کد مطلب: ۳۷۸۶۴۲

روحانی در جلسه امروز هیات دولت:

با هم باشیم در برابر غول تورم و بیکاری پیروز می‌شویم

با هم باشیم در برابر غول تورم و بیکاری پیروز می‌شویم

رئیس جمهور گفت: اگر همه تلاش کنیم و همه توان خود را بکار بگیریم، می‌توانیم در برابر غول تورم و بیکاری ایستادگی کرده و به پیروزی دست پیدا کنیم.

به گزارش تجارت‌نیو ز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنه و در آستانه روز قدس در جلسه هیات دولت سخنرانی کرد که صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

*ملت ایران همیشه به سایر ملت‌ها کمک کرده به گونه‌ای که در سوریه، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و یمن به ملت‌های مظلوم کمک کرده‌ایم.

*انقلاب اسلامی ایران و امام راحل درس‌های فراوانی را برای ما به دنبال داشت و روزهای مهمی را به نفع جهانیان و دنیای اسلام ترسیم کرد که نمونه آن هفته وحدت در راستای اتحاد و وحدت مسلمانان و روز جهانی قدس است.

*امروز با استعانت از خدا ، روح پاک و منطق و ایستادگی، می‌توانیم از مشکلات و معضلاتی که مردم با آن مواجه هستند، عبور کنیم.

*بخاطر جنایتی که دشمنان علیه ملت ایران روا داشته‌اند، ماه رمضان امسال برای بسیاری از مردم با سختی گذشت، تأمین نیازهای مردم با سادگی به انجام نرسید.

*دشمنانی که ادعا دارند، دشمن نظام هستند در واقع جنگ را با آحاد ملت ایران شروع کرده و تحریم‌شان علیه زندگی روزمره مردم ایران است و در این تحریم آنان ماهیت خود را به خوبی نشان دادند.

*سخن‌های بسیاری از سوی آنها بیان می‌شود و فراز و نشیب در سخنان آنها زیاد بوده و استقامت مردم آنها را وادار کرده که گاهی سخنان متناقضی بیان کنند، معیار برای ما کلام نیست، بلکه عمل آنها است؛ هر زمان آنها دست از ظلم نسبت به ملت ایران برداشته و تحریم‌های ظالمانه را کنار گذاشته و در برابر تعهدات خود پایبند بوده و به میز مذاکره‌ای که خودشان ترک کردند و برهم زدند، بازگشتند، راه به روی آنها بسته نیست.

*ملت ایران، ملتی آگاه و هوشیار هستند و مبنا و میزان آنها عمل و اقدام آنها است.

*اگر در کردار، راه دیگری را انتخاب کنید و در تصمیمات اجرایی خود ظلم را کنار گذاشته و به عدالت و قانون بازگردید، ملت ایران راه را به روی شما بازمی‌گذارد اما این دست خودتان است که در مقام عمل نشان دهید که نمی‌خواهید به ظلم و جنایت گذشته خود ادامه دهید.

*خدا را سپاسگزاریم که علیرغم فشار و سختی و مشکلاتی که هر روز به واسطه افزایش فشار دشمنان بیشتر می‌شود، فعالان اقتصادی و مسئولان اجرایی کشور، قدم‌های مثبتی در عرصه‌های گوناگون برداشتند.

*اگر چه هنوز مردم در فشار شدیدی زندگی می‌کنند، اما آمار تورم ماهانه در اردیبهشت کاهش محسوسی را نسبت به فروردین نشان می‌دهد و این به معنای آن است که می‌توانیم در برابر تورم ایستادگی کنیم و اگر همه اعم از فعالان اقتصادی، خصوصی، دولتی، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و مردم دست به دست هم بدهیم و در کنار هم باشیم، می‌توانیم آثار تحریم را کاهش داده و مشکلات زندگی مردم را کم کنیم.

*علاوه بر آمار تورمی، آمار صادرات غیرنفتی در اردیبهشت‌ماه نیز نشان داد که تمام بخش‌های تولیدی کشور فعال بودند و در برخی موارد رشد محسوسی را در این 2 ماه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

*این به معنای آن است که اگر همه تلاش کنیم و همه توان خود را بکار بگیریم، می‌توانیم در برابر غول تورم و بیکاری ایستادگی کرده و به پیروزی دست پیدا کنیم.

*امیر المؤمنین علی(ع)، تجسم رحم، عدالت، شفقت و یتیم‌نوازی و شخصیتی بود که حتی در آخرین ساعات زندگی خود از گذشت و رحمت، فاصله نگرفت و وقتی در سحرگاه نوزدهم رمضان قاتل او دستگیر شد به امام مجتبی(ع) دستور داد تا نسبت به او مدارا داشته باشند و این بزرگترین درس برای ماست که حتی نسبت به دشمنان و جنایتکاران و کسانی که ظلم کردند هم عدالت را فراموش نکنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.