌دانم و کافی است از دانشجویانم و کسانی که در طول این سال‌ها فارغ‌التحصیل شدند و هم‌اکنون در مصادر مهم مشغول به کار می‌باشند از کلاس‌داری من سوال شود، استاندارد کلاس‌هایم از سطح کلاس‌هایی که در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، بالاتر است.»

این گزارش به محض اعلام زمان و مکان تشییع پیکر مرحوم نعمت احمدی به‌روزرسانی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.