خبر فوری:

کد مطلب: ۴۶۸۶۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام بازار اولویت اول مردم برای سرمایه‌گذاری است؟

کدام بازار اولویت اول مردم برای سرمایه‌گذاری است؟

طی نظرسنجی که اخیرا تجارت‌نیوز از کاربران اینستاگرامی خود کرده است، اکثر مخاطبان در پاسخ به این سوال که اگر ۱۰ میلیارد تومان داشتید در کدام بازار سرمایه‌گذاری می‌کردید؟ بازار مسکن را گزینه اول خود برای سرمایه‌گذاری دانستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «اگر ۱۰ میلیارد تومان داشتید، در کدام بازار سرمایه گذاری می‌کردید؟» تیتر گزارش ویدیویی بود که هفته پیش در سایت تجارت‌نیوز و پس از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

فعالان بازار سنتی فرش مخاطبان این پرسش، جواب‌های متفاوتی داشتند، برخی می‌خواستند در کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کنند و برخی دیگر هم سرمایه‌گذاری در بورس، بازار طلا و سکه و مسکن را گزینه بهتری می‌دانستند.

این گزارش ویدیویی را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید.

در نظرسنجی‌ اینستاگرامی، اکثر مخاطبان گزینه اول خود برای سرمایه‌گذاری را بازار مسکن دانستند و پس از آن بازار سرمایه را در اولویت دوم قرار دادند. البته این درحالی است که بازار سرمایه طی یک سال گذشته (تیرماه ۹۹ در مقایسه با تیرماه ۹۸) ۱۱ برابر بازار مسکن رشد داشته است.
نتایج این نظرسنجی را در زیر ببینید.

10 میلیارد توییتک

همچنین کاربران صفحه اینستاگرامی تجارت‌نیوز هم به این پرسش پاسخ‌ دادند که تعدادی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

«از ایران میرم جایی سرمایه گذرای می‌کنم که ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه ام بیشتر باشه»

«بورس و ارز دیجیتال خارج از کشور یا تولیدی و خدماتی اونم از خارج از کشور سرمایه‌گذاری میکردم، کلا تو ایران ایده خوبی برای سرمایه های بزرگ نیست چون امنیت عمومی اقتصادی وجود نداره و امنیت اقتصادی فقط برای عده خاصی وجود داره پس ایران تنها برای سرمایه خرد مناسبه»

«قطعا مستضعفین نیازمند و آبرومند رو پیدا میکردم خرج اونا میکردم.و به هیچ عنوان سرمایه گذاری مالی نمیکردم .سرمایه گذار معنوی ارزش دیگه ای داره»

«ای بابااا مگه با دردسر و استرس خوش دارید من اگر ده میلیارد که هیچ یک میلیاردم داشتم راحت میزاشتم بانک سودش ماه به ماه بی دردسر و استرس با خیال راحت میگرفتم»

«باید تاسف خورد که به جای رونق تولید همه دنبال طلا و دلار هستن، هر چند امنیت شغلی در خیلی از شغل ها که یکی از موارد مهمش قانون بیخود چک بدون پشتوانه هست لطمه زده و دوم عدم حمایت دولت و تامین هزینه ها از طریق قانون مزخرف مالیات و بیمه ،وقتی حمایت نشه میشه وضعیت امروز ما که همه سوق به دلالی و کارهای دیگه میفتن»

«۱۰ میلیارد که پولی نیست.کل دارایی یک جوان بیست و پنج ساله باشه نمیتونه زندگیشو ردیف کنه»

«۵ میلیارد ساخت و ساز و ۵ میلیارد بازار سرمایه، ضمنا بازدهی بازار سرمایه بیشتر از شمش طلا است.»

«ایران بیشترین ریسک اقتصادی دنیا رو داره،آدم باید دیوانه باشه که توی این مملکت سرمایه‌گذاری کنه»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دوباره میسازمت وطن اگرچه بااستخوان خویش

    سلام.انقدناامیدنباشیددرسته قبول دارم یه عده مستقیم یاغیرمستقیم دارن این مملکتوضربه میکنن،
    تولیدمث دامپروری وغیراون اگه توسط مردمم قط بشه دشمن داخلی یاخارجی سوءاستفاده بیشتری میکنن..

  • حمید

    در دولت تدبیر و امیدباید روی فرار از ایران سرمایه گذاری کرد
    این حجم سرمایه که ملت ایران وارد بورس کرده اند اگر در مالدیو سرمایه گذاری شده بود حالا مالدیو قطب اول اقتصاد جهان بود.

  • ناشناس

    ازمن بشنوید فقط طلای ابشده دوسال دیگر گرم هفت میلیون تومان

  • ناشناس

    البته بورس خوب است به شرطی که سرمایه داران بتونندسهامی ازبعضی بانکهاداشته باشند
    شماخودتان نگاه کنیدمیفهمیدبعضی ازبانکهایکجوریه که اگرسرمایه داران خوردکلان بخواهندورودبیابندنمیتونندواردشوند
    ببینیدبانکهای وگردش وزمین وشهر وسالت وسمایه یکجورایی خصوصی شده
    این ازعدالت بدوره که مردم نمیتونندداخل بشوند
    برای همین سرمایه دربورس وتجارت باتزلزل دچارمیشود

  • ناشناس

    به اونایی که میشینن در قالب بابا بزرگ و آدم خردمند میگن باید تاسف خورد همه دنبال سرمایه گذاری تو دلار و طلا و مسکن و غیره هستن گفت که : مگه کمک به مستمند ها وظیفه مردمه؟ مشالا بنیاد مستضعفین داریم با چه ثروتی، بیکاری و ایجاد شغل وظیف پردم نیست وظیفه دولته.
    من به شخصه اگر اینقدر پول داشتم اقامت هر خراب شده ای جز ایرانو میگرفتم چونکه وقت نیست جوونیمون چودر شد رفت هوا… زندگی نکردیم فقط استرس و حرص داشتیم تا الان . آرامش آرزو شده. مردم هزار جور استرس و وسواس فکری رو در طول روز تحمل میکنن جامعه داره منفجر میشه از مشکلات و آسیب، بماند فقر و بدبختی. بر فرض من هم داشته باشم اندازه خودم و ۱۰ میلیاردم تو حسابم اما وقتی اون بچه که گوشه خیابون ترازو گذاشته رو میبینم حس میکنم انگار هیچی ندارم و بدبختم گه تو کشورم یه بچه به جا مدرسه و بچگی کردن گوشه خیابونه!
    اعتراض کنی بها داره، پس تنها راه فراره، فراااار. اینجا کشور ما نیست، و نخواهد بود، ما اینجا هیچ حقی نداریم. باید سلبریتی باشی و یا به قدرت وصل باشی تا آزاد و راحت و در رفاه زندگی کنی واگرنه همیشه هشتت گرو نه ات میشه و مثل بدبختا دنبال چندرغاز پول فروش سهام عدالت و یارانه سر برجی.

  • ابوالفضل یاری

    من ده میلیاردداشتم،سه میلیاردمیدادم سه طبقه لوکس بهترین جای کرج میگرفتم.دوماشین هیبریدی جوک وتویوتا میگرفتم ویلای شمالم هم هست. اثاثیه برندم دارم. پنج میلیاردم میرفتم هرکشوراروپایی بشه گرفت، خونه واقامت میگرفتم،ویه مغازه.

  • ناشناس

    اگر تجارت نیوز خبر پذیره نوسی صد تومانی گردش را میداد سهم را میخریدم سال بعد ۲۰۰تومان میفروختم مگر بانک طی یک سال چقدر سود میده تجارت نیوز در مورد خبر پذیره نویسی گردش کوتاهی کرده

  • ناشناس

    به نظر من همه دست به دست هم بدهند فقط به فکر تولید باشند ازکالاهای خدماتی ومصرفی وشغل های کاذب ودلالی
    دست بردارند